Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikuisella on korvatulehdus, uskallanko jättää sen hoitamatta?

Vierailija
30.08.2010 |

mitä siitä voi seurata? siis se nyt ei liene vakavaa jos tärykalvo puhkeaa ja mätä tulee itsellään pois.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä jatkui kuukausia. Lopulta meni käymään lääkärissä, ja välikorvan tulehdushan siellä oli. Siihen sai lääkkeet ja kuulokin parani muutamassa päivässä.

Vierailija
42/56 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin lapsellakin niin että annettiin korvatulehduksen parantua itsestään. Siihen loppui korvatulehduskierre.

Hyvä tuuri teillä.

Meillä on hoitopaikassa yksi tällainen tapaus, se muksu pääsi sitten lopulta sairaalaan hoidettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo sen menevän ajan kanssa ohi. Mitä sitten teette? Meidän terv.keskuksessa ei pääse lääkärin vastaanotolle. Odotatteko että parantuuko vai menettekö yksityiselle?

Vierailija
44/56 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse korvatulehdus ei vaikuta millään tavalla kuuloon pysyvästi. Ainoa asia, joka voi johtaa kuulon huononemiseen tai kuulottomuuten on se, että jossain harvoissa tapauksissa infektio leviää aivokalvon kautta aivolohkoihin ja aiheuttaa sitä kautta nekroosin kuuloaistiin vaikuttavassa aivokudoksessa. Itse bakteeri ja siitä muodostuma märkäkerros ei siis vahingoita millään tavalla korvaa tai kuuloa.

Vierailija
45/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2010 klo 21:21"]

Minua ei otettu illalla päivystykseen, koska aikuisen korvakipu ei ollut kuulemma päivystysasia. Aamun mennessä oli jo myöhäistä.

[/quote] 

Haloooooo!Tuskin oli ihan tavallinen otiitti.

Vierailija
46/56 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon pienenä saanu korva kipuun korvatippoja en panisi pahakseni vaikka saisin korva kipuun tippoja aikuisenakin mua ne tipat ainkin auttoi meni korvakipu sen tien

Vierailija
47/56 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehduksen saa pois C-vitamiiniliuoksella

Minulla on niin kutsutut uimarin korvat. Saan siis toistuvia korvantulehduksia. Tai siis en saa enää.

Laitan jauhemaista C-vitamiinia (pelkkää L-askorbiinihappoa, saa apteekista kysyttäessä) lasiin ja päälle hieman kiehuvaa vettä. Sitten odotan pienen hetken, että jauhe on liuennut ja viilentynyt. Sitten otan pikkulusikkaan muutaman tipan liuosta ja kaadan korvaan. Teen tämän aina silloin tällöin ennaltaehkäisevästi sekä heti, jos korvassa tuntuu minkäänlaisia oireita.

Korvatulehduksia ei enää ole! =D

Ai niin, toimin näin myös lasteni kanssa.

Nimimerkki. Ei enää korvatulehduksia

Vierailija
48/56 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehduksen saa pois C-vitamiiniliuoksella

Minulla on niin kutsutut uimarin korvat. Saan siis toistuvia korvantulehduksia. Tai siis en saa enää.

Laitan jauhemaista C-vitamiinia (pelkkää L-askorbiinihappoa, saa apteekista kysyttäessä) lasiin ja päälle hieman kiehuvaa vettä. Sitten odotan pienen hetken, että jauhe on liuennut ja viilentynyt. Sitten otan pikkulusikkaan muutaman tipan liuosta ja kaadan korvaan. Teen tämän aina silloin tällöin ennaltaehkäisevästi sekä heti, jos korvassa tuntuu minkäänlaisia oireita.

Korvatulehduksia ei enää ole! =D

Ai niin, toimin näin myös lasteni kanssa.

Nimimerkki. Ei enää korvatulehduksia

Vierailija
49/56 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantunut on, eikä kuulokaan mennyt.

ap

Toisin sanoen ap:lla ei koskaan ollutkaan korvatulehdusta :) . Jos olisi ollut bakteeritulehdus, se ei olisi mennyt pois vain sillä, että ajattelee ettei sitä ole olemassa. Monesti esim. flunssassa korvia voi vihloa kovastikin, tai jos jokin aiheuttaa paineen muutosta korvassa niin se voi tuntua korvakipuna, joilla ei siis ole mitään tekemistä tulehduksen kanssa.

Vierailija
50/56 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee särkylääkkeellä eli älä syö antibioottia.

Jos on usein, niin vältä maitoa. Se kerää limaa.

Korvatulehdusta sairastavilla lapsilla on usein piilevä D-vitamiinin puute, ilmenee turkkilaisten lastenlääkäreiden tekemästä tutkimuksesta. Suomalainen D-vitamiinin saantisuositus on liian pieni, ja sen noudattaminen on omiaan lisäämään lasten, nuorten ja aikuisten turhia sairastumisia. Lastentautiopin dosentti Outi Mäkitie vaatii suosituksen palauttamista arkkiatri Arvo Ylpön ohjeen mukaisesti 100 mikrogrammaan (µg) päivässä.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2745

Vierailija
51/56 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini kyllä tuhoutuu 65 asteessa...

Vierailija
52/56 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äiti kuollu.

Vierailija
53/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL!! ;)

Vierailija
54/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehduksia on ainakin kahdenlaisia. Eli kun tärykalvo puhkeaa, sinne ei missään tapauksessa saa päästää vettä.

Yhtä yleinen on korvakäytävän tulehdus, joka voi myös olla tosi kivulias. Sitä voi hoitaa Otiborin-tipoilla joita voi ostaa apteekista ilman reseptiä.

Ennaltaehkäisevästi, voi laittaa Ceridal öljyä joskus, esim ennen uintia.

Vierailija
55/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on oikea, niin sä et halua kuulla mitä sun mies tai isä sanoo ja jos se on vasen, niin et halua kuulla jotain, mitä joku nainen (äiti?) sanoo. Kohtaamattomat tunteet sairastuttaa!

terv. vyöhyketerapeutti

Tällaiset "terapeutit" ja mielipuoliset puheet pitäisi lailla kieltää. Vain vahinkoa tekevät.

Vierailija
56/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja se oli NIIN SAIRAAN KIPEE et mä itkin ja valvoin yhden yön,600mg buranakaan ei auttanut ku 15minuuttia.ei voinu nukkua kun ei voinu mennä pitkälleen,ei olis tullu mieleenkään olla hoidattamatta.olin käyny jo pari päivää aikasemmi lääkäris ja sain vaan jotain tippoja jotka ei tod. auttaneet,sitten siinä olikin korvakäytävän,välikorvan ja ulkokorvan tulehdus.sain antibiootit,panacodit ja buranat ja koskaan en enää sitä kipuu haluu kokee!mieluummin kokisin synnytyskivut!

Mulla oli kans aikamoista. Helpotti hiukan kun omakustanteisesti otin Pneumokokkirokote-Prevenar13.

Maksaa vähän toista sataa euroa punkkibussissa otin ja pitäis antaa elinikäisen suojan. Voithan kysyä TK:sta pistäiskö ne tuon halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä