Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 SYYSKUU

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänäan aamulla testin ja selvä plussa tuli!! Ihanaa!! Laskettuaika tulisi olemaan laskurin mukaan 2. Kesäkuuta :)Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Kiitos yhteisestä kuumeiluista ja toivon, että kaikki siirtyisitte kanssani tuonne odotuspuolelle mahdollisimman pian. Tuntuu vähän pahalta kun monet teistä on kuumeillu monta kuukautta ja ja minä taas heti 1. kierrossa raskaudun.

Vierailija
82/102 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuoloa Metta! Onnea raskautumisen yritykseen.

:) Paljon onnea Annika84!! Aivan mielettömän mahtavaa. Onneksi sinun ei tarvinnut kauaa yrittäjien puolella hengailla :) Onnellista raskausaikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Annikalle plussasta!

Tervetuloa Metta. Kiva saada lisää porukkaa kirjoittelemaan, josko saataisiin pinoa hiukan aktiivisemmaksi. Tosin täältä lähtee pois enemmän kuin uusia on tulossa. Mutta sehän se on tarkoituskin:)

Pidän peukkuja huomenna lääkäriin menijöille. Ja sydämeni pohjasta toivon siitä olevan apua. Nyt on aika saada tuoreempaa väkeä pinoon:) Tulkaahan heti kertomaan kuulumisia.

Oliko meillä vielä piinailijoita, en muista... No, peukkuja kuitenkin kaikille!

ON:varasin lääkärin keskiviikoksi, jännittää. Jospa se siitä sitten, pian se keskiviikkokin jo on.

Vierailija
84/102 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annikalle isot onnittelut ja Metalle tervetuloa!

Lääkäriin menijöille toivon, että saatte avun ja olette pian raskaana!

Minä en ole paljon kirjotellut taaskaan. Tuntuu, että ei oo asiaa. Toivon pikkuista ihan hirveästi, mutta kun miettii, että mikä pitkä yrittäminen voi taas olla edessä, tuntuu välillä, ettei jaksa sitä taas... Mutta ei ruveta ehkäisemään tosiaan. Pitäisi yrittää ajatella vain, etttä tulee jos tulee, ilman mitään ressiä, mutta ei sitä pysty. En nyt valita enempää...

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Vierailija
85/102 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuska.............. 6/26-29.....yk12

Viiru.................... 6/29-31.....yk13

Roma.................. 7/25-29.....yk11

Horsmankukka.... 8/26.....yk3

RoopeReetta...... 21/29.....yk?

Tiainen84........... 22/34.....yk3

Metta.................. 31/32.....yk1

Tiina'82.............. 44/31-41.....yk4

Vierailija
86/102 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metta: tervetuloa! :)

Annika: onnea plussasta!

Vierailija
87/102 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen,

kiitos tervetulotoivotuksista. Annikalle paljon onnea :)

Täällä menee jännäksi. Tänään kp 31/32? ja pienen pientä ruskeaa tuhrua tulee ja alavatsaa vihloo. Jännittävää tämä on vielä, koska esikoisenkin kanssa tuli niukat tuhrumenkat niillä main kun kuukautisten piti alkaa, mutta toisaalta tavalliset menkatkin lähes aina alkavat minulla parin päivän tuhruttelulla. No, eipä tässä muuta voi kuin odotella. Ja ensimmäinen yk tämä vasta on.

Toivon kyllä jotenkin kesävauvaa ja mieluiten vielä alkukesän tulokasta. Tyttö syntyi helmikuussa pakkasilla ja olisi ihanaa, kun tämän kakkosen kansssa pääsisi heti ulos, varsinkin kun on tuo esikoinen nyt kanssamme ja hänen pitää kuitenkin päästä ulkoilemaan. Ja loppukesästä taas voi olla kuumat paikat odotella... Vaan nuo nyt on tuollaisia mukavuusjuttuja, toinen lapsonen on tervetullut kun on tullakseen ja varmasti tulee oikeaan aikaan.

Odotellaan siis... parasta :)

- Metta

Vierailija
88/102 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* sama viesti tuli kahteen kertaan... kyllä jännät paikat on, heh ;) *

Vierailija
89/102 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Annikalle plussasta! :) Ja uusille tervetuloa!

Tänne ei mitään uutta..tarkotus oli tässä kuussa tikuttaa ovista mutta sekin jäi kaiken muun kiireen keskellä. Täytyy vaan toivoa että olis puuhailut osunu oikeisiin päiviin..;) Laskennallisesti ei kyllä osunu :D, mutta vähän meinaa olla sellaset tuntemukset että ehkäpä oliski..hmm..

Aika menee kyllä niin äkkiä, syksy jo pitkällä ja täälläpäin ainaki on aamusin jo pakkasta! Minkälaiset kengät te muut laitatte aamulla lapsillenne? Jos menee vaikka päiväkotiin.. Mietin et pitäiskö jo siirtyä talvikenkiin, mut sit päivällä on kuitenki vielä "lämmin".. Oon pitäny tähän asti lapsella ihan vaan lenkkareita tai kumppareita, mut ehkä kohta pitää siirtyä paksumpiin kenkiin.. Olikohan tuola aikasemmin jo puhetta samasta asiasta!? No toistelen sitte..:D

Tuuhan Metta kertomaan heti kuulumisia kun testailet..:) Ja tsemppiä kaikille muillekin yrityksiin ja testailuihin!

Vierailija
90/102 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on mennyt Roman ja Tatjuskan eiliset lääkärireissut? Odotan kovasti tietoa mitä on sanottu ja hyviä uutisia sitten vaan.

Ja Mettakos oli testailemassa? Pidetään peukkuja!

Niistä kengistä vielä. Mä ostin poitsulle varsilenkkarit syksyksi kun tuntui et normit on liian ohuet. Jos aamulla on pakkasta niin ehkä vesin hoitoon molemmat, sekä lenkkarit että ne talvikengät. Mä ainaskin luotan hoitotätiin ja pyydän aina neuvoja että mitkä ois hyvät. Meillä toimii hyvin niin.

Vierailija
91/102 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nyt sitten plussattu, testin tein tossa 22. päivä, ja tunne vahvistuu. Pieniä kipuja on ja muitakin merkkejä raskaudesta. Ei vaan mitään hajua miten pitkällä tämä on, kun esikoisen synnytyksen jälkeen menkat ollut tosi epäsäännölliset. Imetin esikoista 1v. asti, ja hän nyt 1v 3kk.

Tässä jännitellään perjantaihin, neuvola on silloin. Ja myöhemmin äitipolille ultraamaan viikkoja. Jee, onnellisia ollaan! :)

Vierailija
92/102 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuska.............. 8/26-29.....yk12

Viiru.................... 8/29-31.....yk13

Roma.................. 9/25-29.....yk11

Horsmankukka.... 10/26.....yk3

RoopeReetta...... 23/29.....yk?

Tiainen84........... 24/34.....yk3

Metta.................. 33/32.....yk1

Tiina'82.............. 46/31-41.....yk4

Vierailija
93/102 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, lääkärissä on nyt sitten eilen käyty ja heti selvisi asioita. Eli mulle tehtiin heti samaan syssyyn sekä ultra että aukiolotutkimus, saatiin tuutkimukset/hoidot heti käyntiin, niin kuin olin toivonutkin. :)

Aukiolotutkimuksen tulos oli erinomainen, missään ei näkynyt kiinnikkeitä. Olin vähän pelännyt että niitä voisi olla kun esikoisen synnytyksessä istukka jouduttiin irrottamaan kaapimalla, siitä olisi voinut niitä kiinnikkeitä tulla. Mutta onneksi ei mitään löytynyt, ei kohdusta eikä munajohtimista.

Ultrassa sen sijaan selvisi yksi mahdollinen syy miksi raskaus ei ole alkanut. Mulla on munasarjojen liikatoimintaa, eli siellä on liikaa niitä munarakkuloita. Tämä ei ole kuitenkaan PCO:ta vaan sen tyyppinen oireilu, ei kuitenkaan niin vaikea (onneksi!). Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, ettei se yksi päämunarakkula pääse kehittymään kunnolla ja eipä siinä paljon sitten pystytä hedelmöittymäänkään.

Menen nyt ovulaation jälkeen vielä verikokeisiin ja ensi kierron alussa aloitan lääkkeen tuohon munasarjaongelmaan. Tilanne ultrataan vielä ennen ensi kierron ovulaatiota.

Eli näin aloitetaan, toivottavasti tepsii. Olin todella tyytyväinen lääkäriin ja tuli tosi optimistinen olo. :)

Viiru: eikö sulla ollut huomenna se lääkäri? Tule sitten heti kertomaan mitä siellä sanottiin. :)

Mites Tatjuska, miten sulla meni lääkärikäynti?

Metta: tsemppiä testailuun, toivotaan plussaa!

Vierailija
94/102 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä se viikko meni sitten.

Mites Metta, joko olet testaillut?

Entäs mitä Tatjuskalle kuuluu?

Roma: tosi hienoa, että jotain selvisi heti eikä löytynyt "korjaamatonta" vikaa. Suorastaan loistavaa. Olen tosi iloinen sun puolesta! Voi kunpa päästäisiin tonne odottajiin yhtä aikaa mahoja kasvattamaan.

ON: lekurissa käyty ja ultrasi samalla. Sain clomit varmistamaan että munasolu varmasti irtoaa, koska on niin pitkä kierto. Ei kuulemma aina irtoa pitkällä kierrolla. Lääkkeet otetaan heti kierron alussa, joten tää kierto vielä luomuillaan. Ihan hyvä, koska hiukka mua hirvittää/jänskättää käyttää jotain lääkkeitä. Jos ei 4 kiertoon tule tulosta, niin soittamalla saan häneltä lähetteen tutkimuksiin julkiselle. Puhui jostain 10mm follikkelista ja sanoi että 20 mm se puhkeaa, koko oli kuulemma hyvä. Hieman mua ihmetytti, koska kerroin että ovis on testattu moneen kertaan ja on aina viikkoa ennen menkkoja. No, näillä mennään ja oli tosi hienoa kuulla ettei ole mitään kasvaimia tms. Jännittää. Toivottavasti nyt luomuna kuitenkin tärppäisi.

Ja tästä tuli taas kerran lähes yksinomaa omanapa-viesti. Sorry! Plussia kaikille!!

Vierailija
95/102 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen,

paljon paljon onnea Meeville plussasta. Ja kiva kuulla Roma, että lääkärikäynti meni hyvin.

Minä testasin maanantaina negan, mutta vieläkään ei ole tätiä kunnolla kuulunut kun nyt on kp 34/32. Vähän sekaisinhan tuo kierto on vielä kun imetän, mutta ei kevään jälkeen ole ollut yli 32 päivän kiertoja kuitenkaan. Se sunnuntaina alkanut tuhru on lähes kokonaan hiipunut, ja ihan samanlaiset tuhruvalemenkat tuli esikoisenkin kanssa. Joten testaan varmaan loppuviikosta uudestaan, tai ehkä jo huomenna jos en malta odottaa...

Olisi kiva kuulla, minkälaisia ajatuksia ja tunteita teillä tässä vaiheessa on toisen lapsen tuloon liittyen. Tai ehkä päällimmäisenä on se toive, että saisi se lapsi alkunsa...?

Itseäni vähän jännittää, miten pärjään kahden kanssa kun esikkotyttö on tottunut saamaan aika paljon huomiota ja kyllä sitä myös vaatii. Muutenkin on aikamoinen tahtopakkaus. Iloinen ja aivan ihana myös, ja melkoinen juttelija jo nyt. Mummulta eilen loksahti leuka auki kun neiti vinkui siivouskomeron edessä "villapesuaine, villapesuaine". Se on siis jotenkin jännä pullo hänestä, mutta ei sitä niin usein käytetä että kuuluisi päivittäin tai edes viikoittain kuultuihin sanoihin. Aikamoinen muisti pienellä ihmisellä siis. Toissa yönä tyttö heräsi ja lauloi jotain tunnin muumilauluja... se oli kyllä onneksi eka ja toivottavasti vika kerta, yöaikaan siis. Nätisti kyllä laulaa :) Ja hän on nyt siis 1 v 7 kk ja vauvan tullessa sitten vähintäänkin noin 9 kk isompi. Eli vaikka vähän on jännitystä, niin koetan keskittyä luottamaan, että kaikki menee hyvin. Itse olen ainoa lapsi, ja koen tosi tärkeäksi että lapseni saisi ainakin yhden sisaruksen.

Palaillaan taas, ja plussatuulia kaikille +++

- Metta

kp 34/32, yk 1

Vierailija
96/102 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatjuska.............. 9/26-29.....yk12

Viiru.................... 9/29-31.....yk13

Roma................. 10/25-29.....yk11

Horsmankukka... 11/26.....yk3

RoopeReetta...... 24/29.....yk?

Tiainen84........... 25/34.....yk3

Metta.................. 34/32.....yk1

Tiina'82.............. 47/31-41.....yk4

Vierailija
97/102 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiru: hieno juttu että lääkärikäynti meni hyvin ja asiat etenivät. Toivotaan kovasti sitä plussaa nyt meille molemmille!!

Metta: plussatuulia sinnekin päin!

Vierailija
98/102 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea myös postitiivisia viestejä täällä :) Romalle ja viirulle raskauttavia aikoja, ja tietenkin toisillekin!! Onhan se helpottavaa, kun saitte selville, ettei mitään vakavaa ongelmaa ole, etteikö voisi raskaus alkaa. On varmasti jännittänyt ennen lääkäriin menoa. Välillä valitettavasti saattaa käydä niin, että tieto lisää tuskaa :(

Minua on alkanut taas jännittämään,kun kierto alkaa lähestymään loppuaan... Toivottavasti ei kuukautisia näy eikä kuulu :) Välillä on ollut semmoinen fiilis, että nyt on tainnut tärpätä, mutta eihän tuommoista uskalla ääneen sanoa.

Will see.

Mukavaa loppuviikkoa!

Vierailija
99/102 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi onnea, tänään kp 36/32 vihdoin tuli kaksi viivaa testiin. Ei meinannut heti uskoa kun vielä eilen tuli haamujen haamu Predictorilla ja sekin vasta vähän sen varsinaisen 5 min testiajan jälkeen. Mutta nyt, on tuossa apteekin testissa kaksi ihan kunnon viivaa ja kolmen minuutin sisään tulivat :)

Vähän onnea tässä himmentää, kun täällä on monet yrittäneet paljon pidempään ja meillä tärppäsi ekalla yrittämällä..... Kovasti plussapeukkuja teillekin pidän. Ja oikeastaan oma tilaneeni on osoitus siitä, että paistaa se aurinko ns. risukasaankin. Tarkoitan, että minulla on aika paljon sellaisia tekijöitä historiassani mitkä voisi hankaloittaa hedelmöittymistä. Nuorempana sairastin syömishäiriöitä ja oli menkat kokonaan pois jonkin aikaa, klamydiakin on valitettvasti tullut sairastettua ja kierrot ovat olleet epäsäännöllisiä, kaikkea väliltä 2 viikkoa - 2 kuukautta on vuosien varrella nähty. En siis tarkoita nyt mitenkään lesota tässä, vaan ajattelin että jos tästä joku jotain toivoa saisi...

Nyt lähden esikon kanssa ulos, mutta palailen vielä katsomaan teidän plussauutisia... :)

- Metta

Vierailija
100/102 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metta: Paljon onnea! Sinun ei täällä kauan tarvinut ollakaan :). Elämä on siitä kivaa, että ihmeitä tapahtuu. Vaikka olis joskus ollu vaikeuksia tulla raskaaksi, sitte se voi onnistua ihan helposti. Mulle sanoi yks kätilö sairaalassa tytön syntymän jälkeen, että toinen tulee sitte helpommin, kun kerroin, että yli vuosi yritettiin. Ainahan se ei tietenkään niin ole, mutta kokenut kätilö oli kyseessä, ja varmaan monenlaista tarinaa kuullut.

Roma ja Viiru: Hyvä, että lääkärikäynneistä oli apua. Toivon kovasti, että lääkkeet auttaa.

Metta se taisi olla, joka kyseli tunteita toisen lapsen yritykseen liittyen. Tosiaan, päällimmäisenä on toive, että tulisi raskaaksi. Vähän mietityttää se, miten tyttö suhtautuu, kun on jo yli kolme vuotta saanut olla ainoa lapsi. Tykkää kyllä vauvoista ja muista lapsista, mutta mitä sitte kun semmonen ois kotona, koko ajan? Ja sitä miettii, että miten sais järjestettyä isomman lapsen ulkoilut ja muut jutut vauvan kans. Rutiinit tulis varmasti jonkun verran muuttumaan.

Nyt ei muuta ku plussia kaikille! :)

Horsma