Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet lävistyksistä?

Vierailija
02.09.2010 |

Kamala riitä syntyi, kun 14-vuotias ilmoitti eilen, että aikoo ottaa kasvoihinsa lävistyksen. Perhana, minä en niitä suvaitse, on niin ällöttävännnäköisiä. Mutta kun kavereillakin on. Kuinka puhua järkeä????

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harvalla OTM:lla, KTM:lla ja muilla aikuisten oikeissa töissä olevilla ei ole mitään naamaläväreitä. Sori, naamalävärit vaan korreloi höpö-höpökoulutuksen tai kouluttamattomuuden kanssa.

En myöskään haluaisi, että naamalävistyksin "koristeltu" kokki laittaisi ruokaani tai hoitaisi sairaalassa leikkaustani. Yök.

Jotenkin vaan rumia ja likaisennäköisiä. Samoin monet tatskat. Ei mitenkään persoonallisia, vaan ainoastaan heikosta itsetunnosta kertovia, epävarman ihmisen huutomerkkejä.

Vierailija
2/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset vielä pieniä, mutta varmasti teini-iässä tulee samat keskustelut. minusta kasvoissa yksi lävistys on ihan nätti, muttei jos niitä pitää olla naama täynnä. olen varma ettei mieheni hyväksy lävistyksiä, koska ei ymmärrä miksi niitä pitäisi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en mä nyt ymmärrä, miksi tuo pitäisi kieltää. Lisäksi olen asunut pitkään intialaisperheessä, joss alävistykset olivat kulttuurriin kuuluva juttu.

Lähinnä varmaan keskusteltaisiin siitä, että mihin se lävistys tulee (ei kieleen, mielellään, se on aika iso riski verenvuodon takia) ja millaista korua siinä pidetään.

Vierailija
4/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi teinin niitä laittaa. Sitten kun on 18v, voisi itse asiasta päättää, sitä ennen päätän minä.

Vierailija
5/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi omilleni lupaa. Ottakoot täysikäisinä, jos vielä silloin haluavat. Moni ei halua enää sitten.

Vierailija
6/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tähän sarjaan kuuluvat lävärit ja tatuoinnit. Liika on liikaa, mutta muutama voi olla ihan nättiäkin.

Itselläni korvakorut laitettiin 6v ja isompana laitatin toiset reiät ja vielä korvan rusto-osaan muutaman reiän. No ne on menneet jo umpeen. Otatin tragus korun n. vuosi sitten ja tykkään siitä. Myös tatuointeja on. Miehellä on korvikset ja tatuointeja. Mutta ei siis liikaa.

Eli annan kyllä ottaa, mutta tietty raja on vedettävä. Sitten kun ovat täysi-ikäisiä ottakoon mitä haluaa, en voi enää vaikuttaa. Mutta jos haluavat niin annan ottaa tatuoinnin tai lävärin.

Vierailija
7/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatin 18-vuotiaana huuleen lävistyksen. Siitä jäi tosi pieni jälki ja se reikä kasvoi mulla umpeen päivissä kun otin sen sitten pois kyllästyttyäni. Otin myös napaan lävistyksen, ja huolellisesta hoidosta riippumatta se tulehtui pahoin ja sain siihen tosi ison rustottuman. Alunperin se oli semmoinen nopan kokoinen pahkura siellä ihon sisällä, mutta on nyt sulanut jotenkin pois 10v aikana ja on enää kohtuu huomaamaton arpi. Raskaana ollessa siihen kohtaan tuli aurinkomainen raskausarpi, kun se heikentynyt ihon kohta lähti sitten repeytymään. Muuten en olisi varmaan raskausarpia tuohon kohtaan saanutkaan = olisi ollut helpompi peittää vain alavatsan arvet halutessaan.

Kiitän vain luojaa etten saanut päähäni ottaa vaikka kulma- tai nenälävistystä, sillä kudostyyppini ilmeisesti tulehtuu ja rustottuu herkästi (korvareiätkin ovat hankalat minulle). Vain tuo suu on pysynyt aina hyvänä, mikä johtunee suun limakalvojen nopeasta kyvystä parantua.

Lävistys on aika pieni haitta -yleensä. Mutta joskus ne tekee tosi pahaa jälkeä, ja jos ne on kasvoissa niin saattaa jälkeenpäin tosissaan harmittaa.

Vierailija
8/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei lävistyksiä, ei siis edes korviksia. Tatuointi kylläkin :)

Antaisin 14-vuotiaan ottaa kasvolävistyksen vaikka itse en välttämättä olisi asiasta innoissani, kunhan ei olisi mikään jättitappi tms. Umpeenhan ne menee useimmat kun ottaa korun pois eli eivät ole peruuttamattomia jos ei mitään venytyskorua laita.

Vierailija
9/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamassa kaikki on liikaa. En voi käsittää, mitä kaunistavaa on huulessa roikkuvassa renkaassa tai leuassa/kulmassa killuvasta, finninnäköisestä pallosta? Puhumattakaan suomalaisen perunanenän mustapääkentässä olevasta renkaasta?

Puhumattakaan siitä, kun noihin kaikkiin kyllästyy ja poistaa, jää ikuinen rustoinen reikä naamaan.

Oman kokemukseni mukaan monella läväri-tatskatyypillä on isoja ongelmia itsensä ja/tai menneisyytensä kanssa, joten ne kertovat ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa.

t. Ongelmanuoren ongelma

Vierailija
10/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan monella läväri-tatskatyypillä on isoja ongelmia itsensä ja/tai menneisyytensä kanssa, joten ne kertovat ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa.

Itselläni ei ole ainuttakaan ongelmaa ei menneisyydessä, nykyisessä, eikä viitteitä tulevaisuuden ongelmistakaan. Mutta yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä

Vierailija
11/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuasioitahan nämäkin ovat.

naamassa kaikki on liikaa. En voi käsittää, mitä kaunistavaa on huulessa roikkuvassa renkaassa tai leuassa/kulmassa killuvasta, finninnäköisestä pallosta? Puhumattakaan suomalaisen perunanenän mustapääkentässä olevasta renkaasta?

Puhumattakaan siitä, kun noihin kaikkiin kyllästyy ja poistaa, jää ikuinen rustoinen reikä naamaan.

t. Ongelmanuoren ongelma

Vierailija
12/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin teinilleni, että sitten saat ottaa kun et enää asu kotona. Mutta mun kattoni alla ei lävistyksiä suvaita.

Vierailija
13/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korviksia en itse lue läväreiksi.

Oman teinin kanssa on juteltu, ja olen sanonut, että ainakaan alle 16 veenä en anna lupaa, katsotaan sitten tarkemmin uudestaan.

Vierailija
14/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten voin sanoa, että suhtaudun niihin positiivisesti. 14-vuotiaan vanhemmalla on kuitenkin sananen sanottavana lapsensa lävistyksiin.

Lävistysliikkeet tekevät esim. kasvo- ja napalävistyksiä alaikäisille, mutta yleensä nänni- ja genitaalilävistyksiä tehdään vain täysi-ikäisille. Lainsäädäntöä asiasta ei ole.

Vaikka nyt et tykkääkään lävistyksistä, ne saattavat ajan olon alkaa näyttämään sinustakin ihan kivoilta. Näin kävi minun ääidilleni, kun minä hankin lävistyksiä.

Vierailija
15/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minun tarvitse hyväksyä lapseni leikkelyä ja rei'itystä.

Kysyin tytöltä, leikkauttaako hän klitoriksensa pois, koska somalitytöille niin tehdään eli meneekö silpomisessa loppuun asti. Kun sen on tehnyt, saa ottaa naamalävistyksenkin.

Pani ainakin meidän teinin miettimään.

Vierailija
16/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikähän niissäkin tehdään, ja vielä pään alueelle?

Itse muistan vielä kuinka kouluikäisenä monien vanhemmat hyväksyivät yhdet reiät korvissa (tietysti vain tytöille) mutta eivät useampia :) Tottumiskysymys, luulen ma.

Vierailija
17/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lävistys tai kännykkä, televisio, tietokone ja oma huone.

Meillä on tehty selväksi, että jos lävistys tai tatska ilmaantuu, poistuu kännykkä-, läppäri- ta tv:nkatsomisetu ja minä saan teinin huoneesta työhuoneen, hän voi muuttaa olohuoneeseen. Omista valinnoista joutuu usein maksamaan oudolla tavalla.

Vierailija
18/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minun tarvitse hyväksyä lapseni leikkelyä ja rei'itystä. Kysyin tytöltä, leikkauttaako hän klitoriksensa pois, koska somalitytöille niin tehdään eli meneekö silpomisessa loppuun asti. Kun sen on tehnyt, saa ottaa naamalävistyksenkin. Pani ainakin meidän teinin miettimään.

mutta ihan sairas esimerkki sulla kyllä oli... Klitoriksen silpominen ei liity mitenkään ihmisen tarpeeseen saada kaunistautua läväreillä tms.

Vierailija
19/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tytöltä, leikkauttaako hän klitoriksensa pois, koska somalitytöille niin tehdään eli meneekö silpomisessa loppuun asti. Kun sen on tehnyt, saa ottaa naamalävistyksenkin.

en voi muuta sanoa. Sanoitko tyttärellesi näin, kun hän halusi korvikset? Voisitko hieman perustella näiden kahden asian yhteyttä, koska mä en näe niissä mitään samaa.

Vierailija
20/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin että äitini on vajaa ja/tai tyhmä, kun ei osaa erottaa lävistystä siitä että paloja leikataan pois. Onko sinulla samanlaisia vaikeuksia käsittää mitä eroa on sillä käyttääkö korsettia vai poistattaako kylkiluita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi