Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 SYYSKUU

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo hereillä, yllättäen piti pojan kanssa nousta ajoissa:) Herää siis ajoissa kun on arkirytmin takia mentävä ajoissa nukkumaankin.

Tiina: enä mäkään ole ikinä ennen bongannut ovista. Nyt kun sitä tikutan niin osaisin tunnistaa jo oireista ilman tikkujakin:) Mutta haluan lekuria varten varmistaa testeillä koska se on. Peukkuja sulle, eikäs kerran pitäisi riittää jos ajoitus on oikea.

Mä itse asiassa vaan sienestän ja kyllä tarvittaessa siivoankin ne sienet mutta ruokaa en niistä tee enkä taatusti syö, yöks. Ne haiseekin jo niin pahalle. Taidan olla hieman outo? Vien sient äidilleni, joka on kans intohimoinen sienten laittaja ja syöjä. Poika syö sit siellä niitä. Mies ei meillä edes sienestä. Nauroin sitä just yks päivä kun yritti veitsellä tökkiä sientä koriin tossa pihalla.

Meillä poika on nukkunut eri huoneessa 2 vuotta eli siitä asti kun muutettiin omakotitaloon. Tosin ei nuku omassa huoneessa (en tiedä miksei suostu) vaan vierashuoneessa, jossa on leveämpi sänky. Omasta sängystä on muutaman kerran pudonnut (ei aina edes herää siihen itse) on normaali aikuisten sänky. On hiukan levoton nukkuja, herää aika usein varpaat tyynyllä ja pää jalkopäässä. Vanhempiinsa tullut pikkumies.

Jaha ja taas on tullut turistua niin että te muut jo tylsistytte joten varmaan parempi sanoa heippa tältä päivältä. Plussia pinoon rutkasti!!!

Vierailija
42/102 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Onnea kaikille plussanneille ja oviksen löytäneille.

Itsellä jo taas kierto uusi ja päivä 7. Ei kannata varmaankaan minulle päivitellä yrityksiä tms. enää, sillä taidan jäädä hieman taustalle. Sen verran on alkanut jo ahdistaan ja on niin monta hommaa meneillään, että ehkä jostain vois luopua.

Onnea ja iloa kaikille kaikkeen.

--tapir--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoopeReetta...... 7/29.....yk?

Tiainen84............ 8/34.....yk3

Annika84............. 18/28-30.....yk1

Horsmankukka.. 19/26.....yk2

Tatjuska.............. 19/26-29.....yk11

Roma................... 21/26-29.....yk10

Viiru...................... 22/29-31.....yk12

Tiina'82................ 30/31-41.....yk4

Vierailija
44/102 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapir: poistin sut tuolta kp-listalta, ilmoittelehan jos/kun listalle paluu tulee ajankohtaiseksi. Kaikkea hyvää sinulle, ymmärrän hyvin tarpeen pitää vähän huilitaukoa.

ON: juu, taas puhuttiin miehen kanssa tästä lapsettomuusklinikka asiasta ja päätettiin nyt sitten että katsellaan enää tämä kierto jossa käytän Lugeja ja tämän jälkeen yksi lääkkeetön kierto, ja jos ei ole tärpännyt (niin kun ei taatusti ole) niin sitten tutkimuksiin mars. Kyllä se niin vain on, että kun mä alan olemaan jo niin vanha nainen että ei tässä parane odotella enää yhtään ylimääräistä kuukautta.

On jotenkin helpottunut olo kun päätös on tehty, että tämä ei ole enää niin kuin vain omissa käsissä. Rankkaa tästä varmaan tulee mutta jos meidän hyvin käy, niin tulos on kyllä sen arvoinen. :)

Vierailija
45/102 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olisin kiinnostunut tietämään mitä hoitoja olette saaneet lapsettomuuteen, kuukautiskierto ongelmiin yms. Kuten esim. Roma kirjoittaa, että käyttää Lugeja. Mitä ne ovat? Entäpä mitä ovulaatiotestejä te käytätte ja mitkä ovat olleet luotettavimpia? Näyttääkö aina samaan aikaan kierrota ovulaatiotesti plussaa?

Olen niin vähän aikaa täällä lueskellut, etten valitettavasti ole perillä näistä kaikista asioista :/ Ja nyt haluaisin olla perillä :)

Hyvää alkavaa viikkoa teille!!

Vierailija
46/102 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas aikaisin liikkeellä...

Mä en ole käyttänyt mitään lääkkeitä mutta varmaan edessä on kun ei vuoteen ole mitään tapahtunut. Kunhan vaan pääsen lääkäriin asti. Itse olen käyttänyt ihan marketin ovistestejä ja ainakin prisman ja cittarin testit on mulla näyttäneet oviksen ja vieläpä ihan samana päivänä (eri kierroissa tosin). Eli voisin väittää niiden olevan ihan luotettavia. Clearbluen digiä kehutaan tosi paljon mutta sitä en ole vielä raskinut ostaa.

Vierailija
47/102 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mones kp sinulla on ovulaatio? Viime kierrosta sain varmasti bongattua ovulaation, kun varmistin vielä Cb:n testillä ja se tapahtui kp 15. Saas nähdä kuinka tämän kierron kanssa käy.

Vierailija
48/102 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta n. kp 20, ei taida vaan tällä nykyisin n. 30 kierrolla oikein riittää. Nyt näytti plussaa vaan yhtenä päivänä, eilen oli jo hiipunut ja tänään ei mitään.

Taas ollaan pojan kanssa metsään menossa, oikein hermo lepää. Ihanaa kun oli meinaan ihan hirveä työpäivä.

Minkälaisia kenkiä te muut laitatte lapsille jalkaan tällein välikautena kun ei ole vielä talvikenkäkeli ja kylmillä keleillä ei oikein lenkkarit tahdo riittää? Meillä mennään lenkkareilla mutta goretexeja kovasti kuolaan.. Onneksi poika ei ihan herkästi palele, päinvastoin.

Ja nettihäirikkö poistuu taas tältä päivältä, josko osaisi taas muutaman päivän pysyäkin poissa.

Vierailija
49/102 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan vaan, että päivät kuluis nopeasti ja oltais loppukuussa, että pääsisin testaamaan :)

Vielä on pitkä aika ja menkatkin luultavasti alkaa ennen sitä.

Roma: Meidän poika siirtyi omaan huoneeseensa 5 kk vanhana kun lopetti yösyönnit. Heräilee kyllä vieläkin välillä. Pinnasängystä otettiin laita pois kun hän oli 1v 2kk. Yöllä saatan ottaa viereen jos ei helposti käy uudestaan nukkumaan mutta pääsääntöisesti nukkuu omassa sängyssään. En välttämättä muuten ois siirtänyt noin aikaisin mutta me ollaan miehen kanssa niin kovia pyörimään unissaan että hän heräili siihen.

Viiru: Pojalla on käytössä nauhalliset kävelykengät ja lenkkarit tällä hetkellä. Talvikengät pitäisi hankkia. Olisikohan järkevämpää ostaa kuomat vai goret? Pojalla on ihan hirveen iso jalka, ikää siis 1v 7kk ja jalka 24 tai 25, isompana tarvii varmaan ostaa viulukotelot :)

Vierailija
50/102 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoopeReetta...... 9/29.....yk?

Tiainen84............ 10/34.....yk3

Annika84............. 20/28-30.....yk1

Horsmankukka.. 21/26.....yk2

Tatjuska.............. 21/26-29.....yk11

Roma................... 23/26-29.....yk10

Viiru...................... 24/29-31.....yk12

Tiina'82................ 32/31-41.....yk4

Vierailija
51/102 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoopeReetta: Luget (eli Lugesteron) on keltarauhashormoonilääke, jota määrätään erilaisiin häiriöihin, esim. vuotohäiriöihin (tiputtelu, tuhruttelu ennen menkkoja), vaihdevuosiin, keltarauhasen vajaatoimintaan, yms. Mulle sitä on määrätty, koska mulla on luteaalivaihe (aika ovulaatiosta menkkoihin) liian lyhyt, vain 9 päivää, ja se estää alkion kiinnittymisen.

Muista hoidoista mulla ei vielä ole kokemusta mutta ollaan tosiaan tutkimuksiin nyt kohtapuoliin hakeutumassa.

Ovulaatiotesteistä: mä olen kokeillut varmaan kaikki markkinoilla olevat testit ja itselleni sopivimmiksi olen huomannut halpa-testi.fi liuskat ja Clearbluen digitestit. Mutta itselle sopivan ovistestin löytää vain kokeilemalla, esim. mammaksi-sivuilta tilaamillani testeillä en saanut edes toista viivaa aikaiseksi vaikka nuo edellä mainitut testit antoivat selkeät plussat.

Mulla vaihtelee ovispäivä, on jossain välillä kp 13-19. Luteaalivaihe on yleensä kaikilla vakio mutta ovispäivä voi jonkin verran vaihdella.

Viiru: meillä on tytöllä nyt syksyksi parit kävelykengät, yhdet lenkkarit, yhdet kumisaappaat ja yhdet sellaiset vedenkestävät rymykengät. Talveksi olen ostanut Viking Goretexit ja parit saappaat. Uskoisin että noilla pärjää, villasukkaa vain jalkaan niin pitäisi pysyä lämpimänä, toivottavasti.

Annika: meillä on tytöllä myös aika iso jalka, on nyt 1 v 9 kk ja kengät kokoa 24. Talvikengät ostin jo kokoa 25 että mahtuu tuo villasukka mukaan.

ON: ihan hirveästi kaikkia "raskausoireita", rinnat todella kipeät, vasenta munasarjaa vihloo, repäisykipuja ja jopa lievää pahoinvointia aamulla. Mutta mitäpä nuo meinaa muutakaan kuin Lugejen sivuoireita, nämähän on nähty ja koettu aiemminkin.... plööh.

Nyt taisi tulla aikamoinen romaani mutta kerrankos tuota.. :D

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
52/102 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mun lupaus pitänyt ja täällä taas ollaan:) Palstaterrori iskee siis jälleen.

Roma: noi sun kuvaukset sopii niin minuunkin et ei pelkkää lääkkeiden vaikutusta voi olla. Mulla tuo yökötys tulee illalla (esikoista odottaessa oli vaan iltapahoinvointia ja aamulla olin pirteä kuin peipponen). Mutta niin oli samat jutut viime kierrossakin, joten ei ne mitään kerro. Ikävää vaan kun vatsaa pistää viikon ja sitten se onkin ihan turhaa.

ON:Tää on ollut ihan hirveä viikko. Töissä on kiirettä niin ettei nimeään tahdo muistaa kun kotio pääsee ja vanhemmalla koiralla todettiin sokeritauti. Koiralla joka on ollut terve kuin pukki tähän asti. Ei voi mitään, elämä on. Viikonloppuun vielä pitää kituuttaa että menkat alkaa ja pääsee tästä kuvottavasta olosta.

Vierailija
53/102 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut taas niin sateinen ja pimeä päivä. En ole yhtään syksy-ihminen. Pidän auringosta ja kauniin vihreästä kesästä :)

Alkaa taas olemaan hedelmälliset ajankohdat käsillä... Ajattelin, että tässä kierrossa en tuijottele ovulaatiotesteihin. Syteen tai saveen. Viime kierrossa ovulaatio testi näytti positiivista kp 15 ja laskelmieni mukaan se ajoittuisi nyt tulevaan maanantaihin, jolloin mies on jo reissun päällä. Eihän se ovulaatio välttämättä ajoitu samaan päivään, mutta tuumasin jos olisi nyt testaamatta ja stressaamatta siitä testaamisesta.

Sehän tästä raskaaksi yrittämisestä tekee niin hermostuttavaa, kun on jokseenkin hätäinen ihminen ja haluaisi välillä asioiden tapahtuvan nyt ja heti. Maltti olisi valttia :/

Ei auta, kun pitää peukut pystyssä itse kullekin :)

Vierailija
54/102 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoopeReetta...... 11/29.....yk?

Tiainen84............ 12/34.....yk3

Annika84............. 22/28-30.....yk1

Horsmankukka.. 23/26.....yk2

Tatjuska.............. 23/26-29.....yk11

Roma................... 25/25-29.....yk10

Viiru...................... 26/29-31.....yk12

Tiina'82................ 34/31-41.....yk4

Vierailija
55/102 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiru: tuo kuvotus on kyllä inhottavaa, mulla ei ikinä ennen tytön syntymää ollut mitään kuvotuksia ennen menkkoja mutta nyt aina välillä on. Nämä valeoireet ovat kyllä niin syvältä!

ON: mulla on 99,99% varmuus että ei ole tärppi käynyt tälläkään kertaa. On vain sellainen tunne. Soitan sinne klinikalle heti sillä (kirjaimellisesti) punaisella sekunnilla kun täti saapuu ja kysyn milloin pääsee vastaanotolle.

Vierailija
56/102 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoopeReetta...... 12/29.....yk?

Tiainen84............ 13/34.....yk3

Annika84............. 23/28-30.....yk1

Horsmankukka.. 24/26.....yk2

Tatjuska.............. 24/26-29.....yk11

Roma................... 26/25-29.....yk10

Viiru...................... 27/29-31.....yk12

Tiina'82................ 35/31-41.....yk4

Vierailija
57/102 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten otsikosta voi huomata, tämän aamun testin saldo oli selkeääkin selkeämpi nega. Ei siis mitään yllätyksiä täällä. Mutta kyllä se aina kirpaisee, vaikka tuloksen tietäisi kuinka etukäteen. Kiukuttaa ja masentaa mutta eiköhän se taas tästä. Tänään viimeinen luge ja sitten tätiä odottelemaan, tullee ensi maanantaina.

Toivottavasti muilla piinailijoilla on parempi tuuri, paljon plussatuulia kaikille!

Vierailija
58/102 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa viikko menisi nopeasti, on tää ihan hirveetä vaan odottaa ja odottaa. Mulla on nyt pari päivää ollu menkkamaista särkyä vatsassa. Se ei oikeestaan ole huono merkki, koska samanlaisia oireita oli ennen kun plussasin esikoisesta ja ne jatku aika pitkään plussauksen jälkeenkin. Tissitkin on vähän kipeet kuin oikein kuvittelee :) Yritän nyt parhaani mukaan, etten herättele turhia toiveita mutta miksi se on niin vaikeaa? Minkälaisia oireita muilla piinailijoilla tällä hetkellä?

Mites viikonlopun suunnitelmat teillä? Meillä tiedossa kyläilyä ja shoppailua :)

Vierailija
59/102 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinailijota onkin viikonlopulle ja ensviikolle monta, hyvä. Toivottavasti saadaan plussiakin!

Romalle pahoittelut negasta. Ei taida paljon lohduttaa se että toivoa on niin kauan kun täti pysyy poissa? Ite yritän heikolla hetkellä niin ajatella, ei tosin yleensä auta :)

Annikalle pidetään peukkuja.

Meillä ei viikonloppusuunnitelmia ole shoppailun lisäksi, pitkästä aikaa niin. Ja hyvä että saa hiukan hengähtää.

ON:kuvotukset yms oireet on kadonneet (kuten viime kierrossakin) joten nega siis odotettavissa ens viikolla jos sinne asti edes päästään. Ärsyttävää kun syksy on muutenkin niin masentavaa aikaa ja sit tää odotuksen odotus vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

Toivottavasti muilla piinailijoilla paremmat fiilikset ja toiveet korkealla! Plussatuulia kaikille!

Vierailija
60/102 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoopeReetta...... 13/29.....yk?

Tiainen84............ 14/34.....yk3

Annika84............. 24/28-30.....yk1

Horsmankukka.. 25/26.....yk2

Tatjuska.............. 25/26-29.....yk11

Roma................... 27/25-29.....yk10

Viiru...................... 28/29-31.....yk12

Tiina'82................ 36/31-41.....yk4