Kävin zumbassa. Ei meinannu pokka pitää. :D
Sehän oli ihan uskomatonta pelleilyä. Kaiken maailman ilmapusuja ja muuta, millä ei ole liikunnan kanssa mitään tekemistä. Ja välillä ravistellaan tissejä. Ja biiseissä huudellaan "zumba fitness, olé" ja sen perustajaukon nimeä (en muista)...
ja mikä ihme sääntö se on, että yhdessä biisissä saa olla vain kolmea liikesarjaa. Sehän oli ihan kamalan tylsää.
No ehkä on ohjaajastakin kiinni toi touhu, mutta kyllä mua vähän ihmetyttää tää ihmeellinen vouhkaaminen mitä tän zumban ympärillä on.
Kommentit (36)
Se ohjaaja selitti siellä, että säännön mukaan saa olla kolmea eri liikesarjaa ja tunnista 70 prossaa pitää olla lattarimusaa. Ne zumba-remiksit oli aivan naurettavia. Juuri noita ihme zumba-huutoja siellä välissä. Surkein jumppatunti ikinä. Miks pitää olla jotain sääntöjä? Kuka tahansa voi pitää hyvän jumppatunnin vaikka sitten sillä lattarimusalla ihan ilman mitään zumbailua. No joo. Oli pakko tulla tänne kummastelemaan tota touhua. Mutta onneksi mun ei ole pakko mennä sinne. ap
liikesarjoja saa olla niin paljon kuin ohjaaja haluaa ja hyvä ohjaajahan tekee tunnin jumppaajien tason mukaan. mitään sääntöä ei tähän ole. musiikissa on kyllä just tuo 70% zumbamusaa ja loput omaa.
zumban ideana on vain mennä eikä meinata, siksi askelsarjat voivat olla tosi helppoja lattareita osaaville. mutta sellaisethan pysyttelevätkin poissa zumbasta ja menevät niille "oikeille" lattaritunneille?
olit muuten varmaan mun tunnillani, koska koreografiaani kuuluu yksi ilmapusu tietyssä kohdassa ja toisessa kohdassa huudetaan "zumba". lähinnä on kyse fiiliksen kohottamisesta, mutta kiva jos repeilit muista syistä. niin ne muutkin hymyilevät ja mikäs sen kivempaa kun mennä tunnille, hiki virtaa ja hymy irtoaa!?
Eli se ei ole mikään tiukkapipojen laji :-) Ja jotta sitä saa kutsua zumbaksi, pitää 70% musasta olla zumbaa. Vertailun vuoksi; jotta bodypumpia saa kutsua bodypumpiksi, pitää 100% olla setifioitua (ja maksettua) lesmills bodypump-musiikkia ja liikettä.
Kyllä mä sen tajusin, että zumbassa ideana on sellainen rento meininki eikä hikinen pakkojumppa. Voi olla, että jotkut ihmiset tarvitsevat tuollaisen tekemällä tehdyn pirtsakan hassuttelutunnin liikunnakseen.
Ei ollut mua varten, mä kun pystyn saavuttamaan sen liikunnan ilon muutenkin. Tosin jos jumppaohjaaja on naama viturallaan, niin se latistaa tunnelmaa aika pahasti. Eräs tuttuni vertasi, että zumba on samanlaista liikuntaa, kun että tanssisi kolme tuntia jossain klubilla.
Aamulehdessä oli joskus alkukesästä(?) juttu tosta zumbailusta. Ihmettelin jo sillon, kuinka organisoitua toimintaa se on, kaikkine virallisine zumba-hikinauhoineen. Ehkä mua sitten jotenkin ärsyttää koko zumbassa se äijä, joka vetää taskuunsa kovat rahat siitä, että se on keksinyt vaan jotain sääntöjä jumppaan.
Hyvähän se on, että on jumppaa joka lähtöön erilaisille tyypeille.
ap
Kyllä mä sen tajusin, että zumbassa ideana on sellainen rento meininki eikä hikinen pakkojumppa. Voi olla, että jotkut ihmiset tarvitsevat tuollaisen tekemällä tehdyn pirtsakan hassuttelutunnin liikunnakseen. Ei ollut mua varten, mä kun pystyn saavuttamaan sen liikunnan ilon muutenkin. Tosin jos jumppaohjaaja on naama viturallaan, niin se latistaa tunnelmaa aika pahasti. Eräs tuttuni vertasi, että zumba on samanlaista liikuntaa, kun että tanssisi kolme tuntia jossain klubilla. Aamulehdessä oli joskus alkukesästä(?) juttu tosta zumbailusta. Ihmettelin jo sillon, kuinka organisoitua toimintaa se on, kaikkine virallisine zumba-hikinauhoineen. Ehkä mua sitten jotenkin ärsyttää koko zumbassa se äijä, joka vetää taskuunsa kovat rahat siitä, että se on keksinyt vaan jotain sääntöjä jumppaan. Hyvähän se on, että on jumppaa joka lähtöön erilaisille tyypeille. ap
mutta täytyyhän köyhän kolumbian pojankin leipänsä ansaita ;0) itse en ole palvojatyyppiä ja minua ärsyttää Beton nimen huutaminen ja muu häneen liittyvä hypetys. pidän zumbasta, mutta uskonto se ei minulle ole!
- se zumbaohjaaja
Kävin paikallisessa vain naisille fitnesspaikassa ja odotin zumbalta paljon....
Vetäjä oli oksuläski :( MEni kaikki halut katsoa edes ohjaajaa päin.....
HEi ihan oikeesti se ei edes jaksanu oikeesti koko tuntia ihan täysillä, ja sit se esitti jotain ihme miehistä....
oli about 165cm ja mahtoikohan 90kg riittää??
Läskit todella pursui erittäin tiukasta topista ja eritttttttäin tiukoista jumppahousuista....
Että semmonen zumbaohjaaja.... Olisko mun pitänyt oikeesti suvaita?
Kyllä mä sen tajusin, että zumbassa ideana on sellainen rento meininki eikä hikinen pakkojumppa. Voi olla, että jotkut ihmiset tarvitsevat tuollaisen tekemällä tehdyn pirtsakan hassuttelutunnin liikunnakseen. Ei ollut mua varten, mä kun pystyn saavuttamaan sen liikunnan ilon muutenkin. Tosin jos jumppaohjaaja on naama viturallaan, niin se latistaa tunnelmaa aika pahasti. Eräs tuttuni vertasi, että zumba on samanlaista liikuntaa, kun että tanssisi kolme tuntia jossain klubilla. Aamulehdessä oli joskus alkukesästä(?) juttu tosta zumbailusta. Ihmettelin jo sillon, kuinka organisoitua toimintaa se on, kaikkine virallisine zumba-hikinauhoineen. Ehkä mua sitten jotenkin ärsyttää koko zumbassa se äijä, joka vetää taskuunsa kovat rahat siitä, että se on keksinyt vaan jotain sääntöjä jumppaan. Hyvähän se on, että on jumppaa joka lähtöön erilaisille tyypeille. ap
mutta täytyyhän köyhän kolumbian pojankin leipänsä ansaita ;0) itse en ole palvojatyyppiä ja minua ärsyttää Beton nimen huutaminen ja muu häneen liittyvä hypetys. pidän zumbasta, mutta uskonto se ei minulle ole!
- se zumbaohjaaja
Jo tuo mua on ehkä pistänyt silmään, että joillekin koko zumba ei ole pelkkää liikuntaa, vaan juuri lähes uskonto... Kuulin joltain tutulta juttua jostain ohjaajakoulutuksesta, jossa oli porukat ollu melkein transsissa.
No mulla on ystävä ja sisko, jotka ovat molemmat pudottaneet painoa zumbaamalla. Joten heille zumba tuntuu olevan oikea tapa liikkua.
Itse asiassa itse zumbaakin enemmän mua ihmetytti tällanen juttu, johon oon aiemminkin kiinnitäny huomiota: Miksi jotkut ihmiset vaivautuu paikalle, eikä tee täysillä? Siellä zumbassakin oli tyyppejä, jotka raajat makaronina heiluu koko tunnin. Kun muita hengästyttää ja hiki virtaa, niillä ei varmaan ole edes lämmin. En tajua miksi tulla jumppaan jos ei sitten edes oteta siitä sitä kuntoilun hyötyä, eli yritetä niin kovaa kun pystyy? Tai ainkin tehdä liikkeitä kunnolla?
-ap
Kun muita hengästyttää ja hiki virtaa, niillä ei varmaan ole edes lämmin. En tajua miksi tulla jumppaan jos ei sitten edes oteta siitä sitä kuntoilun hyötyä, eli yritetä niin kovaa kun pystyy? Tai ainkin tehdä liikkeitä kunnolla? -ap
Mistä sitä tietää miksi kukin mitä tekee. Jos niillä on astma ja joutuvat vähän varomaan? Toisilla voi olla joku paikka rikki tai jotain. Ja kai se nyt on parempi että tekee edes jotain, jos vihaa veren maku suussa suorittamista. Ap:n pipo ainakin on niin tiukalla että vinkuu. Ihan selvästi Zumba on sulle väärä laji.
olen todennut, että joidenkin ihmisten olemus vaan on makaroni ja että se ei muutu vaikka sen kävisi heille sanomassa. kukin liikkukoon tavallaan ja se on zumbassa ihan okei!
Kävin paikallisessa vain naisille fitnesspaikassa ja odotin zumbalta paljon....Vetäjä oli oksuläski :( MEni kaikki halut katsoa edes ohjaajaa päin.....
HEi ihan oikeesti se ei edes jaksanu oikeesti koko tuntia ihan täysillä, ja sit se esitti jotain ihme miehistä....
Läskit todella pursui erittäin tiukasta topista ja eritttttttäin tiukoista jumppahousuista....
Naurettava olet ainakin
ja zumba vaikutti sellaselta lajilta, mitä on helppo tehdä oman tason mukasesti. Mä tein koko tunnin niin täysiä kun pystyin, mutta ei sykkeet kauheesti noussu. Mun mielestä oli siis aika löysä verrattuna moneen muuhun, ihan perusaerobic-tuntiinkin.
Mun kaverin mukaan ei ollu kovin rankka tunti verrattuna johonkin muuhun zumbatuntiin.
ap
jokainen voi tanssia ilmaiseksi himassaan ja jos ei lanteet heilu luonnostaan juo itsensä baarissa känniin ja "zumbailee"(lue kävelee) himaan
jokainen voi tanssia ilmaiseksi himassaan ja jos ei lanteet heilu luonnostaan juo itsensä baarissa känniin ja "zumbailee"(lue kävelee) himaan
mitä tekee ja missä ja mitä maksaa...
Kävin paikallisessa vain naisille fitnesspaikassa ja odotin zumbalta paljon....Vetäjä oli oksuläski :( MEni kaikki halut katsoa edes ohjaajaa päin.....
Naurettava olet ainakin
Oletko itse ollut täskin vetämällä jumppatunnilla?
Oliko muka innostava? Tekikö mieli tuijottaa ohjaajaa? Että et ole tainnut olla...
ja zumba vaikutti sellaselta lajilta, mitä on helppo tehdä oman tason mukasesti. Mä tein koko tunnin niin täysiä kun pystyin, mutta ei sykkeet kauheesti noussu. Mun mielestä oli siis aika löysä verrattuna moneen muuhun, ihan perusaerobic-tuntiinkin.
Mun kaverin mukaan ei ollu kovin rankka tunti verrattuna johonkin muuhun zumbatuntiin.
ap
Oon olut muutaman kerran zumbassa ja tehnyt niin täysiä kun pystyn, mutta syke ei juurikaan nouse. Aika kevyttä liikuntaa mun mielestä...
itsellä roiskuu hiki koko tunnin ja jälkeenpäin on tosi hyvä olo.
olen laihtunutkin, vaikka se ei olekaan tavoitteeni.
etta sita voi tehda oman kuntonsa mukaan - ne 'makaroonit' joita olet nahnyt saattavat olla kuntoilun juuri aloittaneita, astmaatikkoja, joku sydanjuttu... sopii kaikenkuntoisille just sen takia paremmin kuin esim aerobic tai muu hikijumppa etta vaikkei liikkeita opeteta sen kummemmin, niita ei kovin helpolla voi tehda 'huonosti' niin etta esim satuttaisi selkansa. Itse inhoan aerobiccia mutta zumba on tosi hauskaa koska se on niin tanssillista. Asun Englannissa eika taalla kylla huudella eika pussailla tunneilla mitaan, joo laulujen sanoissa joskus kuuluu 'zumba' mutta tuon keksijan nimea en ole edes kuullut.
Siita musiikista tykkaan tosi paljon, ennen kavin salsacise-tunnilla mut siella taas oli jotain perus-aerobic-musaa jonka vetaja kaansi tietylle kierrosnopeudelle joten laulut kuulosti tosi kummalliselle. Tykkaan etta latinotunnilla musiikkikin on latinoa eika jotain perusdiscoa.
Se ohjaaja selitti siellä, että säännön mukaan saa olla kolmea eri liikesarjaa ja tunnista 70 prossaa pitää olla lattarimusaa. Ne zumba-remiksit oli aivan naurettavia. Juuri noita ihme zumba-huutoja siellä välissä.
Surkein jumppatunti ikinä. Miks pitää olla jotain sääntöjä? Kuka tahansa voi pitää hyvän jumppatunnin vaikka sitten sillä lattarimusalla ihan ilman mitään zumbailua.
No joo. Oli pakko tulla tänne kummastelemaan tota touhua. Mutta onneksi mun ei ole pakko mennä sinne.
ap