Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen lopettanut sisustamisen, saan siitä stressiä.

Vierailija
01.09.2010 |

Toisaalta nautin edelleen kun selailen sisustuslehtiä, ja lievästi kateellinenkin olen, myönnän :)

Tähän saakka olen yrittänyt sisustaa kotiamme kivan näköiseksi, ostellut sisustuskamaa ja verhoja, tyynyjä, mattoja, vaihdellut esineiden/huonekalujen paikkaa etsien parasta paikkaa jne.

Jotenkin mä olen onnistunut saamaan silti lähinnä vain stressiä ja mielipahaa, kenties siksi että oma silmäni ei liene tarpeeksi kehittynyt ja rahaakaan ei ole juuri käytettävissä, joten lopputulos ei ole koskaan miellyttänyt tai ollut vähimmässäkään määrin sitä mitä sisustuslehtien kotien sivuilla... Sitten on vaan tuntunut että ne vähätkin rahat on mennyt hukkaan, kun olen ostellut niitä sisustusjuttuja jne.

Nyt sitten päätin, etten enää sisusta ollenkaan, päätin että pidän huushollini vaan siistinä, polttelen silloin tällöin kynttilöitä tai ostan kukkakimpun pöydälle. Nautin sisustuslehtien kodeista mutten yritäkään tehdä kodistani yhtään "paremman näköistä". Aion säästää vähät rahani ja pitää ikkunoissa vanhoja verhoja, ihan sama ovatko muodissa vai ei ja sointuvatko tarkasti sohvan ja maton väriin vai eivät.

Ja nyt helpottaa. Ikäänkuin hyppäsin siitä sisustuksella kilpailemisen oravanpyörästä, josta mä sain stressiä ja päätin vaan iloita tästä mitä meillä on. Onhan tämä ekologistakin :D

Mahdanko olla ihan outo tapaus, vai onko muitakin samoin ajattelevia...?

(niin ja ne jotka kokevat enemmänkin nauttivan sisustamisesta kuin saavansa siitä stressiä, niin hyvä heille, en kritisoi sisustajia, jos joku luuli :) )

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin remontti vielä kesken. Mutta samaa teen kuin sinä, että selailen ja haaveilen sisustuslehtien kuvia. Maku on tänäkin aikana muuttunut jo niin monta kertaa, että saa nähdä mikä sillisalaatti on sitten lopputulos.

Vierailija
2/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluan omaan kotiini sellaisen ilmeen, että viihdyn. Mua esim. toisiinsa sopimattomat värit haittaa todella. En pane paljoa rahaa sisustamiseen - meillä ei todellakaan ole siihen varaa. Melkein kaikki huonekalut, tekstiilit ja muut sisustamiseen liittyvät tavarat meillä on käytettynä ostettuja tai saatuja, vanhoja tai lahjoja. Tähän kotiin ollaan ostettu uutena yhdet lakanat, sänky, 1 työtuoli ja peili. (Ja huom. muutettiin sentään asunnosta omakotitaoon.)

Mulle sisustaminen on aivan luonnollinen tapa kalustaa koti, en ota siitä paineita. Ymmärrän kyllä ap:n pointin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se aiheuttaa stressiä jos kokee "putoavansa kelkasta" kun ei osaa tai ei ole varaa uusia kaikkea tyylikkään näköiseksi kokonaisuudeksi. Kateudesta, rahasta ja kilpailusta tässäkin kyse kuten monessa asiassa elämässä. Itse en sisusta.

Vierailija
4/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en seuraa mitään trendejä tai yritä miellyttääkään muita.

Koti on meitä itseämme varten ja pääasia että se meitä miellyttää :-)

Sulla on ilmeisesti se ongelma, että tiedät vähän mitä haluaisit mutta et vaan osaa rakentaa sopivaa kokonaisuutta.

Olisko sulla joku kaveri, joka osais auttaa tai liikeniskö hieman rahaa sisustusneuvojan käyttöön.Tavallinen koti on tunnissa kahdessa vilkaistu läpi ja sisustussuunnittelija osaa antaa kivoja neuvoja siinä ajassa.

Vierailija
5/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankintoja on tehty hiljalleen, ja kaikki on koitettu tehdä ajattomiksi. Toiveena olisi että meillä olisi 20 v päästäkin nämä sohvat ja matot ja lamput.

Paljon on vanhaa, perittyä, lahjaksi saatua. Ja Ikean kohta 10 v sohva, joka on edelleen hyvä.

On helpottavaa, kun ei tarvitse miettiä sohvatyynyjen väriä trendiväreistä.