Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet lävistyksistä?

Vierailija
02.09.2010 |

Kamala riitä syntyi, kun 14-vuotias ilmoitti eilen, että aikoo ottaa kasvoihinsa lävistyksen. Perhana, minä en niitä suvaitse, on niin ällöttävännnäköisiä. Mutta kun kavereillakin on. Kuinka puhua järkeä????

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on kulma,huuli ja nenälävistykset.tytär on 16v.

hänellä on kulma,huuli,poski...

Mikä niissä nyt on pahaa???

jokaisen oma asia

Vierailija
42/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpominen ja lävistyksen ottaminenko on teistä sama asia?

Tuskin yksikään teini tai kukaan muukaan tahtoo klittaansa silvottavan, kysehän on vain pienestä rei'ästä kasvoissa, se umpeutuu, siihen jää (jos jää) pienen pieni arpi, mutta tuo klitoriksen silpominen on jotain aivan muuta ja raakaa, typerää edes verrata noita kahta asiaa toisiinsa!

Itse olen ilmeisesti mielestänne "neulatyyny"mutsi, sillä kasvoistani löytyy lävistys nenästä, huulen yläpuolella on nappi (Madonna lävistys), kielessäni on lävistys, kummassakin korvassani on kolme lävistystä, minulla on ollut myös kolme kulmakorua jotka ovat kasvaneet ulos ja niistä muistuttaa pienet arvet kulmakarvojen alta, samaten korvissani on ollut rustolävistykset jotka otin melko pian pois koska koin ne hankaloiksi ja turhiksi.

Niskasta ja selästä löytyy pari tatuointiakin.

Kaikki nuo olen ottanut "nuoruus vuosillani" kun olin 14-20 vuotias, ja nyt ne ovat osa minua, ne vain ovat jääneet, koruja vaihtelen fiiliksen, vaatteiden ja meikin mukaan.

Itselleni ne ovat sama asia kuin huulipuna tai kynsilakka, osa sitä koristautumista ja laittautumista.

Tyttäreni ovat niistä joskus kyselleet ja esikoisemms sai neljä vuotis lahjana itselleen omasta tahdostaan korvakorut, itse ne tahtoi, kerrottiin isän kanssa että korvaan tulee reikä ja että laitto nipistää varmasti ja että sitten korviksia tulee puhdistaa ja pyöritellä jotta reikä paranee, tyttö ymmärsi ja menimme Sirpa Mansnerille leitattamaan korut, reippaasti tyttö ne otti ja nyt hän on kuuden vanha korvissa hällä on milloin Hello Kitty riipukset milloin pienet kivet. Toinen tyttäristämme ei tahdo korviksia vaikka sisko on häntä siitä välillä kiusoitellutkin, jos hän ne joskus haluaa hän ne saa tai sitten hän ei niitä koskaan halua ja thats it, hänen on valintansa.

Mutta siis joo en itsekkään antaisi lapseni ottaa ihan natiaisena mitään muita lävistyksiä kuin nuo korvakorut, teiniä varmasti saavat ottaa nenäänsä pienet napit jos tahtovat tai sitten tämmöisen Madonna lävistyksen jos tahtovat.

Omasta mielestäni ne vain ovat osa kasvavan tytön elämää, pienestä napista nenässä en halua käydä vääntämään, siinä se pieni reikä menee samalla missä värjätty tukkakin, tulee niiden murkkujen kanssa varmasti otettua yhteen muista paljon vakavemmistakin asioista.

Tatuointeja voivat ottaa sitten kun ovat sen ikäisiä että niitä saavat ja itse ne sitten kantavat läpi elämänsä, toki varmasti neuvon tarkkaan miettimään että mitä ja minne ottavat, sillä niitä ei noin vain poistella kuten koruja.

Näin ajattelen ainakin nyt, saa nähdä muuttuuko kantani vuosien myötä.

Kolmen tytön äiti vm.82

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta: minkätasoinen koulutus sinulla on ja millainen työpaikka?

Vierailija
44/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 43 haluaa vetää yhtäläisyyksiä lävistysten, tatuointien ja koulutuksen välille, niin voin kertoa, että mulla on ollut kasvojen alueella yhteensä 5 lävistystä (nyt enää 1), ja tatuointeja on 3 kpl - joulun jälkeen alkaa toiseen käsivarteen full sleeve -projekti. Olen FM koulutukseltani.

Vierailija
45/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 43 haluaa vetää yhtäläisyyksiä lävistysten, tatuointien ja koulutuksen välille, niin voin kertoa, että mulla on ollut kasvojen alueella yhteensä 5 lävistystä (nyt enää 1), ja tatuointeja on 3 kpl - joulun jälkeen alkaa toiseen käsivarteen full sleeve -projekti. Olen FM koulutukseltani.

Vierailija
46/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä jää elinikäinen jälki.

itselläni ollut kielu huuli ja nenäkoru.

mistään ei nykyään huomaa et sellaisia joskus ollut, kieli korua harva huomasi muutenkaan. ;)

se on nuoruutta. teini ottaa lävistyksen annoit sinä siihen lupaa tai et. valitettavasti

Vierailija
47/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä jää elinikäinen jälki. itselläni ollut kielu huuli ja nenäkoru. mistään ei nykyään huomaa et sellaisia joskus ollut, kieli korua harva huomasi muutenkaan. ;) se on nuoruutta. teini ottaa lävistyksen annoit sinä siihen lupaa tai et. valitettavasti

ja korjaan että mulla on siis ollut KIELI koru. :)

Vierailija
48/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minun tarvitse hyväksyä lapseni leikkelyä ja rei'itystä. Kysyin tytöltä, leikkauttaako hän klitoriksensa pois, koska somalitytöille niin tehdään eli meneekö silpomisessa loppuun asti. Kun sen on tehnyt, saa ottaa naamalävistyksenkin. Pani ainakin meidän teinin miettimään.

mutta ihan sairas esimerkki sulla kyllä oli... Klitoriksen silpominen ei liity mitenkään ihmisen tarpeeseen saada kaunistautua läväreillä tms.

Mutta perustelu molemissa sama: kaunistautuminen! Jos hyväksyy lävistykset, hyväksyy myös silpomisen.

perustelu EI TODELLAKAAN ole kaunistautuminen, vaan sen varmistaminen, että nainen pysyy neitsyenä avioliittoon asti eikä nauti seksistä. Oikeasti, kannattaa hiukan ottaa selvää asioista, ennen kuin yrittää käyttää niitä perusteluina.

kauneus sen aviomiehensä silmissä! Samalla toki myös neitsyys, mutta ei sillä pelkästään sitä haluta vaan ihan samantapaista esteettistä elämystä puolisolle kuin vaikka nenärengas on. Harva nainen ilman peiliä sitä alapäätään tiirailee, mutta hääyönä miehen tehtävä on joko leikata tai muulla tavoin avata tie "naisen pyhimpään". Kyllä se perustelu on kauneus Olen ottanut asioista selvää, somalimiehet eivät pidä silpomatonta värkkiä kauniina.

Lue vaikka tuo Wikipedian artikkeli, jonka linkitin. Sori, mä luotan huomattavasti enemmän tieteelliseen tutkimukseen naisten sukuelinten silpomisesta (olen nimittäin sellaiseen tutustunut), kuin sun kirjoitukseen AV:lla. Lävistyksillä ja sukuelinten silpomisella ei ole muutenkaan mitään tekemistä toistensa kanssa, koska lävistys ei tarkoita sitä, että ihmisestä otetaan pala pois, ja näin tehdään joku osa toimintakyvyttömäksi. Sun logiikalla ei sitten voi esim. leikata hiuksia ollenkaan.

Suosittelen lukemaan ihan oikeaa tiedettä, vaikka kirjan "Female "circumcision" in Africa: culture, controversy, and change "Tekijät Bettina Shell-Duncan ja Ylva Hernlund.

Se on vähän vaikeampitajuinen kuin wikipedian "tiede", mutta enemmän faktaa.

Vierailija
49/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaja nro 43 haluaa vetää yhtäläisyyksiä lävistysten, tatuointien ja koulutuksen välille, niin voin kertoa, että mulla on ollut kasvojen alueella yhteensä 5 lävistystä (nyt enää 1), ja tatuointeja on 3 kpl - joulun jälkeen alkaa toiseen käsivarteen full sleeve -projekti. Olen FM koulutukseltani.

Olen aika varma, että olet poikkeus joukossa (ja tuot sen mielelläsi esiin)

Vierailija
50/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sössöttävän puhe tavan myös yhdys sanojen pahoin pitelyn kanssa?

Mutta missä on Dzei-Dzei ja onko hänellä pieni formula-auto tai pika vene navassa tai esi nahassa söpösti killumassa?

Vierailija
51/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen FM ja olen töissä yhdessä HY:n tutkimusryhmässä.

Omissa akateemisisas tutuissani on lukuisia tatuoituja ja lävistettyjä. Ei niihin kukaan kiinnitä mitään huomiota.

Tiesittekö muuten että viktoriaanisella ajalla monilla naisilla oli nännilävistykset, koska ajateltiin että niiden avulla puku laskeutuu kauniimmin? Tatuoinnit ovat olleet yleisiä paitsi merimiesten, niin myös kuninkaallisten keskuudessa, se oli heille tapa erottua rahvaasta.

ihan mielenkiinnosta: minkätasoinen koulutus sinulla on ja millainen työpaikka?

Vierailija
52/59 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on 12 lävistystä. Ja pidän niistä kaikista. Minulla on:

- Kulmakoru

- Kahdet lobet kummassakin korvassa

- Tragus

- Rook

- Kielikoru

- Nännilävistykset

- Tongueweb

- Dermal Anchor rinnassa

Olen saanut läväreistä vain hyvää palautetta, eikä ole mitään ongelmia elää niiden kanssa.

Tyttäreni pitää myös lävistyksistä.

Annoin hänen ottaa:

- 5 vuotiaana korvakorut

- 11 vuotiaana toiset

- 12 vuotiaana sai synttärilahjaksi nenäkorun

- 13 vuotiaana sai rustolävistyksen (Conchin ja Helixin)

- 14 vuotiaana Spider Bitesit ja napakorun

ei ole ollut niidenkään kanssa mitään ongelmia. Minulla on lävistäjän koulutus ja työskentelen lävistäjänä. :D kysyttävää?

Vierailija
53/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink Vink : Wikipedia ei ole tiedettä! Suosittelen lukemaan ihan oikeaa tiedettä, vaikka kirjan "Female "circumcision" in Africa: culture, controversy, and change "Tekijät Bettina Shell-Duncan ja Ylva Hernlund.

Se on vähän vaikeampitajuinen kuin wikipedian "tiede", mutta enemmän faktaa.

viestissäni juuri kertonut, että olen lukenut tieteellistä tutkimusta aiheesta? Missä kohtaa väitin, että tuo Wikipedian artikkeli on ainoa juttu, jonka olin lukenut? Itse asiassa en edes lukenut koko artikkelia, koska aihe on mulle muuten aika tuttu. Wikipediaa on vain huomattavasti helpompi linkittää, lisäksi artikkeli oli suomeksi, koska ei voi olettaa, että kaikki osaavat lukea englantia.

Ja muuten, hyvän Wikipedia-artikkelin lopussa on ne lähdeviitteet, joiden perusteella voi arvioida artikkelin kredebiliteettiä. Etkö muuten ole lukenut sitä juttua, jossa selviteltiin, miten monesti Wikipedian artikkelit usein todellakin ovat erittäin luotettavia, koska ne päivittyvär koko ajan uudella tutkimustiedolla?

Tais vaan olla kiva päästä pätemään...

Vierailija
54/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaja nro 43 haluaa vetää yhtäläisyyksiä lävistysten, tatuointien ja koulutuksen välille, niin voin kertoa, että mulla on ollut kasvojen alueella yhteensä 5 lävistystä (nyt enää 1), ja tatuointeja on 3 kpl - joulun jälkeen alkaa toiseen käsivarteen full sleeve -projekti. Olen FM koulutukseltani.

Nro 43 ei ollut kiinnostunut sinusta Olen aika varma, että olet poikkeus joukossa (ja tuot sen mielelläsi esiin)

taitaa olla kiinnostunut vain sellaisista henkilöistä, jotka tukevat hänen omaa hypoteesiaan siitä, että lävistyksiä harrastavat vain kouluttamattomat ihmiset. Se taas ei pidä ollenkaan paikkaansa. Sattuneesta syystä tunnen aika paljon yliopisto-opiskelijoita ja akateemisesti koulutettuja, enkä todellakaan ole poikkeus! Sori.

Vierailija
55/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Encyclopedia Britannica.

Vierailija
56/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisesta ihoo tehdystä viillosta ja pistosta jää arpi, johon voi kehittyä keloidi (liikakasvuinen arpi). keloidin hoito on vaativaa, ja keloidi yleensä uusii.

Ja kieli- ja nenälävistyksistä... on ne rumiakin, mutta kun olen nähnyt, hoitanut ja leikannut infektioita näihin liittyen, en voi mitenkään ymmärtää niitä.

esim kielilävistykseen liittyvä tulehdus voi olla pahimmillaan henkeä uhkaava tilanne märkäontelon kehittyessä kielen alla ja painaen samalla kurkunkantta taaksepäin. Nenäläväreissä infektio voi tuhota nenää tukevaa rustorakennetta, jolloin nenän tuki joudutaan rakentamaan kokonaan uudestaan ja käyttämään yleensä rustosiirteitä.

Näitä juttuja tulen jauhamaan lapsilleni, ja Kyllä meilläkin on aika natsimnainen lävärikielto kotona asumisen ajan. Korvareiät voidaan tehdä, ne voidaan kuitenkin peittää hiuksilla. Huulilävistyksen 3 cm keloidin peittäminen on vaikeaa, joten siksi näitä ei kasvojen alueelle.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset muistaa nämäkin asiat kun noita lävistyksiä mietitte.

Vierailija
57/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lävistyksiä tai tatuointeja?

Onko tietyn kolutustason omaava ihminen jokin tietyn muoti prototyyppi?

Millainen (purkissa kasvanut pässi)edes täällä pätee aina tuolla koulutuksella? Joku yli koulutettu päällepäsmäri jolla ei ole elämässään mitään muuta kuin se koulutus?

Missä on kokemukset ja elämä?

Teini ottaa lävistyksen joko sitten salaa tai tekee itse, kun ensin nouho äiti tulehtudttaa välinsä lapseensa.

Vierailija
58/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan olen itse sellaisesas työssä jossa väkisinkin tulee saatua jos jonkinmoista osumaa, ja harrastuksessa kanssa. Ja tietty tunnen näiden kautta paljon samanlaisia ihmisiä eikä kenelläkään ole keloideja syntynyt vaikka olosuhteet ovat usein kaukana steriilistä.

jokaisesta ihoo tehdystä viillosta ja pistosta jää arpi, johon voi kehittyä keloidi (liikakasvuinen arpi). keloidin hoito on vaativaa, ja keloidi yleensä uusii.

Ja kieli- ja nenälävistyksistä... on ne rumiakin, mutta kun olen nähnyt, hoitanut ja leikannut infektioita näihin liittyen, en voi mitenkään ymmärtää niitä.

esim kielilävistykseen liittyvä tulehdus voi olla pahimmillaan henkeä uhkaava tilanne märkäontelon kehittyessä kielen alla ja painaen samalla kurkunkantta taaksepäin. Nenäläväreissä infektio voi tuhota nenää tukevaa rustorakennetta, jolloin nenän tuki joudutaan rakentamaan kokonaan uudestaan ja käyttämään yleensä rustosiirteitä.

Näitä juttuja tulen jauhamaan lapsilleni, ja Kyllä meilläkin on aika natsimnainen lävärikielto kotona asumisen ajan. Korvareiät voidaan tehdä, ne voidaan kuitenkin peittää hiuksilla. Huulilävistyksen 3 cm keloidin peittäminen on vaikeaa, joten siksi näitä ei kasvojen alueelle.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset muistaa nämäkin asiat kun noita lävistyksiä mietitte.

Vierailija
59/59 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink Vink : Wikipedia ei ole tiedettä! Suosittelen lukemaan ihan oikeaa tiedettä, vaikka kirjan "Female "circumcision" in Africa: culture, controversy, and change "Tekijät Bettina Shell-Duncan ja Ylva Hernlund. Se on vähän vaikeampitajuinen kuin wikipedian "tiede", mutta enemmän faktaa.

viestissäni juuri kertonut, että olen lukenut tieteellistä tutkimusta aiheesta? Missä kohtaa väitin, että tuo Wikipedian artikkeli on ainoa juttu, jonka olin lukenut? Itse asiassa en edes lukenut koko artikkelia, koska aihe on mulle muuten aika tuttu. Wikipediaa on vain huomattavasti helpompi linkittää, lisäksi artikkeli oli suomeksi, koska ei voi olettaa, että kaikki osaavat lukea englantia. Ja muuten, hyvän Wikipedia-artikkelin lopussa on ne lähdeviitteet, joiden perusteella voi arvioida artikkelin kredebiliteettiä. Etkö muuten ole lukenut sitä juttua, jossa selviteltiin, miten monesti Wikipedian artikkelit usein todellakin ovat erittäin luotettavia, koska ne päivittyvär koko ajan uudella tutkimustiedolla? Tais vaan olla kiva päästä pätemään...

myöntää, että joku toinen osaa enemmän. Vaikka aihe sinulle on näköjään tuttu, et kuitenkaan viitsinyt olla samaa mieltä kuin asiasta kirjoitettujen tieteellisten artikkeleiden tekijät (sekä lääketiede että esim. sosiologia tai jopa sosiaaliantopologia) eli naisen ympärileikkauksella on muitakin merkityksiä kuin neitsyyden säilyttäminen ja yksi niistä on se, että miehet opetetaa pitämään leikkauksella tuhottua alapäätä kauniina ja jopa vaadittavana.