Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa kaukaloasiassa!

Vierailija
22.08.2010 |

Meillä on Gracon jalustallinen turvakaukalo. Ostettiin se edelliselle vauvalle vajaa kaksi vuotta sitten. Nyt kun aloin pestä päällisiä tulevan vauvan käyttöä varten, huomasin että istuimen alaosassa oleva styroksi siinä vauvan takapuolen alla on sivusta haljennut. Kuinka paljon muutaman cm halkeama vaikuttaa turvallisuuteen? Riittääkö jos teippaa iv teipillä, vai joudutaanko ostamaan tuon takia uus kaukalo? Istuin on muuten ihan ehjä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en teippaisi vaan kaukalo menisi vaihtoon. Ideahan on, että törmäystilanteessa juuri ne styroxit yms rakenteet suojaavat lasta ja särkyvät ehkä itse että lapsi pysyisi ehjänä. Haljennut styroxi ei sitä tee.

Vierailija
2/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli soita ja kysy mitä mieltä maahantuoja on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä että haluan uuden kaukalon vauvalle. En käyttäisi nuinkaan vähän rikkinäistä kaukaloa vaikka ilmaiseksi saisin. Rahatilanne on huono, ja mies on sillä kannalla että ei kun teippiä kehiin. Olen sanonut että ne styroksit on sitä varten että ne vaimentaa iskussa ja suojaa lasta. Mies on sitä mieltä että kaukalon runko(se muovikuori) on se joka suojaa.

Meillä on kulkemista niin paljon että pitäis osta se jalustallinen kaukalo taas, ja hyvät kaukalot on kalliita.

ap

Vierailija
4/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
5/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja netin ihmemaasta varmasti löytyy yhteystiedot ;)

Vierailija
6/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan muovirunko, pieni pehmuste ja kankaat. Ja on ihan ok malli testien mukaan.

Ei se styroksin "kiinteys" tai massa kolarissa juurikaan suojaa, sehän on höttöä materiaalia. Runko on se mikä ratkaisee.

Vierailija
7/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo muoviosa suojana. Eli samoilla linjoilla olen miehesi kanssa. Uskaltaisin kyllä käyttää.

Vierailija
8/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne styroxit just tuossa Cragossa on niin ohkaista he heppoista, että ei ne todellakaan ole se turvallisuustekijä. Ne pehmentää ja eristää.

Ilman muuta kaukalo käyttöön.

Vierailija
9/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä mieltä että maahantuoja kuitenkin kehoittaa ostamaan uuden kaukalon siksi että saisi myytyä taas yhden kaukalon eteenpäin.

ap

Vierailija
10/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä mieltä että maahantuoja kuitenkin kehoittaa ostamaan uuden kaukalon siksi että saisi myytyä taas yhden kaukalon eteenpäin.

ap

Vierailija
11/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

styroxi on pehmennystä ja lämmitystä varten. Ei tuo nyt vaikuta siltä että se vaikuttaa turvallisuuteen. Mietippä kun ajatte kolarin... vaikuttaako tuo turvävöihin tai muihin isoihin muoviosiin...

käyttöön vaan :))

Vierailija
12/12 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siellä siksi että vauva on vastasyntyneenä paremmassa asennossa, otetaan pois aika pian. Se on ihan sama onko teipattu vai ei, kolaritilanteessa nimittäin.