Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon vaatteita teidän lapsella on?

Vierailija
31.08.2010 |

Mä tein eilen 5-vuotiaan tytön vaatekaapissa pienen inventaarion. Paljon on jääny vaatteita pieneksi. Esimerkiksi 13 housuista jäljelle jäi viidet.

Mä oon tosi vähän ostanut lapselle vaatteita, koska ollaan saatu tutuilta ja sukulaisilta aivan tajuttomat määrät vaatetta. Tytöllä lähti nytkin pieneksi jääneitä vaatteita varastoon, joita hän on käyttänyt ehkä kerran.

Mulla on aivan hämärän peitossa, mikä määrä vaatetta olisi tarpeeksi. Ensin katsoin kauhuissani lapsen "tyhjentynyttä" kaappia ja mietin jo että paljonkohan pitää budjetoida vaatteisiin. Nyt kun ei ole enää niitä muiden vanhoja vaatteita oottamassa.

Sitten aloin miettiä, tarvitseeko 5-vuotias enempää kuin viidet housut...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päiväkodissakin tulee olla varahousuja.

Tietenkin kaikki riippuu siitä, onko lapsi kuinka siisti noin yleensä ja käykö edes päiväkodissa. Ja millä tahdilla pyykkäät.

Vähemmän silti housuja tarvii kuin paitoja, joka meillä ainakin vaihetaan päivittäin.

Vierailija
2/4 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 villatakkia

4 pitkähihaista paitaa,

1 kauluspaita

5 T-paitaa

2 verkkarit

2 farkut

5 pitkät kalsarit

2 kokoyöpukua

1 syyspuku

1 syystakki ja housut

Tämä siksi että tykkään näteistä vaatteista,

mutta rahaa ei ole.

Siksi satsaan niihin vähiin.

Esikoisella oli kaappi täynnä vaatteita joista huomasin kuitenkin käyttäväni vain niitä kivoimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein haluaa pestä pyykkiä. Mä esim. pesen vain kerran viikossa, joten jokainen perheenjäsen tarvitsee minimissään 14 alushousut (puhtaat vaihdetaan aamuin ja illoin), 7 T-paitaa/aluspaitaa, 7 sukkikset/pitkät kalsarit, jne.

Tosin meidän 5-vuotias tyttö ei tarvitsisi yksiäkään pitkiä housuja, koska ei suostu pitämään kuin hametta : ).

Meillä vaatteita sekä tulee että lähtee kiertoon, joten aika paljon enemmän kuin nuo viikon tarpeet niitä on. Viime viikonloppuna vein 2 isoa kassia eteenpäin, tilalle tuli yksi. En pode näistä kierrätysvaatteista huonoa omaatuntoa, ainoastaan kaupasta ostetuista "turhista" vaatteista.

Vierailija
4/4 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo pelkkiä ulko/sisähousuja on lähemmäs 25 varmaanki. ja sit tietenki niitä pieniksi jääneitä jotka pitääki karsii nyt