Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivystävällä lääkärillä käyty... lapsella kallossa murtuma.

12.10.2005 |

Kirjoitin siis aiemmin tänne huoleni kun lapsella tuntuu päässä luun reuna. Lapsi 11kk, siis pari viikkoa sitten tipahti korkeammalta. Päähän tuli kuhmu ja lommo. Siihen alkoi kertyä nestettä. Käytiin päivystävällä, saatiin lähete keskussairaalaan. Kaksi kirurgia tutki tytön ja sanoivat etteivät tunne mitään vikaa ja nesteen pitäisi itsekseen laske.

Neste alkoikin laskea ja tänään oli melkein kokonaan poissa. Kun kokeilin sitä tunsin n.10cm pitkän kaaren päässä, selvä luun reuna. Juuri tuossa lommo kohdassa.

Mentiin päivystykseen. Lääkäri epäilee vahvasti että kallossa on murtuma. Huomenna mennäänkin sitten röngteniin.

Luultavasti on aivan siististi murtunut, ainoastaan hieman koholla. Ja on alkanut jo luutumaan ja saa parantua itsekseen. Mutta röngenkuvassa selviää sitten tarkemmin.

Mutta kyllä äitiä nyt ottaa sydämestä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiipesi aivan itse pöydälle ja tipahti sieltä alas. Oma tunto kyllä soimaa kun en ollut vieressä vahtimassa.. mutta itse en ole lastani tiputtanut.

Vierailija
2/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aina sanotaan,että kyllä lapset kestää kolhuja hyvinin paljon. Ymmärtää sitten ottaa vakavemmin näitä juttuja.

Pikaista paranemista lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kuukautta vanhana, kun kierähti matalasta parisängystä patteriin osuen lattialle. Kyllä oli kamalaa, joten ymmärrän tunteesi hyvin, ap. Toivotan pikaista paranemista lapsellesi!

Vierailija
4/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmistuu sitten. Onneksi nää vauvat on yleensä sellaisia joustopäitä

Vierailija
5/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä mua tällähetkellä huolestuttaa että vaikuttaako se päänkasvuun ajan kanssa...tuo murtuma siis, sillä eihän se ole ikinä hyvä juttu että kallossa on murtuma.

Mutta lapsi on onneksi oma iloinen itsensä

t:ap

Vierailija
6/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan yleisemmin mua ihmetyttää että minkä verran ihmiset vahtii lapsia ja miten tarkasti?

itse olen palstalla saanut palautetta hysteerisyydestä kun vahdin lapsia kuin haukka- siis lapset näköetäisyydella koko ajan. ja just vuoden vanhan olen tänäänkin kantanutt pois portaista noin 20 kertaa...

ton ikäset on just niin älyttömiä koheltajia.

ap:lle jaksuja- kyllä se lapsi siitä toipuu. pahemmin olis voinut käydä ja kuten joku tuossa sanoi niin melkoisia joustopäitä noi pienet on.

Vierailija
7/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne tahansa

t:ap

Vierailija
8/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jops wc reissulle, jotta kokoajan nään mitä tekee, ja ehdin, toivottavasti, hätiin jos tarve vaaatii. tyttö 10kk vanha.

ethän jätä enää lasta yksin??

toivottavasti paranee hyvin, tuskin jää vaivaa siitä.

kannattaa myös laittaa sellanen turvakypärä lapselle joka on kova ja nopee meneen!

Vierailija
9/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oikeasti jos se vahinko on tullakseen, se tulee. Lapsia ei voi kaikelta suojella, ja jos yrittää suojella, eivät lapset opi ikinä varomaan mitään. Vaikkapa kaksikerroksisessa talossa, jossa on portaat - joskus se portaissa kulkeminen on vain opeteltava. Tottakai ihan pienelle on hyvä olla turvaportti.

Tiedän tapauksen, jossa pikkuinen opetteli kävelemään tukea pitkin. Kaatui siitä ja satutti päänsä - ja mikä oli tosi harvinaista, kuoli. Sellaista ei tosiaankaan satu usein, mutta heille kävi niin. Enkä minä kyllä ihan koko ajan pidä lapsesta kiinni tai ole siinä vaanimassa selän takana, jos jo suht hyvin osaa tukea pitkin kävellä.

Vierailija
10/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesoa huomenna lisää kun on edes jotain tietoa.

Vierailija
11/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat konttaa ja kiipeilee.

millos käyt vessassa, jos koko ajan pitää vahtia? millon teet lapsille ruuan? entä itsellesi?

meillä lapset kaatuilevat päivittäin. sille ei voi yhtään mitään, muuta kun toivoa ettei satu pahasti. en voi olla kahdessa paikkaa yhtä aikaa.

Vierailija
12/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pieni vauva ja äiti oli jättänyt sängyn päälle. Poika putos siitä ja ja löi pahasti päänsä. Ei ollut herännyt kun yöllä herätettiin. Vietiin sairaalaan ja siellä joutui kiireellisesti leikkaukseen. Oli kauhea juttu. Oli pitkä ketju aiheesta ja äiti aina kertoi miten homma eteni. En tiedä toipuiko hyvin mutta oli epäiltävissä että joku aivovamma jää.

Älkää koskaan jättänkö sängyn päälle vauvaa. Ne voi yllättäen kieriä alas.

Vierailija
13/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee hyvä ihminen ruoka sillon kun lapset nukkuu.

itse teen vauvalle evästä pariksi päiväksi kerralaa, kuorin valmiiks ku lapsi nukkuu ja vähä ennen heräämistä laitan kiehuun ja valmsita on. samoin teen muulle perheelle ruokaa. jos päiväälä kun vauva nukkuu niin en ehdi/jaksa niin teen sitte illalla kun menee yöunille, tai kun ukko on vahtimassa.

miksi pitää kaikki tehdä sillo ku lapset hereellä? siksikö et saa löhöillä ja haaskata aikaa koneella sillo ku lapset nukkuu??????

Vierailija
14/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni lapset 1v ja just 3v vanha. 1 kanssa tietysti pärjää paljon paremmin kuin kaksosten- ei ole kokemusta. mutta noin normaalisti lapset ovat aina samassa huoneessa kuin minä- isompi saa touhuta vapaammin. ja laitan ruuan niin että lapsilla on lelut keittiössä. ja suunnittelen ruuat niin ettei tartte päivällä olla keittiössä pitkään. vaikeatekoisemmat ruuat teen sitten kun mies on kotona. vessassa käyn ovi auki- pienempi on kiinnostunut oven ulkopuolella olevista lastenhengareista. sohvalla ei ole ilman valvontaa ja osaa tulla peppu edellä alas. rappusten portti rikki ja tällä hetkellä joten ravaan siellä. ulkona ollaan tietysti paljon.

mä ihan oikeesti valvon tiukasti tätä hommaa. ja opettelut tehdään ajallaan ja sitä mukaa kuin taidot kasvaa niin samalla kasvaa luottokin itse kulkemiseen.

mutta mulla ei todellakaan ole patentteja kaksosille. aika rankkaa tämä tyyli on eri-ikäistenkin kanssa- ei sillä isommallakaan välillä päätä pakota. mutta kaipa tätä aikansa kestää.

minä koen että tämä on minun tapani olla äiti ja vahtiminen vähenee sitten ajan kanssa. sanottakoon vielä että isäni on aivovammainen putoamisen tuloksena- joten se selittää varmaan jonkin verran.

Vierailija
15/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseksi, PITÄÄHÄN SE RUOKA LÄMMITTÄÄ vaikka sen tekisi aiemmin!!!!

vieläkö väännetään rautalangasta??

Vierailija:

itse teen vauvalle evästä pariksi päiväksi kerralaa, kuorin valmiiks ku lapsi nukkuu ja vähä ennen heräämistä laitan kiehuun ja valmsita on. samoin teen muulle perheelle ruokaa. jos päiväälä kun vauva nukkuu niin en ehdi/jaksa niin teen sitte illalla kun menee yöunille, tai kun ukko on vahtimassa.

miksi pitää kaikki tehdä sillo ku lapset hereellä? siksikö et saa löhöillä ja haaskata aikaa koneella sillo ku lapset nukkuu??????

Vierailija
16/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten äidin pitäisi koko ajan kulkea metrin säteellä lapsesta.

Niin se vain on, että joskus äidin ei tarvitse kuin kääntää katseensa sekunniksi, ja silloin sattuu ja tapahtuu. Esimerkiksi kun pyyhkii esikoisen pyllyn vessassa, niin kuopus ehtii sillä välin kevyesti kiivetä keittiön pöydälle. Ei ongelma eikä mikään! Ja onkos teille " laittakaa ruoka silloin kuin lapsi nukkuu" -huutelijoille tullut mieleen, että äitikin voi tarvita lepohetkensä.

Uskomatonta porukkaa.

Vierailija
17/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marenda:

kiipesi aivan itse pöydälle ja tipahti sieltä alas. Oma tunto kyllä soimaa kun en ollut vieressä vahtimassa.. mutta itse en ole lastani tiputtanut.

Vierailija
18/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse kaksosten äitinä tiedän, että lapset eivät välttämättä nuku aina samaan aikaan. Pitäkää turpanne kiinni te, jotka olette kaksosia nähneet ehkä valokuvissa!

Vierailija
19/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla vaikeeta??siis rautalangasta sulle pitää vääntää?????

ja lapset vessaan kun käyt pissalla, munkin tyttö istuu samalla potalla kun mä pöntöllä. jos ei oo tätä niin istuu vieressä lattialla.

ite syön samalla kun syötän lapsen. tai sillon kun lapsi nukkuu päiväunia, riippuen miten on itelläni nälkä.

eli kaikki muu aika siis lapsen kanssa.

mikä tarve viel olisi????

Vierailija
20/43 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle joka tapauksessa paljon myötätuntoa ja voimia. Toivotaan, että pikkuisesi tulee nopeasti kuntoon! :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä