Kuinka vanhaksi äitisi hoisi lapsensa kotona?
Mun lapsuudessa äitiysloma oli huikeat 3kk ja äiti meni sen jälkeen töihin. Meillä oli ensin joku 16v hoitsu kotona ja sitten olin mummolassa kouluikään asti. Ei mua siellä varsinaisesti hoidettu, kunhan olin säilössä ja pois mummon tieltä.
Kommentit (33)
Olin hoidossa ulkopuolisilla, sittemmin merkittävillä kulttuurihenkilöillä :) Vauvana olin yhdellä tädillä, joka on jo kuollut ja hänellä on omia nimikkotiloja ym. Sen jälkeen menin perheeseen, jolla on vahva kulttuuritausta ja tunnettuja ovat. Nyt jo kuolleet.
Ihan hauska näin jälkikäteen asiaa miettiä, eiväthän he silloin nimekkäitä olleet muuta kuin ihan paikallisesti.
No tämä nyt meni sivuraiteille, mutta mukava muistella :)
Veljeni meni vauvana (en muista kuinka vauvana)yhdelle pikajuoksijalle hoitoon (siis hyvin tunnettu hänkin), mutta ei sekään mitenkään tarkoitushakuista ollut!
Kylttyyriä, sano :D
siskon hoiti 1-vuotiaaksi kotona (80-luvun alku).
Sen jälkeen kumpikin ollut päiväkodissa
ja mut laitettiin Pelastusarmeijan seimeen säilöön :)
taisi olla koko ala-asteen ajan, tai ainakin viidennen luokan loppuun saakka.
Kävin eskarin ja 1krt/vko seurakunnan kerhossa.
siihen asti kun menin esikouluun ja pikkusisko päiväkotiin vuodeksi ennen eskaria. Sitä ennen kävin jo seurakunnan päiväkerhossa veljeni kanssa.
veli on mua 12 vuotta nuorempi ja hänen synnyttyään äiti jäi kotiäidiksi (hetken tosin opiskeli vielä, valmistui samana keväänä, kun veli syntyi). Oli sit kotona jotain 10 vuotta ja meni töihin, kun siskoni oli 7v ja meni tokalle kouluun.
Ja olin neljässä eri päiväkodissa kouluikään asti. Äiti halusi mut pois jaloista, että pääsisi viettämään kavereiden kanssa aikaa ja isä teki kolmivuorotyötä.
Äitini jäi kotiin kun vanhin sisarukseni syntyi. Yritti paluuta töihin joskus kun pikkusisko oli n 10v. Teki muutaman vuoden lyhyttä päivää ja jäi taas kotiin
Se oli 60-luvun loppu. Sisko syntyi onneksi jo 9kk kuluttua (!) ja sen jälkeen äiti hoiti meitä muutaman vuoden ja siitä sitten samassa talossa asuvalle tutulle tädille hoitoon esikouluun saakka.
äiti vielä isoon ääneen julisti (ja todella usein) ettei pää kestäisi kotona olemista =o
Mummu hoiti