Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kamala närästys palasi monen kuukauden tauon jälkeen?

Vierailija
31.08.2010 |

Mulla on ollut närästysoireita jo usean vuoden ajan ja lääkärissäkin olen niiden takia ravannut. Pahimmillaan ylävatsaa polttelee ja on huono olo monta päivää putkeen aamusta iltaan. Pahin olo on yleensä illalla, mutta esim. tänään on ollut koko päivän. Olen käynyt vatsatähystyksessä, mutta tähystys ei onnistunut. Lääkkeitä olen saanut jos jonkinlaisia, mutta niistä ei ole ollut apua. Eniten ihmetyttää, miksi kaikki närästysoireet olivat poissa koko kesän, ainakin 3 kk tai enemmänkin. Ja nyt pari päivää sitten oireet taas palasivat.

Mitään syömistä tai juomista en osaa yhdistää oireisiin. Ja ihan samalla tavalla olen syönyt kesällä kuin nytkin. Tosi ärsyttävää!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän stressiä mulla kyllä oli alkukesästä ja muuten tuntuu, että stressin määrä on aika vakio. Itse asiassa nyt järjestyi yksi kovasti päänvaivaa ja stressiä aiheuttanut asia, joten ei stressi ainakaan ole pahentunut.

Vierailija
2/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua närästi ainoastaan silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kunnon lääkitys päälle ja stressi pois

Vierailija
4/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla närästys on vähentynyt huomattavasti, kun työpaikallani ei enää ole erästä kauheaa ihmistä töissä. Loman jälkeen olen suorastaan ihmetellyt asiaa itsekseni.

Vierailija
5/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressistä, mutta kun asiaa mietin, mun stressitason pitäisi nyt olla matalampi kuin esim. alkukesästä, jolloin oireita ei ollut.

ap

Vierailija
6/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä enää tehoa lääkitys. Tutustu refluksi.fi -sivustoihin, sieltä löydät tietoa ja keskutelupalstan.

Sinulla voi olla palleatyrä tai ainakin löystynyt vatsaportti.

Tiukka ruoka- sekä juomavalio, liikunta sekä laihdutus ovat niitä ensimmäisiä hoitokeinoja, sillä pelkkä happosalpaajien käyttö (lääkkeet) eivät vaikuta närästystaipumukseen, ne vähentävät vain happojen määrää.

Itselläni närästys alkoi vähitellen, oli välillä viikkoja tai kuukausia ja sitten taas pitkiä aikoja poissa. Nyt vaiva on kroonistunut. Refluksi , mistä närästys johtuu, on yleinen vaiva.

Vierailija
7/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkäri katsonut tarpeelliseksi uusia tutkimusta? Oletko ollut julkisella puolella - sieltä ei välttämättä saa tehokasta tutkimusta, ellei itse vaadi. Tähystys on mahdollista tehdä myös nukutuksessa. Tähystyksellä selviää, ettei kurkkutorvessa ole limakalvomuutoksia ja se auttaa myös diagnosoinnissa.

Mitä oireita sinulla on - pelkkää hapanta nousua?

Onko sinulla ylipainoa vyötäröllä - se nostaa vatsaontelon painetta ja pahentaa refluksia. Oletko jättänyt ruokalistalta kaiken happaman (sitrukset, kahvin, teen, suklaan jne + alkoholin + mehut ja hiilihapolliset juomat)? Ethän tupakoi, se löysyttää vatsaporttia?

Vierailija
8/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kärsin myös paniikkihäiriöstä. Oli tosi vahvat lääkkeet, mutta ei silti onnistunut. Lääkäri sanoi, että jos oireet pahenee tosi paljon, voidaan tähystys tehdä nukutuksessa. Mutta näillä oireilla ei kuulemma kannata vielä nukuttaa tuota varten, koska lääkäri ei uskonut, että mistään vakavasta olisi kyse.

Ylipainoa ei ole, enkä tupakoi tai juo kahvia. Talvella juon aamuisin teetä, nyt kesällä en ole sitä juonut. Sitrushedelmiä syön tosi harvoin, mutta suklaata syön silloin tällöin. Alkoholia, mehua ja hiilihappoisia juomia juon tosi harvoin. Mitä muita ruokia/juomia pitäisi vielä välttää?

Vierailija
9/9 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireilua. Tomaatti, paprika ja sipuli kannattaa myös jättää. Refluksi.fi - palstalta löydät lisää vinkkejä, tosin oireilu voi myös olla aika yksilöllistä ja toisille sopii eri asiat kuin toisille.

Mitä lääkettä käytät? Niissäkin on eroja. Stressiä ja kiirettä pitäisi välttää ja nukkua riittävästi.

Suosittelen tosiaan tuota refluksi.fi - palstaa ,se on todella hyödyllinen.

8 ja 9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme