Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vauvoille puetaan niin paljon vaatteita?

Vierailija
31.08.2010 |

Kauhistuksella olen katsellut vauvoja/pieniä lapsia joille nyt, lämpötilan ollessa n. + 15 on puettu pitkähihainen body, villatakki, villainen välikausihaalari, peitto jne. Jotkut vauvat on vielä tämän lisäksi laitettu makupussiin Ei ihme että lapsi huutaa bussissa! Miksi vauvoille yleensä puetaan niin paljon? Ymmärrän toki sen, että vauva ei rattaissa liiku ja näin sillä ei ole yhtä lämmintä kuin liikkuvalla aikuisella. Mutta kohtuu nyt kaikessa! Omalle vauvalleni olen nyt pukenut tavallisen pitkähihaisen bodyn, puuvillaneuleen ja farkut ja laittanut hänet vaunuun makupusiin, jota en ole laittanut kiinni. Iloisena ja lämpimänä on vauva pysynyt - ihan kuuma oli kuin nostin vaunuista. Jos vauvalle puetaan liian paljon, vauva hikoilee ja riski sairastua suurenee.

Ja joo, tietty jos vauva on joku spesiaalitapaus tai kipeä niin pitää pukea. Mutta näin yleisesti ihmettelen kovasti tätä pukemishysteriaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän puistossa jokasella ipanalla (paitsi pph.n hoidokeilla) on sisävaatteiden lisänä jo muutakin, vaikka on sanonut että ottaisivat lisävaatetta.

Kiva lapsen istua aamukostealla hiekkiksella kun vaatteet imee kostean maasta?

Kerrospukeutuu tai ei mutta minusta välikausihaalarit kuuluu tähän aikaan kun lehdet alkaa tippumaan maahan.

Ei syksy ole niin paha kuin kevät kun maa on jäässä vaikka lumet sulaa, mutta jos sulla on jalassa kengät (lenkkarit, tannarit yms) jotka imasee vedet sisään ja sukat kastuu niin kamalaa se on olla!

Syyskuu alkaa parin tunnin kuluttua, marraskuussa varmaan taas sataa ensilumi? Kohta etsitään jo ihmiset niitä villakerroksia ja untuvavaatteita.

Coreteksia tai ei niin pitää tajuta miten ikävä märkä, kostunut vaate on iholla.

Mielummin vaatetta riittävästi ja niistä vähentää kuin mennä viipottaa kevyissä vaatteissa.

10

Vierailija
22/25 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos + 15-20 asteessa laittaa normisisävaattieden lisäksi colegepuvun ja pipon. Hirmu määrä vaatteita jos miettii mitä itse pukee. Ja kopassa on lämpimämpää kuin kopan ulkopuolella. Hyvin pärjää vauva jos 10-15 asteessa pukee collegepuvun, sukat ja ohuen puuvillapipon, varsinkin jos on vaunuissa jonkunsorttisen peiton kanssa. Ei collegepuvun alle mitään sukkiksia tartte, ethän itsekään niitä sillä säällä käytä jos meet ulos istumaan esim. kahville.

vaan istuu rattaissa, joten puen reilusti. Ei ole hikinen. Nyt on tolkuttoman kylmiä aamuja, vaikka päivät ovatkin lämpimiä.

Itse tosin vedän tässä kelissä sitten villatakki ja -sukat päällä, aivan jäässä koko ajan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvallani on ollut ainostaan tavalliset vaatteet, farkut, pitkähihainen body ja puuvillaneule + puuvillapipo. Vaunuissa on ollut makuupussi, muta se on ollut auki. Ja ihan lämmin on vauva ollut. Ei mullakaan tämän enempää vaatetta ole ollut. Jä täällä rannikolla missä asun oli tänään aurinkoista ja n. 17-18 astetta. Eri juttu tietty jos lämpötila lähempänä + 10.

Niin, ja vaunukopassa on lämpimämpää kuin sen ulkopuolella!

Itse olen taas lukenut etä vauvoilla on lämpimämpää kuin aikuisilla.

Vierailija
24/25 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pidetty sisälläkin villavaatteita ensimmäiset 2kuukautta. Koskaan eivät kuumasta kitisseet vaan olivat oikein tyytyväisiä.

Taapero nukkuu edelleen ulkona vaunuissa. Tänään +12 asteessa ja navakassa tuulessa hänellä oli päällään: pitkähihainen body, sukkahousut, villahaalari, kypärälakki, villasukat ja villaiset lapaset. Nukkui paksussa jääkarhu makuupussissa, joka oli lähes kokonaan auki. Lisäksi päällä oli vaunun jalkasuoja tuulelta suojaamassa. Pikkuinen nukkui tyytyväisenä pari tuntia ja oli sopivan lämpöinen (ei hikinen) herätessään.

Toiset lapset tarvitsevat enemmän vaatetta kuin toiset.

Vierailija
25/25 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin vauvalla oli juurikin tänään body, farkkuhaalarit ja pörröhuppari, päässä trikoopipo. Ja ei tuntunut menoa haittaavan=) Aina näitä farkkukauhistelijoita riittää...