Mitä mieltä olet lävistyksistä?
Kamala riitä syntyi, kun 14-vuotias ilmoitti eilen, että aikoo ottaa kasvoihinsa lävistyksen. Perhana, minä en niitä suvaitse, on niin ällöttävännnäköisiä. Mutta kun kavereillakin on. Kuinka puhua järkeä????
Kommentit (59)
lävistys tai kännykkä, televisio, tietokone ja oma huone.
Meillä on tehty selväksi, että jos lävistys tai tatska ilmaantuu, poistuu kännykkä-, läppäri- ta tv:nkatsomisetu ja minä saan teinin huoneesta työhuoneen, hän voi muuttaa olohuoneeseen. Omista valinnoista joutuu usein maksamaan oudolla tavalla.
eikä minun tarvitse hyväksyä lapseni leikkelyä ja rei'itystä. Kysyin tytöltä, leikkauttaako hän klitoriksensa pois, koska somalitytöille niin tehdään eli meneekö silpomisessa loppuun asti. Kun sen on tehnyt, saa ottaa naamalävistyksenkin. Pani ainakin meidän teinin miettimään.
mutta ihan sairas esimerkki sulla kyllä oli... Klitoriksen silpominen ei liity mitenkään ihmisen tarpeeseen saada kaunistautua läväreillä tms.
Jos hyväksyy lävistykset, hyväksyy myös silpomisen.
lävistyksiä ei. Missään tapauksessa en itse rohkaise niihin tai maksa niitä. Ja lupaamme ei tule saamaan. Ehtii sitten aikuisena.
lävistys tai kännykkä, televisio, tietokone ja oma huone. Meillä on tehty selväksi, että jos lävistys tai tatska ilmaantuu, poistuu kännykkä-, läppäri- ta tv:nkatsomisetu ja minä saan teinin huoneesta työhuoneen, hän voi muuttaa olohuoneeseen. Omista valinnoista joutuu usein maksamaan oudolla tavalla.
Voi antaa valita, mutta ei yksi lävistys voi olla noin vakava
saahan se lävistettynäkin ruokaa ja makuusijan eli ei lapselta mitään puuttuisi. Pitää vain valita, minkä hauskuuden haluaa ja mistä luopuu.
eli jos hyväksyy kampaajat ja huulipunan hyväksyy klitoriksen silpomisen?
Mutta perustelu molemissa sama: kaunistautuminen!
Jos hyväksyy lävistykset, hyväksyy myös silpomisen.
että teiniltä lähtisi huone pois jne.?
Ja miksi korvikset ovat kuitenkin okei, lävistyksiähän nekin ovat?
eikä minun tarvitse hyväksyä lapseni leikkelyä ja rei'itystä. Kysyin tytöltä, leikkauttaako hän klitoriksensa pois, koska somalitytöille niin tehdään eli meneekö silpomisessa loppuun asti. Kun sen on tehnyt, saa ottaa naamalävistyksenkin. Pani ainakin meidän teinin miettimään.
mutta ihan sairas esimerkki sulla kyllä oli... Klitoriksen silpominen ei liity mitenkään ihmisen tarpeeseen saada kaunistautua läväreillä tms.
Mutta perustelu molemissa sama: kaunistautuminen! Jos hyväksyy lävistykset, hyväksyy myös silpomisen.
perustelu EI TODELLAKAAN ole kaunistautuminen, vaan sen varmistaminen, että nainen pysyy neitsyenä avioliittoon asti eikä nauti seksistä.
Oikeasti, kannattaa hiukan ottaa selvää asioista, ennen kuin yrittää käyttää niitä perusteluina.
mua tuon "ympärileikkauksen" syistä, niin:
"Sukuelinten silpominen aiheuttaa peruuttamattomia muutoksia naiselle. Silvonnan tarkoitus on kontrolloida naisen seksuaalisuutta. Naisen seksuaalista nautintoa pyritään estämään, jotta nainen ei olisi uskoton, eikä olisi yhdynnässä ennen avioliittoa. Joskus naisen vagina ommellaan kiinni, ja siihen jätetään vain pieni aukko. Aviomiehen on tarkoitus leikata vagina auki hääyönä. Vaginan ompelulla taataan, ettei nainen ole voinut harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Tässä kulttuurillisessa mielessä se on ikään kuin toinen immenkalvo."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisten_ympärileikkaus
vaan kuten sanoin, minusta äärettömän rumia, korvikset ovat niin tavallinen vanha asia, joka on nättiäkin, mutta yhtään nättiä naamaläväriä en vain ole nähnyt.
Ja yli 16 veenä katsotaan tilenne uudestaan, sitä ennen ehdoton EI!
ja sitten kun elää omillaan, hankkikoon lävistyksen vaikka keskelle kalloa. Todennäköisesti älliä on siihen mennessä ehtinyt sen verran kertyä, että lävärit jäävät ottamatta. Sillä onhan lävistyksistä sekä terveydellistä että sosiaalista haittaa - kaikkiin töihin ei edes pääse lävistettynä tai tatuoituna.
Meillä raja menee siinä, että useamman reiän voi ottaa korvalehteen mutta kun siirrytään muualle naamaan/kehoon tai korvissa ruston puolelle, niin se ei käy.
esim. nenässä.
Entä saisiko lapsi ottaa esim. napalävistyksen? Jos se näkäyvyys kerran on ongelma, tai naama?
vaan kuten sanoin, minusta äärettömän rumia, korvikset ovat niin tavallinen vanha asia, joka on nättiäkin, mutta yhtään nättiä naamaläväriä en vain ole nähnyt.
Ja yli 16 veenä katsotaan tilenne uudestaan, sitä ennen ehdoton EI!
ja saako lävisyskorut pois.
Esim. itselläni on tatuointi lapaluun kohdalla eikä se näy sieltä minnekään. Eipä ole yksikään työnantaja tatuoinneista edes kysellyt, tosin olen töissä ollut lähinnä yliopistolla ja tutkimuslaitoksissa.
Kaverini on töissä isossa firmassa ja hänellä on nännilävistys, eipä kukaan ole kysellyt häneltäkään onko hänellä jotain muita koruja kuin korvikset.
Niin ja kumpikin olemme koristuksemme ottaneet n. 20-vuotiaina.
ja sitten kun elää omillaan, hankkikoon lävistyksen vaikka keskelle kalloa. Todennäköisesti älliä on siihen mennessä ehtinyt sen verran kertyä, että lävärit jäävät ottamatta. Sillä onhan lävistyksistä sekä terveydellistä että sosiaalista haittaa - kaikkiin töihin ei edes pääse lävistettynä tai tatuoituna.
Olis siis pitänyt saada reiät korviin. Mä kerroin, että jos oikein kovasti haluaa, niin voidaan harkita syntymäpäivälahjaksi. Kerroin, että sitten pitää tehdä korvaan pieni reikä. Ei enää halunnut :D.
Meidän tytär ei kestä pikkejä lainkaan. Viimeksi kun otettiin verikoe sormesta, niin meni ihan vihreäksi. Kun päästiin ulos, niin jalat petti alta ja piti istuskella vähän aikaa, ennen kuin päästiin jatkamaan matkaa :)
Mutta perustelu molemissa sama: kaunistautuminen! Jos hyväksyy lävistykset, hyväksyy myös silpomisen.
perustelu EI TODELLAKAAN ole kaunistautuminen, vaan sen varmistaminen, että nainen pysyy neitsyenä avioliittoon asti eikä nauti seksistä. Oikeasti, kannattaa hiukan ottaa selvää asioista, ennen kuin yrittää käyttää niitä perusteluina.
kauneus sen aviomiehensä silmissä! Samalla toki myös neitsyys, mutta ei sillä pelkästään sitä haluta vaan ihan samantapaista esteettistä elämystä puolisolle kuin vaikka nenärengas on. Harva nainen ilman peiliä sitä alapäätään tiirailee, mutta hääyönä miehen tehtävä on joko leikata tai muulla tavoin avata tie "naisen pyhimpään".
Olen ottanut asioista selvää, somalimiehet eivät pidä silpomatonta värkkiä kauniina.
eli jos hyväksyy kampaajat ja huulipunan hyväksyy klitoriksen silpomisen?
ja tatuointejakin voi nykyisin poistaa (tosin kallista se on, mutta mahdollista). Eli eivät nekään ole välttämättä pysyviä, toki pysyvämpiä.
Kampaaja ja meikki eivät ole pysyviä muutoksia
naamassa kaikki on liikaa. En voi käsittää, mitä kaunistavaa on huulessa roikkuvassa renkaassa tai leuassa/kulmassa killuvasta, finninnäköisestä pallosta? Puhumattakaan suomalaisen perunanenän mustapääkentässä olevasta renkaasta?
Puhumattakaan siitä, kun noihin kaikkiin kyllästyy ja poistaa, jää ikuinen rustoinen reikä naamaan.
Oman kokemukseni mukaan monella läväri-tatskatyypillä on isoja ongelmia itsensä ja/tai menneisyytensä kanssa, joten ne kertovat ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa.
t. Ongelmanuoren ongelma
vedätkö nutturan vielä vähän kireämmälle ja paukutat sitten Raamatulla päähän?
esim. nenässä. Entä saisiko lapsi ottaa esim. napalävistyksen? Jos se näkäyvyys kerran on ongelma, tai naama?
vaan kuten sanoin, minusta äärettömän rumia, korvikset ovat niin tavallinen vanha asia, joka on nättiäkin, mutta yhtään nättiä naamaläväriä en vain ole nähnyt. Ja yli 16 veenä katsotaan tilenne uudestaan, sitä ennen ehdoton EI!
Mutta en vielä esim 12 veelle, kyllä tarvii olla ikää kuitenkin enemmän, mutta siitä keskusteltaisiin jo ihan oikeasti.
perustelu EI TODELLAKAAN ole kaunistautuminen, vaan sen varmistaminen, että nainen pysyy neitsyenä avioliittoon asti eikä nauti seksistä. Oikeasti, kannattaa hiukan ottaa selvää asioista, ennen kuin yrittää käyttää niitä perusteluina.
kauneus sen aviomiehensä silmissä! Samalla toki myös neitsyys, mutta ei sillä pelkästään sitä haluta vaan ihan samantapaista esteettistä elämystä puolisolle kuin vaikka nenärengas on. Harva nainen ilman peiliä sitä alapäätään tiirailee, mutta hääyönä miehen tehtävä on joko leikata tai muulla tavoin avata tie "naisen pyhimpään".Kyllä se perustelu on kauneus Olen ottanut asioista selvää, somalimiehet eivät pidä silpomatonta värkkiä kauniina.
Lue vaikka tuo Wikipedian artikkeli, jonka linkitin. Sori, mä luotan huomattavasti enemmän tieteelliseen tutkimukseen naisten sukuelinten silpomisesta (olen nimittäin sellaiseen tutustunut), kuin sun kirjoitukseen AV:lla.
Lävistyksillä ja sukuelinten silpomisella ei ole muutenkaan mitään tekemistä toistensa kanssa, koska lävistys ei tarkoita sitä, että ihmisestä otetaan pala pois, ja näin tehdään joku osa toimintakyvyttömäksi.
Sun logiikalla ei sitten voi esim. leikata hiuksia ollenkaan.
Voi antaa valita, mutta ei yksi lävistys voi olla noin vakava