Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kristityt, miksi

12.10.2005 |

aina, jos joku osoittaa aloituksensa suoraan muslimeille, niin ketjusta takuuvarmasti löytyy ainakin muutama kristitty provosoimaan ja kauhistelemaan. Sen sijaan kun aloitus on suoraan kristinuskoon liittyvä, ketjussa ei yleensä löydy muslimeita kauhistelemassa teidän tapojanne.Eikö yleensä hyvä esimerkki olisi se, että kysyttäessä kertoisi omasta uskonnostaan ja jättäisi toiset uskonnot rauhaan. Minua ainakin ärsyttää valtavasti jatkuva vänkäys kristinuskon tai islamin oikeellisuudesta. Eiköhän me kaikki kuolla, sitten jokainen näkee, tuleeko tuomituksi ja onko tuomarina Jumala, Jeesus vai Matti Nykänen. Siihen asti kukin voi käyttää omia aivojaan. Tiedon puutteesta ei tarvinne nykypäivänä kärsiä, mutta paratiisiin julistautujat karkottavat kaikki vähänkin analyyttisemmin ajattelevat ihan muiden aiheiden pariin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut laiska kirjoittelija viime aikoina, mutta olen lukenut palstaa suht tiuhaan, harppoen nuo suurimmat eipäs/juupas- väittelyt ja " todistelut" Raamatun/Koraanin oikeellisuudesta .. - jotain keskusteluja on sentään jäänyt jäljelle, joita on ollut mielenkiintoista lukea.

Itse olen kristitty, mutta en myöskään lähtisi käännyttämään naapurissa asuvaa hurskasta, kunnon muslimia.

" Fariseuslaista" uskonnon harjoittamista pidän enemmän vääräuskoisuutena.

Toki usein on myös niin, että käsitämme asian täältä palstalta omien ennakkokäsitystemme mukaisesti tai miten haluaisimme asian nähdä. Emme välttämättä (läheskään) aina ole avoimen kiinnostuneita toisen uskosta tai ajattelutavoista, vaan vain silloin , kun se tukee omaa ajattelutapaamme. Takerrumme muiden uskontojen epäkohtiin ennemmin kuin näemme niissä mitään hyvää.

Vierailija
42/43 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuohon viimeiseen kappaleeseesi voin yhtyä ihan täysin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavasta vain tuli mieleeni:

Porenn:

Sitten tämä kirjoittaja katoaa ja jonkin ajan kuluttua uusi ilmestyy. Enkä muista nähneeni tämänkaltaisia kirjoittajia minkään muun uskonnon piiristä vai muistanenko väärin...

Että tosiaan muutamat muslimit ovat jaksaneet vängätä Raamatun virheellisyydestä - ja toisaalta taas välillä perustelevat kristinuskon virheellisyyttä Raamattuun vetoamalla.

Lisäksi aina silloin tällöin palstalle ilmestyy ateisteja, joiden mielestä kristityt (usein sivuuttavat muut uskonnot) ovat aivopestyjä hulluja.

Muiden paristakin löytyy välillä provosoivia kirjoituksia, tosin välillä raja on hiuksenhieno, onko kyse sitten provosoinnista vaiko ihan oikeasta tiedonhalusta.

Mitenkään en tällä halua puolustaa epäkohteliaasti käyttäytyviä kristittyjä. Silti halusin ottaa esiin vertailun vuoksi, kun en aina oiekin jaksaisi tuota " muiden uskontojen parista ei tällaista löydy" - ajattelua. Itse olen kristittynä joutunut kokemaan pilkkaa - eikä tosiaan ole johtunut omasta käytöksestäni: lähetyskäskyn toteuttamisessa olen kai aika huono...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme