Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivystävällä lääkärillä käyty... lapsella kallossa murtuma.

12.10.2005 |

Kirjoitin siis aiemmin tänne huoleni kun lapsella tuntuu päässä luun reuna. Lapsi 11kk, siis pari viikkoa sitten tipahti korkeammalta. Päähän tuli kuhmu ja lommo. Siihen alkoi kertyä nestettä. Käytiin päivystävällä, saatiin lähete keskussairaalaan. Kaksi kirurgia tutki tytön ja sanoivat etteivät tunne mitään vikaa ja nesteen pitäisi itsekseen laske.

Neste alkoikin laskea ja tänään oli melkein kokonaan poissa. Kun kokeilin sitä tunsin n.10cm pitkän kaaren päässä, selvä luun reuna. Juuri tuossa lommo kohdassa.

Mentiin päivystykseen. Lääkäri epäilee vahvasti että kallossa on murtuma. Huomenna mennäänkin sitten röngteniin.

Luultavasti on aivan siististi murtunut, ainoastaan hieman koholla. Ja on alkanut jo luutumaan ja saa parantua itsekseen. Mutta röngenkuvassa selviää sitten tarkemmin.

Mutta kyllä äitiä nyt ottaa sydämestä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää esimerkkejä:

- toinen lapsi on vessassa pyllypesulla. toinen leikkii, ja päättää nousta seisomaan kirjahyllyä vasten. kaatuu ja huutaa. mitä pitäisi tehdä? ota huomioon, että toista lasta ei voi kuskata yhtä aikaa vessaan, ja vaikka veisikin, hän konttaisi hetkessä pois.

ainoa keino olisi hankkiutua eroon kirjahyllystä, sohvasta, pöydistä, kaikesta mihin voi kiivetä.

- lapset leikkivät keskenään vierekkäin. olen juuri pistämässä ruokaa lautaselle keittiössä. toinen lapsi kaatuu toisen päälle. molemmat huutavat.

mitä olisi pitänyt tehdä?

lapset kaatuilevat, ja kolauttelevat itseään, PALJON. onneksi siitä harvoin seuraa mitään mustelmaa kamalampaa asiaa.

Vierailija
22/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota vahtaa hysteerisen tarkasti. Ongelmia tuottaa kuitenkin vessakäynnit, kärsin vielä monesti mahataudista. Ei suostu lapsi istuun potalla, vessanpytyllä olen pitänyt sylissä, mutta alkaa parkuun siinäkin. Olen nyt pohtinut, että jos seuraavaksi sitoisi vaikka vyötäisiltä lavuaariin kiinni, ettei tarvi hikipäässä pitää vauvaa ja yrittää tehdä samalla tarpeitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit muksahdukset kuuluu asiaan, mutta tää korkealta tippumisen esto on mun juttu ;-)

onhan meilläkin noita pesen toisen takamusta ja toinen rynnii jossakin. yleensä huutelen että missä toinen menee ja jos on epäilytävän hiljasta niin jätän märän peppulaisen odottamaan kuivausta kunnes olen nähnyt mitä toinen puuhaa.

meillä usein kyllä pieneempi on kiinnostunut isomman pottailuista ja jälleen mulla on yksi roimuvarasto siinä lasten vessan vieressä jossa leikkiä. mulla on jemmattuna näihin romuvarastoihin sellaisia " harvinainen herkku" -leluja, jotka lapsi kokee uusiksi ja tosi mielenkiintoisiksi. no yksi konsti vain. saas nähdä millon kiinnostus lakkaa. ja sitten taas kierrätetään leluja ja laitetaan pariksi kuukaudeksi piiloon ja kas- uusi ihana lelu.

Vierailija
24/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit vahtinut lastasi paremmin.

turhaan täällää itket ja selität .

olet kyllä V I T U N huono äiti.

Vierailija
25/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAHINKOJA sattuu, jokaiselle. Kallomurtuma ei edes tarkoita samaa kuin aivovaurio, että pidä se oma aivovammainen pääsi kiinni.

Mua ärsyttää sellainen ajattelutapa, että jopa vessaan pitää kiikuttaa pentu mukaan. No, ne pennut onkin sitten sellaisia itkupillejä, että ei kukaan muu kuin oma täydellinen äiti niitä kestäkään. Eikä ne opi ikinä olemaankaan ilman mammakultaa.

EI kaikkeen voi varautua, mikä ons e ikä, milloin lasta ei tarvitse enää vahtia samalla vessaintensiteetillä? Entä jos 15-vuotias kaatuu pyörällä tai jää auton alle---HUONO HUONO äiti olet.

Sitä paitsi, vaikka olisit vieressä, niin lapsi voi silti pudota, koska täytyyhän lapsen saada kivietä esim kiipeilytelineille , koska muuten ei ikinä opi (TAI oppii, kunhan menee päiväkotiin, missä saa opetella ilman vauhkoa mammaa). Se putoaminen on nimittäin sekunnista kiinni, ja omat refleksit ei toimi niin nopeasti aina.

Vierailija
27/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten usein tällä palstallakin tämä älytön äärilaitaisuus. siis on ihan äärilaitaa ja äärilaitaa. ei siinä mitään mutta kun sitä pitää terästää törkeyksillä. paskaa äitiä niin puolin ja toisin. mikä ihme se on että porukan kaaliin ei mahdu että äiti voi ola monella tapaa ja olla hyvä äiti. kukin valitsee sopivan tavan ja sillä siisti. minä kerroin oman tapani eikä se tee lapsistani mammanpoikia, kuten ei naapurinkaan jessestäkään hylättyä ja huonostihoidettua lasta, jonka äiti ei usko haukansilmätuijotukseen. nämä jutut on niin selkäytimessä. ja minähän käyn kusella lasteni kanssa jos haluan.

tääkin keskustelu pönkittää sitä katkeroitunut kotiäiti haukkuu muita tunteakseen itsensä hyväksi asetelmaa ja usekomusta.

no joo. tai sitten on taas vaan poikkeuksellisen ärtsyä porukkaa.

Vierailija
28/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja diaknoosi varmistui nyt. Tytöllä on kallossa pieni murtuma. Siisti ja parenee itsekseen.

Ja en vieläkään aio kulkea lapseni perässä herkeämättä. Tuo meidän neiti on sellainen että tahtoo leikkiä yksiseen. Ja kiipeää hetkessä minne tahansa... Vaikka olisi samassa huoneessa, riittää että kääntää selkänsä.

Turvatyynyn, vai mikä se nyt olikaan, se pehmuste lapsen pään ympärille. Ostosta olen haaveillut. Mutta turhaa se olisi..kun lapsi saa kaikki muut hatut paitsi kypärämyssyt päästään, ja heittää ne myös pois. Saa kyllä tuon kypärämyssynkin pois, mutta sitä sentään suostuu pitämään.

Mutta nyt olen kiitollinen siitä että lapsen päässä on vain pieni murtuma joka parantuu itsekseen. Ja toivon ettei mitään tälläistä enää toiste käy.

t:ap

Vierailija
29/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te muut... teillä on varmasti surullinen elämä kun pitää muita yrittää ehdointahdoin syylistää vahingosta jolle ei voinut mitään.

Mutta, ette onnistuneet nyt... olen tällähetkellä vain iloinen ha helpottunut ettei lapselleni tullut mitään vakavia seurauksia ja hän paranee.

t:ap

Vierailija
30/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:toinen joka ei vahdi lapsia kuin haukka, mutta joka ottaa vastuun vahingoista jotka tästä johtuvat

Vierailija
31/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi parantuu hyvin.

en halua maalailla kauhukuvia, mutta sisareltani murtui kallo lapsena ja hän sai sai sen seurauksena epilepsian.

päähän tulleilla iskuilla voi olla kohtalokkaat seuraukset.

tiedän että vahinkoja sattuu ei niitä millään voi kaikkia estää.on omakin muksu pari kertaa sängyltä päälleen tullut. onneksi ei sattunut pahemmin.

ei niitä lapsia liekaankaan voi laittaa.

ja älä välitä näistä idiooteista jotka syyllistävät sinua, luulevat itse olevansa täydellisiä.sinulla on tarpeeksi kestämistä ilman turhia moitteita.

pikaista paranemista pikkuiselle:)

Vierailija
32/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sulla taitaa olla todella paha olla! Et ehkä itse sitä huomaa, mutta kuuntele itseäsi rehellisesti, niin voit saavuttaa jotain hyvää, siis itsellesi hyvää! Toivotan sulle hyvää elämää!

Vierailija
33/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jotain sattuu juuri silloin kun olet hetkeksi selkäsi kääntynyt, vaikkapa vauvan pyllyn pesussa kun olen niin iso veikka 1,6kk on jo rymynnyt jotain.

Vierailija
34/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muyta mä olen laittanut lapsen pinnasänkyyn jos haluan käydä rauhassa vessassa. On niin korkeat laidat ettei pysty kiipeämään pois.

Vierailija
35/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän et on olemassa lapsia jotka vaan istuu paikallaan ja leikkii kun äiti tekee muuta. Ihan olen itse nähnyt.

Ei kyllä löydy tästä huushollista, kaksi kamalan vilkasta ja kiipeilyä rakastavaa, eivät nuku yhtä aikaa ja kun toista vahtii toinen tekee tuhojaan. Meilä on teipattu ja köytetty kaikki laatikot ja kaapit kiinni ja kun menee vessaan, kaksi tenavaa repii siellä housuja ja työntää kättä p-:n takaa pönttöön yms. Ruokaa laittaessa menee oma aikansa kun purkaa välinelaatikon teipit ja yrittää salaa kaivaa välineet ennenkuin ne on levitelty lattialle, roskista ei voi raottaakaan ennenkuin illalla kun saatu vekarat sänkyyn, rentouttavaa???????? Toinen haukku ja puree ja toinen työntää suuhiun kaiken eteensattuvan, kumma et on hengissä.... Jotta vahinkoja ei sattus ne pitäs kumpikin köyttää päiväks sängynlaitaan kiinni. Ja sittenkin varmaan purisivat toisensa hengiltä tai sängyn säleiksi ja tukehtuis puunpalasiin.....

Mutta olisin enemmän huolissani näistä paikallaan istuvista ' kilteistä' lapsista.

Sydämestä ottaa kun vahinkoja sattuu mut sellaista se on elävien lasten kanssa. Aina toivotaan ettei sairaalareissuja tulis mutta tulee kuitenkin. Voimia kaikille kohtalotovereille, antakaa muiden haukkua minkä jaksaa, niillä istuvien lasten vanhemmilla sitä voimaa riittää toisten mollamiseen. Kunnes tajuuvat ettei oo ihan kaikki kohdallaan kun lapsi ei leiki ja seikkaile.

Vierailija
36/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikattavaia haavoja.jne.

Vierailija
37/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan rankka elämä, kun pitää syyllistää ap.

Ap.lle terveiset, että onneksi ei käynyt pahemmin!!!!

Vierailija
38/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kaikki kattilat ja padat ja melkein kaikki vaaraa aiheuttava nosteltu yläilmoihin ja silti aina sattuu ja tapahtuu. Ei siihen paria sekuntia pitempää aikaa vaadita.

VOimia ap:lle!

Vierailija
39/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kätevää ku saa " lukittua" lapset samaan huoneeseen missä ite on. Ja vessaan mennessä (mein koppiin ei mukaan mahdu vaikka haluiski) voi laittaa kolme porttia kiinni ni lapset on parkissa eteisessä. Näin kyllä harvemmin toimin, mut mahollisuus on.

APeen lapsukaiselle pikaista luutumista:))

Vierailija
40/43 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksikään ei ole vauvana pudonnut mistään!! mä en ymmärrä miten alle yksvuotiaat voi pudota esim. hoitopöydältä. siinä ei selittelyt auta, vaan se on ihan vanhemman huolimattomuutta. ainoo, jos ite pyörtyy tms. =)

mulla on myös kaksoset, ja olen niitäkin kyennyt kyllä vahtimaan, niin ettei oo pudonnu. ärsyttää toi ainanen glorianhimo kaksosten äideillä. helpompaa on kaksosten, kun esim.1 v ikäerolla syntyneitten kanssa, sanon minä. ovia voi laittaa kiinni, voi laittaa portteja, tuoleja voi siirtää niin ettei pääse kiipeemään yms. koti on vaan saneerattava sellaseks, että vahingot on minimoitu.

tottakai silti VOI sattua vahinkoja, mutta niitä ei pitäis sattua ainakaan pikkuvauvojen kanssa, kun ne ei kerran ite kierähdä tahallisesti mistään alas.

ja joskushan sen vahtimisen on todella vähennyttävä, niin ettei kuten joku edellinen sanoi, voi syyttää enää itseään, jos 15-vuotias vaikka pyöräilee auton alle. mutta hei, ei kai nyt 15-vuotiasta ja vauvaa IHAN oikeesti voi verrata!!! haloo!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme