Päivähoidosta hakemisesta! Kertokaa, että MITÄ ihmettä
oikein teette työksenne jotka pääsette hakemaan lapset ennen neljää tai 16.00 viimeistään?
Sairaalassa tms. paikassa työskentelevät ymmärrän, jos vuoro alkaa klo 7 pääsee klo 15 kohti tarhaa, jonne puoliso on heittänyt lapset mennessään itse klo 9 töihin tms.
Mutta toimistotyöläiset jne.? Usein työpaikalla on oltava 8-9 aikaan, ja pääsee 16-17 aikaan. Päiväkodille ehtii klo 16.30 jos on lyhyt työmatka, harvoin edes noin nopeasti! Ei siinä paljon auta, että toinen heittää lapset tarhaan klo 8.30 kun toinen pääsee hakemaan 16.30, ja nämä ovat optimistiset ajat.
Meidän pk:sta lapset haetaan aina todella aikaisin, en ymmärrä mitä ne vanhemmat tekevät työkseen. Me haemme klo 16.30, ihan viimeistään 16.45, siihen minä juuri ehdin kun menen töihin 7.45. Onneksi miehellä alkaa työt myöhään ja lapset menevät vasta 9.45 hoitoon.
Kommentit (49)
kun jotkut äidit meidän pk:ssa ovat 8 kk vauvan kanssa kotona ja tytöt 2 ja 4v hoidossa 8-16.15.. ja toinen äiti lomalla 2vko ja 1,5v poika hoidossa 7.30-16!! onko vähän ärsyttävää!!
Toisina päivinä lapset ovast siihen viiteen asti, mutta toisina päivinä pääsen jo kolmen maissa. usein lapset kuitenkin viihtyvät kavereiden kanssa pihalla leikeissä, joten haenvasta vähän myöhemmin silloinkin, kun minulla lyhyt päivä.
mutta vastaan silti. En minä pääse tosiaankaan edes neljäksi, vaikka menen töihin viim. 7.30. Matkoihin menee reilu puoli tuntia suuntaansa. Mutta haen useimmiten 16.10 tai sitten 16.20 ja ainoastaan sen ansiosta, etten noudata toimiston läsnäolovelvoitetta joka on 8-16. Olen sen sopinut näin.
Jos joutuisin olemaan toimistossa ton 8-16, niin olisin puoli viiden jälkeen hakemassa lasta.
Minä teen 6h/pvä töitä ja teen siihen asti kunnes lapsi on kouluikäinen. Lapsi on nyt 4,5v. Teen HR-tehtäviä.
Menen töihin klo 7:30 (liukuva työaika 7:00 lähtien) ja lähden klo 14:00. Haen lapsen klo 14:30 maissa. Mies on vienyt lapsen pk:iin klo 8:00.
Valintoja valintoja. Meillä on onneksi kummallakin sen verran hyvä palkka että minun lyhennetty työaikani ei ole ongelma. Saan lyhennetystä työajasta huolimatta palkkaa bruttona 2900e/kk.
Vien lapsen yhdeksäksi, haen puoli neljältä, paikkaan töitä iltaisin tai viikonloppuisin.