Menin ekaa kertaa 10 vuoteen kunnolliseen naistenvaateliikkeeseen
ja tuhlasin yli 400 euroa! :) Vain itseeni. Pitkästä aikaa. Tähän asti olen ostanut vaatteita itselleni marketeista, kirppiksiltä ja Lindexiltä (en missään nimessä hauku Lindexin lastenvaatteita mutta aikuisten vaatteet ovat vähän...no, räsyjä). Nyt päätin kerrankin hiukan panostaa itseeni, kun työtkin alkavat parin kuukauden päästä ja loppuu tämä kotiäitiys. Kaikki vaatteeni ovat vanhoja, kuluneita ja osa rikki.
Nyt halusin hiukan hemmotella itseäni, ja ero näihin tavallisiin vaatteisiini on mieletön. Jo materiaali tuntuu ihoa vasten aivan ihanalta: pehmeältä ja kevyeltä. Vaatteet sopivat hyvin esim. kainaloista, kun taas markettivaatteet joko kinnaavat tai sitten ovat niin löysät, että kainaloihin voisi mahtua toinen nainen. :) Lisäksi myyjä avusti koko ajan, toi pienempiä/isompia kokoja ja eri värejä ja sanoi rohkeasti mielipiteensä ja toi asusteita, jotka sopivat.
400 eurolla sain kaksi puolipitkähihaista paitaa, yhden juhlavamman tunikan/mekon, työmekon, huivin ja ihanan villaisen ulkoponchon, joka yksinään maksoi 100 euroa. Olen niin onnellinen! :D Enkä uskalla kertoa miehelleni, mitä tein. :(
Kommentit (23)
Itse olen niin tuuliviiri, että vaatemakuni ja mieltymykseni vaihtuvat lähes viikottain... eli suosin kohtuullisen hintaisia vaatteita.
Olen töissä sellaisessa asemassa, että pukeutumiseen on kiinnitettävä huomiota. Mutta myös edullisesti saa kivannäköisiä. Ehkä olen sitten niin omituisen muotoinen, että useat markettivaatteet istuvat hyvin :)
Toisinaan käyn noissa "hienoissa" vaateliikkeissä, mutta hyvin, hyvin harvoin löydän niistä yhtään mitään nuorekasta ja istuvaa. Jotenkin tätimäisiä tuppaavat olemaan.
Ostin yhteen tilaisuuteen hameen ja jakun (piti olla edustava). Hame maksoi 150 e ja jakku 250 e. Ne olivat siedettävimmän näköiset kuteet siinä liikkeessä, joten päädyin niihin. Mutta koskaan sen tilaisuuden jälkeen en niitä käyttänyt. Tuolla ne kaapissa vielä roikkuvat, mutta päälleni en niitä kyllä vedä, sen verran tätityyliä ovat kuitenkin :/
En tiedä liikkeen nimeä, mutta vaatteita oli vähän laidasta laitaan. Siellä kävi eräs vanhempi rouvakin samaan aikaan, kun minä olin siellä, ja sitten sellaiset parikymppiset tytöt. Itse olen 37-vuotias ja myyjä minua ehkä pari vuotta vanhempi tai samanikäinen.
Pidän liikkeestä siksi, että siellä on paljon huiveja ja koruja, jotka sopivat myytäviin vaatteisiin. Kaikki ostamani vaatteet ovat eri merkkiä, esim. mekko on Kello Scandinavia, yksi paita Marc Lauge jne. Vaatteet myös vaihtuvat usein eli kesävaatteita ei enää ollut juurikaan jäljellä.
rytkykaupat.