Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjoatte aamu- ja iltapalaksi 1,5 v:lle?

Vierailija
30.08.2010 |

Meillä on tyttö,joka ei koskekaan puuroon.Leipääkin näykkii hieman jos sitäkään.Tuntuu kovin hääppöiseltä kun syö ehkä yhden välipalajogurtin ja banaanin :/.Onko mitään tippejä puuron vaihtoehdoksi :)?Ps.on kokeiltu kaikki temput puuron syömiseksi...eikä saa muina aikoina kuin ruokailuaikoina syötävää.Muös eri puurolajit on koluttu..mutta tyttö ei puuroon koske :)).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään muroja aamulla helppoja ja nopeita merkkiä vaihdellen ei kyllästy

Vierailija
2/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsosetta laitetaan sekaan. 6kk iästä on kutakuin niin tehnyt, kai sitten tottunut jo silloin.

Mutta varmaan sitten jotkut murot tai myslit voisi olla hyviä, niistäkin kun on terveellisiäkin vaihtoehtoja. Meillä aikuiset syö joko puuroa aamulla tai sitten mysliä jota sekoitan itse näin:

Jonkin verran kaurahiutaleita ja saman verran ruishiutaleita myslin pohjaksi. Sitten sekaan haluamia kuivattuja hedelmiä palasina sekä haluamia pähkinöitä.

Ei oo vaikeeta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusyömisten suhteen Matti Myöhäisiä. Heti heräämisen jälkeen ei tahdo maistua mikään. Tuollasta pintapuolista nyppimistä nimen omaan klo 7-8 välillä, sitten yhdeksän jälkeen kaamea nälkä. Yritän toki tyrkyttää aamupalaa samaan aikaan itseni kanssa,(syön puuroa) välttyäkseni tarjoilemasta kahteen kertaa. Joskus menee, usein ei. Usein, kotipäivinä varsinkin, vinkuvat sitten omenaa tms. ennen lounasta.

Mun reilu 1.5v syö melko hyvin leipää. Jos sekään ei mene annan mm. jugurttia muroilla, hedelmiä, kanamunaa. Oletko kokeillut puuron sekaan hilloja ja kiisseleitä, meillä on ihan turha kuvitella että lapset söisi iman. En syö minäkään ; )

Vierailija
4/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kokeiltu yhdistellä erilaisia soseita ja kiisseleitä...kerran pari saattaa mennä,mutta tyssää sitten.Nyt äiteellä ei vaan enää mielikuvitusta tai intoa jatkaa puuron tyrkyttämistä :).Muroja vois kyllä kokeilla,kiitos=)!Uskoisin että likka voisi innostuakin (maidosta kun tykkää).Muroja olen vältellyt kun eivät ehkä ole ravintoarvoiltaan kovinkaan hääppöisiä ja siksikin unohtanut koko idean.Pliis vinkatkaa jos on terveellistä ja hyvänmakuisia muroja:D..ostan heti!Ja jogurtti myslillä on ihan ehdottomasti kokeilunarvoinen juttu!

Vierailija
5/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroon marjasoseita, omenaraastetta tai banaanimössöä sekaan. Tosin menee ihan ilman mitäänkin. Poikamme syö mitä vaan.

Tyttäremme ei voinut sietää puuroa vaikka olisin miten sen maustanut ja koristellut ja rukoillut ja hyppinyt voltteja pellenenät korvissa. Mutta kerran vahingon kautta tuli *hallelujah* ratkaisu puurotaistoon; hän tykkäsi jääkaappikylmästä puurosta! Lämpimänä kyökki ja huusi. Kylmänä (siis haaleakaan ei mennyt, vaan piti olla jääkaappikylmää)söi sitä kuin viimeistä päivää!

Kokeile! ;)

Vierailija
6/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kokeiltu yhdistellä erilaisia soseita ja kiisseleitä...kerran pari saattaa mennä,mutta tyssää sitten.Nyt äiteellä ei vaan enää mielikuvitusta tai intoa jatkaa puuron tyrkyttämistä :).Muroja vois kyllä kokeilla,kiitos=)!Uskoisin että likka voisi innostuakin (maidosta kun tykkää).Muroja olen vältellyt kun eivät ehkä ole ravintoarvoiltaan kovinkaan hääppöisiä ja siksikin unohtanut koko idean.Pliis vinkatkaa jos on terveellistä ja hyvänmakuisia muroja:D..ostan heti!Ja jogurtti myslillä on ihan ehdottomasti kokeilunarvoinen juttu!

Vierailija
7/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi tarkka siitä, että syö samaa kuin äiti, eli siis useimmiten leipää ja juustoa. Ja hedelmiä. Itse olen tosi huono syömään puuroa, niin ei lapsikaan sitä syö. Mutta joskus kun jaksan keittää riisipuuron, josta tykkään niin sitä syö sitten lapsikin. On kova katsomaan mallia. Eli syötkö itse puuroa?

Vierailija
8/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tiukkana oleminen auta. Jos ei syö, niin ei syö. Ei lasta nyt nälässäkään voi pitää.

Meidän neiti on syönyt aamu- ja iltapuuron eri hedelmillä maustettuna halulla 6 kk lähtien. Kunnes tuli sitten mitta täyteen n. 1v4-5 kk:n iässä. Ja kyllähän sitä nyt itseäkin sylettäis syödä puuroa monta kertaa päivässä. Se pitää myöntää. Ja minä kuitenkin syön aika usein aamupuuroa, etten mikään puuronvihaaja ole...

Nykyään saadaan silloin tällöin upotettua iltapuuroa mutta aamulla ei mene enää millään. Ei vaikka tarjoaisi minkälaisin variaatioin. Meillä aamusella uppoaa parhaiten murot tai jogurtti/viili. Sen lisäksi jonkin verran leipää päälle. Ei tosin kovin suursyömäri ole hänkään aamutuimaan mutta pakkohan sitä jotain on saada upotetuksi, varsinkin arkena kun tarhapäivä on edessä.

Vierailija
9/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko koittanut maustaa puuroja hedelmäsoseilla, jogurtilla, hillolla jne?

Vierailija
10/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi jogurtteja ja mysliä pienelle lapselle kuin tosi harvoin, ne on valtavan sokerisia (ellei esim. maustamaton jogurtti mene). Mulla tulee itsellekin paha olo äklöstä jugu-mysli sokeripommista :D

Viili ois kenties terveellisempää? Entä tykkääkö piimästä? Mä syön piimää jogurtin sijasta, eli sinnekin voi laittaa marjoja tai hedelmää sekaan.

Ei nyt muuta tule mieleen, meillä syödään koko perhe aamupuuroa ja useimmiten iltapuuroakin. Lapset 2,5v ja 4,5v.

Vierailija
11/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi tarkka siitä, että syö samaa kuin äiti, eli siis useimmiten leipää ja juustoa. Ja hedelmiä. Itse olen tosi huono syömään puuroa, niin ei lapsikaan sitä syö. Mutta joskus kun jaksan keittää riisipuuron, josta tykkään niin sitä syö sitten lapsikin. On kova katsomaan mallia. Eli syötkö itse puuroa?

itse puuroa,mutta ei tuo tunnu auttavan.Ja olen mielestäni ollut hyvinkin tiukka ruokailun suhteen (joku vinkkaisi lujana pysymistä).Lopputuloksena tyttö on syömättä.Piste.Ahmii sitten lounaalla nälkäänsä :/.Ja tuota kylmää puuroa pitää kyllä kokeilla :D!!Kiitos vinkeistänne!Niin noita makuviilejä olen miettinyt,mutta niissä on kait aika paljon sokeria?

Vierailija
12/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaista jukurttia ja marjoja.

Leivät leikkaan aina sormipaloiksi ja reunat pois :) näin menee ruisleipä.

Hapankorppua tykkää kans syödä.

Tehdään myös "pirtelöä" rahkasta, kermasta ja marjoista, sitä vetää helposti ison mukilisen pillillä.

Vierailija
13/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi jogurtteja ja mysliä pienelle lapselle kuin tosi harvoin, ne on valtavan sokerisia (ellei esim. maustamaton jogurtti mene). Mulla tulee itsellekin paha olo äklöstä jugu-mysli sokeripommista :D

Viili ois kenties terveellisempää? Entä tykkääkö piimästä? Mä syön piimää jogurtin sijasta, eli sinnekin voi laittaa marjoja tai hedelmää sekaan.

Ei nyt muuta tule mieleen, meillä syödään koko perhe aamupuuroa ja useimmiten iltapuuroakin. Lapset 2,5v ja 4,5v.

Voi tehdä itsekin, niinkuin kerroin. Tuleehan siihen toki niiden kuivattujen hedelmien sokeri, mutta niiden määrää voi säätää itse ja leikellä saksilla pieniksi paloiksi niin vähempi määrä hedelmää maustaa isomman määrän mysliä.

Jogurtti on meilläkin ihan herkku, sitä saa joskus jälkkäriksi mutta ei ruoan paikalla. Aamupalalla, iltapalalla ja välipalallakin muuta tarjolla, mitä nyt sitten jos on maustamatonta jogurttia.

Valmisjogurteissa on ihan tajuton määrä sokeria, ja vaikka siis laittaisi maustamatonta ja siihen hilloa, on vaikea saada siitä yhtä sokerista kuin kaupan valmiiksi maustetuissa on.

Vierailija
14/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtuu aina uo ap merkki tuolta perästä :)))

Vierailija
15/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi niin tiukka, Suomi taitaa olla yksi niistä harvoista eurooppalaisista maista, joissa muka pitää aina syödä puuroa. Eiköhän noista lapsista muuallakin terveitä tule, vaikka syövätkin esim. paahtoleipää marmelaadin kera aamupalaksi.

Eli meidän tyttö (nyt jo 3) on syöny vaihtelevasti muroja, jogurttia, paahtoleipää jne. Puuroa ei ole syönyt oikeestaan ikinä.

Ja terve, hoikka tyttö on.

Vierailija
16/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 2v ja 4v syövät n. 3-4 kertaa viikossa iltapuuron (aina mannapuuroa, meillä syödään myös riisipuuroa, mutta en jaksa alkaa sitä enää iltaisin väsäämään) + banskun tms. tai sitten hapankorppuja lisäksi. Muina iltoina syövät sitten muroja tai jos ollaan syöty myöhemmin päivällinen, niin sitten vaan pelkästään tummanleivän viipale juustolla ja kurkulla tai kinkulla tms.

Aamuisin pojat syövät:

-Hapankorppuja juustolla + bankskua tai kurkkua ja piimää.

-Muroja piimällä (joko maissihiutaleita tai riisimuroja).

-Maustamatonta jugurttia banskuilla ja vatuilla tai mustikoilla.

-Paahtoleipää juustolla tai kinkulla + viili.

-Viili banskuilla ja vatuilla.

-Tumma leipää + juustoa ja kurkkua.

Juomana meillä on aina piimää (maito ei uppoa) tai tosi harvoin tuoremehua. Aamupuuroa eivät ole tainneet syödä sitten 10kk ikäisen jälkeen.

Meillä pojat ovat tulleet vanhempiinsa eli just herättyä noille on turha tarjota mitään syötävää (sama päikkäreiden jälkeen). N. tunnin päästä maistuu. Minä ja mies ollaan samanlaisia..

Vierailija
17/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee tosi löysää puurosta, koska yön aikana se jähmettyy muuten tosi tiiviiksi.

Toivottavasti toimii teilläkin!

Vierailija
18/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on usein hirveästi joko suolaa, sokeria tai molempia,ravintoaineita ei juurikaan. Maustetut jogurtit on kanssa sokerin puolesta sama kuin juottaisit limsaa.

Yrittäisin ensin mysliä turkkilaisen jogurtin kanssa, josta lapsi saa myös rasvaa. Tai vaikka maustamattoman viilin. Entä napostelukasvikset? Munakkaat, keitetyt munat jne. Kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy :)

Vierailija
19/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syö sitten aamuisin puuron sijasta turkkilaista jogurttia johon laitan hedelmäsosettaa/marjoja/hedelmiä ja mysliä. Meillä tehdään mysli itse. Yleensä kaurahitualeita, ruis- ja kauraleseitä, kuivattuja hedelmiä. Pähkinää emme käytä kun meillä ollaan sille allergisia, mutta varmasti ois hyvää tuolla seassa jos sitä voi syödä.

Meillä ainakin tytön maha tullut täyteen noilla eväillä. Jaksaa hyvin lounaasen asti.

Vierailija
20/23 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on tiukkapipoista porukkaa täällä. Syökää itse 2xpvä joka ainoa päivä puuroa. Vaikka kuinka laittaisi eri puuroja ja eri hedelmäsoseilla höystettynä, niin kyllähän se alkaa tympimään aikuistakin. Ei se lapsi siihen kuole jos joskus syö muroja tai jogurttia (IIKKKK, SOKERIA). Voi hyvänen aika....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan