Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi jäädä hoitovapaalle? Kannattaako esim. me&I-myynti?

Vierailija
29.08.2010 |

En haluaisi viedä pientä hoitoon. Mutta kun lainat pitää maksaa ja isommillekin lapsille saada ruokaa ja vaatetta, niin on pakko mennä töihin.

Olen miettinyt kaikkia keinoja miten saada vaikka 300 € kuussa. Sen summan kun saisin, uskoisin voivani olla vähän aikaa hoitovapaalla.

Puhelinmyyntiä en ala harrastamaan. Mutta mites esim. me&I-myynti? Luin sivuilta, että siitä saisi 24% myynnistä itselleen. Pitäisi vaan pitää 1-2 kutsut viikossa. Ja lunastaa mallisto itselleen, joka on varmaan todella kallis, koska sen saisi maksaa 12 erässä.

Arveluttaa kovasti...

Millä muilla keinoilla saisi lisäansioita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö tekemään keikkatyötä? Olethan selvittänyt, onko kunnassanne mitään kuntalisää tarjolla?

Itse olin tänään Me&I -kutsuilla ja kutsujen esittelijä kertoi, että vapaa-aika on todella vähissä aina uuden malliston aikaan... Kutsuja on siis lähes jokaiselle päivälle! Ihan hyvät rahat siitä taitaa kuitenkin saada :)

Vierailija
2/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin olisi vaikea pienellä varoitusajalla päästä lähtemään. Lapsia vaikea saada hoitoon.

Ja kyllä on kuntalisä, mutta kuntalisä ja KELAn raha yhdessä alle 500€. Ei vaan riitä.

Mietin, että saakohan siitä me%I yynnistä miten helposti 300€?

Mitään Tupperwarea tai PartyLiteä en halua myydä. Enkä osasisikaan, kun esim. PartyLiteä en ymmärrä ollenkaan. Miksi maksaa kynttilöistä hirveitä summia?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikkatyö tarkoita vältämättä lyhyellä varoitusajalla menoa. Vkl hommasta voi saada 8h työstä jo 100 euroa (riippuen alasta) ja se tarkoittaisi kolmea päivää kuukaudessa jotka siis voi sopia viikkoja etukäteen kunhan oikean duunin löytää (posti, siivous, laitoshuolto, mäkkäri(?)...) Joten sulla menee luultavasti enemmän aikaa noitten myyntihommissa kuin itse töihin.

Vierailija
4/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikkatyö tarkoita vältämättä lyhyellä varoitusajalla menoa. Vkl hommasta voi saada 8h työstä jo 100 euroa (riippuen alasta) ja se tarkoittaisi kolmea päivää kuukaudessa jotka siis voi sopia viikkoja etukäteen kunhan oikean duunin löytää (posti, siivous, laitoshuolto, mäkkäri(?)...) Joten sulla menee luultavasti enemmän aikaa noitten myyntihommissa kuin itse töihin.

http://www.avonfi.com/PRSuite/whatshot_12.page

http://fi.oriflame.com/index.jhtml

tai sit on viel ne frimat mitkä myy kodin pesuaineita yms. kertokaas ny nimi ku en muista..

Vierailija
5/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajatellaan, että tarvitset kuukaudessa sen 300 e, niin Meandi-myyntiä pitäisi saada 1250 e/kk (olettaen, että siitä saa itselleen sen 24%). Vaatemalliston vaihtuessa tuo summa menee varmasti helposti yli reilustikin, mutta sitten voi olla myös hiljaisempia kausia... Mallisto pitää siis lunastaa itselleen ja se taitaa maksaa n. 500-600 e. Mallistot vaihtuu kahdesti vuodessa, lisäksi saattaa tulla pieniä lisäeriä pitkin kautta.

Vierailija
6/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 € kertyy yllättävänkin helposti, jos nuukailee.

Mä esim. lopetin ihan kaikki lehtitilaukset, siirryin ostamaan omat ja lasten vaatteet kirppikseltä (sieltä löytyy kivoja eikä hoitovapaalla tarvitse nyt merkkikuteissa kulkeakaan, tai ihan uusissa) Tässä säästää jopa satasen kuussa (riippuu kuinka paljon on ostellut vaatteita)

Lopetin kampaajakäynnit, värjään itse ja kaveri leikkaa toisinaan, näin säästyy satanen joka toinen kuukausi

Lopetin karkin, sipsin, keksien, iltapäivälehtien yms. turhan ostamisen ja tein aina kauppalapun ja siirryttiin syömään perinteistä, terveellistä, halpaa ruokaa, tässä säästyy kauppalaskussa ainakin satanen kuussa

Kalliin harrastukseni lopetin ja siirryin harrastamaan halvemmin, tässä säästöä monta kymppiä kuussa

ulkona käymme nykyisin syömässä enää harvoin (juhlapäivinä), lisäksi päätin etten osta mitään sisustuskamaa/uusia verhoja/mattoja tms. hoitovapaan ajan pärjätään vanhoillakin

en myöskään ostele koruja enkä juuri meikkejäkään (tai halvat marketista saatavat kelpaa) hajuvesiä en käytä...

OIkeesti, pystyy elämään tosi vähällä jos karsii kaiken turhan. Paljon helpommin saa sen puuttuvan 300 € kasaan näin kun myymällä jotain tuotteita.. lisäksi aikaa säästyy ja luontokin kiittää :)

Vierailija
7/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapuheet on hienoja, miten tienaat niin ja näin. Totuus toinen. Toki joillakin kutsuilla on erittäinkin hyvä myynti, mutta sitten on niitä kutsuja, että myynti surkea ja kun emännänlahja on annettava kuitenkin, jäät itse jopa maksumieheksi. Myyjä nimittäin itse makssa emännänlahjat ym. Koko ajan pitää kerätä rahaa sivuun seuraavaa mallistoa varten, eli sitä pitäisi tehdä pitkään, että kannattaan. Ellei ole varaa maksaa omasta pussista mallistoja, ja tuskin on kun lisätienestejä mietit.

Ja toinen asia on se, että vaikka miten sovit kutsuja etukäteen, kalenteri elää koko ajan. Kutsuja peruuntuu viime hetkelläkin (olet jo pakannut kamat autoon kun emäntä soittaa) sen takia että on flunssa-aalto ja kaikki vieraat peruneet ym. Olet jo varannut sen illan kutsuille ja mies perunut harrastuksensa. No, tokihan nämä kutsut on pidettävä myöhemmin. Sovit parin viikon päähän tiistaihin sitten. Sillä viikolla taas keskiviikon kutsut peruuntuvat ja sovit sen seuraavalle viikolle. Sillä viikolla on myös kerhon joulujuhla ja isomummon synttärit ja kolmet muut kutsut ja mies on ihan hermona että oliko pakko sopia kutsut ainoalle vapaa-illalle, hän ei pääse koskaan harrastukseensa kun kalenteri muuttuu koko ajan....

Itse tulin siihen tulokseen jälkeenpäin, että olisi ollut koko perheelle helpompaa ja taloudellisestikin kannattavampaa olla vaikka lähikaupan kassalla kaksi iltaa viikossa. Ei toki mikään unelmaduuni, mutta ne työt ei peruunnu sen takia että asiakkaat on sairaana ja saat palkan taatusti, vaikka joka asiakas ostais vain purkkapussin.

Eli mieti vielä...

Vierailija
8/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan sattui huvittava tapaus, joka salli sit mun hoitovapaalla jatkamisen!

Nimittäin meidän 2 rotukoiraa astuivat vahingossa toisensa ja saatiin 7 koiranpentua, jotka syntyi juuri sopivaan vuodenaikaan...Eli kävivät hyvin kaupaksi hyvään hintaan ja jatkoin vielä pitkästi vapaata: )))

Tää ei olis tullut itselle edes mieleen vaihtoehtona: )))

Vierailija
9/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee kutsujen lisäks aikaa tilaamiseen, pakettien hakuun ja purkuun sekä pussitukseen (itse pussitat joka asiaakkaalle mitä on tilannut). Ja tuo on monesti helpoin tehdä illalla kun lapset nukkuu, pienet apurit kun saa vaan kaaoksen aikaan...ja kun olet kaiken pussittanut, ajat yhden illan emännän luota toisen luo viemässä tilauksia.

Aikaa menee 2-3 iltaa/kutsut ja siihen nähden tienesti huonot.

Kallis ja aikaavievä harrastus!

Vierailija
10/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selvisin hoitovapaasta opettamalla parina iltana viikossa. Olin kyllä pätevä opettamaan ko. paikassa, mutta varmaan jotain liikuntakerhoa tms. voi vetää ilman pätevyyksiäkin.

Verkostomarkkinoinnista mulla on vain huonoja kokemuksia.

Vierailija
11/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ja tienaa varmasti _vähintään_ 300e/kk myymällä huutonetissä voitolla halvalla ostamiaan lasten vaatteita ja muuta tavaraa.

Lisäksi hänellä on ollut varmaan puolitoista vuotta kirppispöytä ja johon vie tavaraa. parhaimpina viikkoina tulee reilu 100e. Ja käy järjestelemässä vain pari kertaa vk (joten aikaa ei ihan hirveästi mene.)

Tälläiseen toimintaan pitää tietenkin olla palo, jotta jaksaa kuvailla tuotteita nettiin, olla hintatietoinen ja ostaa alesta ja myydä sit kalliimmalla.

Vierailija
12/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu myyjälle, lähettävät ruotsista joka asiakkaalle kotiin. Näin nettikauppiaana tuollainen 600e alkupanostus kuulostaa tosi pieneltä, itse olen aloitteleva ja laitan kiinni yli 10 000 per kausi. eli mikset koittais.itse olin just kutsuilla jossa oli jotain 15 hlöä ja jokainen tilas ainakin 100eurolla, eli olisit jo yksiltä kutsuilta saanut tuon tarvittavan 300e.

Vierailija
13/17 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan sattui huvittava tapaus, joka salli sit mun hoitovapaalla jatkamisen!

Nimittäin meidän 2 rotukoiraa astuivat vahingossa toisensa ja saatiin 7 koiranpentua, jotka syntyi juuri sopivaan vuodenaikaan...Eli kävivät hyvin kaupaksi hyvään hintaan ja jatkoin vielä pitkästi vapaata: )))

Tää ei olis tullut itselle edes mieleen vaihtoehtona: )))

itse koitan (vielä äitiyslomalla) myydä netissä rojuja pois nurkista mutta en taida osata vielä olla tarpeeksi "röyhkeä" pyynneissäni..

Vierailija
14/17 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamalla säästötilille 500e/kk koko raskauden ajan (siihen asti kun palkkaa tuli). Nyt voi sitten huolettomammin olla hoitovapaalla eikä miettiä rahaa. Eli suosittelen ennakointia - tosin tässä tapauksessa neuvo tulee hieman liian myöhään...

P.s. Myyn itsekin lasten vanhoja vaatteita ym. ja toistaiseksi ei ole tarvinnut säästöihin vielä kajota vaikka hoitovapaata on takana jo melkein vuosi. =)

Vierailija
15/17 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näin jonkun varainkeruusukkamyyntimainoksen. Sukat oli bambua 1-3 paria per paketti, mm lentosukkia jne ja paketin hinta aina 10 euroa. siitä jäi 4 euroa myyjälle. Tuo firma antaa myös ilmaiseksi lainaan sukkaesittelypaketin ja postikulujakaan sun ei tartte maksaa. Minusta aika hyvä tuotto myyjälle.

Vierailija
16/17 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain siivoustyötä "erikoisiin" työaikoihin eli vaikkapa yösiivousta 1-2 krt/vko. Meilläpäin toisinaan on elintarviketeollisuuden siivoushommia öisin tai viikonloppuisin. Raskastahan se on valvoa, mutta kai sitä jonkun aikaa jaksaa vaikka tikun nenässä.

Tai sitten sanomalehtien jakoa aamuyöstä? Parin tunnin työkeikka ja kotiin pääsee jo ennen kuin muksut heräilee. (olettaen, että sulla on mies kotona yöt..)

Vierailija
17/17 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin mahdollistin hoitovapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi