Kovat pakkaset tekee paluun pitkälle helmikuuhun asti
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-poudalta-musertava-pitka-ennu…
Lauha jakso oli vain hetkellistä. Oletko valmis kylmiin päiviin? Kannattaisi jo olla..
Kommentit (32)
Sen näkee sitten lähempänä. Normi talvi.
Pitkäaikaiset "sääennestukset" eivät ole ennenkään pitäneet paikkaansa viikkoa pidempään. Ennen oli Sammakkoprofessori joka tiesi hieman paremmin...
Olen valmis. Mä olen jo sen ikäinen, että mun lapsuudessani tammi-helmikuussa oli lähes aina pakkasta ja lunta. Ei luminen pakkastalvi haittaa, mutta joskus on ollut juhannuksia, jolloin on satanut räntää. Se ei ole kiva.
Ääk. Meistä tulee taas pingviinejä kireissä toppahousuissa, töpötystä. Liikunta menee hankalaksi joillakin.
Alle -25 jää joten täällä ei ole kireää pakkasta, vain pakkasta. Meillä varoitusraja on -25.
Tuliko yllätyksenä että Suomessa voi olla pakkasta?
Talvella talvi ja kesällä kesä
kunhan kesäkuussa ei tuu lunta
Ei oo vielä vesijohto sulanut edellisistäkään pakkasista.
Voi eiii pörssisähköni maksaa taaaas voiii tätä kurjuutta
Ulkoilin vimmaisesti 3:na päivänä, eilen jouduin laittamaan jopa mobilatia selkään. Ja oli kauheasti koirien jätöksiä ulkona ja lapsilaumoja. Tänään vielä paukahti joku kova ääni ilmassa.
Mistä lähtien nuo olleet kovia pakkasia? Ihan normi talvea vielä ysärillä.
Mutta on se hyvä että teemme oman osamme maapallon keskilämpötilan pienentämisestä. Jossain päin onnettomilla voi olla 30 astetta kesällä lämmintä. Voi heitä.
Kohta puoli vuotta +30 astetta putkeen, missä on myös oikeasti hengenlähtö lähellä toisin kuin tässä, hyväkuntoisellakin. Nyt kerätään voimia.
Vierailija kirjoitti:
Voi eiii pörssisähköni maksaa taaaas voiii tätä kurjuutta
Pörssisähkön väitetään olevan aina halvempi kuin määräaikaisen sopimuksen, mutta tämä ei pidä paikkaansa
Pörssisähkö maksoi viime vuonna keskimäärin seitsemän senttiä kilowattitunnilta, mutta hinta on vain osatotuus sähkön todellisesta hinnasta pörssisopimuksen tehneelle kuluttajalle.
Kauppalehti 10.1.2024
pörssi-sähköläiset kiittää ja kuittaa !
Hyvin jaksaa