Mitä tukiverkkoja teillä on ja muuttaisitteko lähemmäs jos joutuisitte yh:ksi?
Irtisanoutuisitko mahdollisesti hyvästä vakituisesta työpaikasta, muuttaisit asuntoa ja lasten kouluja ja ystäväpiiriä, vain sen takia, että jos joutuisit sairaalaan, niin tuki olisi lähempänä?
Kommentit (8)
muuttaisi pois täältä missä nyt lapseni kanssa asumme.
vaikka jonkin verran on tukiverkostoa, niin silti on hankaliakin tilanteita, joita on vaikea järjestellä. Olisi ihan kamalaa jos olisin yksin toisella paikkakunnalla.
Sitäpaitsi kokisin tekeväni lastani kohtaan väärin jollen antaisi hänelle mahdollisuutta olla lähellä rakkaita sukulaisiaan.
Mutta ymmärrän kyllä heitä, jotka eivät vakityöpaikastaan lähde. Sen sijaan en ihan ymmärrä mikä estää yksinhuoltajia luomasta sitä verkostoa ympärilleen.
jolta voin pyytää apua. Auttoi mm. viime keväänä lasten harrastuskuljetuksissa, kun mieheni oli sairaalassa.
En muuttaisi sukulaisten luo 600km päähän. Siellä ei olisi töitä eikä lapsille harrastuksiakaan (paitsi pesäpallo)
Asumme ulkomailla, ehkä sitten "joutuisin" muuttamaan Suomeen... En tiedä, en kyllä haluaisi. Onhan täälläkin kuitenkin jos jonkinlaista verkostoa. Ehkä tulisi kuitenkin omaa sukua silloin aika ikävä, kun yksin jäisi. Onpa vaikea sanoa!
että on mm yh:n vika jos ei ole muuttanut lähemmäs tukijoukkoja. Monestihan silloin joutuisi luopumaan töistä ja kaikesta muustakin.
Hyvä ystävä 60km päässä. Muita ystäviä 6kpl 2-10km päässä.
Näistä kaikki auttaisivat tosipaikan tullen, ja ovat auttaneetkin. Kuka mitenkin. Minä en suoraan sanottuna ymmärrä, miksi joku ei rakenna itselleen tukiverkostoa, koska itsestähän se on kiinni. Aivan turha syyttää sitä, että sukulaiset asuvat kaukana. Minun lapsuuden perheellänikin oli tiivis tukiverkosto lähellä (ovat edelleen minulle läheisiä), vaikka omat sukulaisemme asuivat monen sadan kilometrin päässä.
koska mulla ei olisi yh:na varaa maksaa taloa. :( Ja kun asutaan ns. miehen reviirillä, luultavasti muuttaisin kerralla sitten lähemmäs omaa perhettä. Toisaalta tuleva asuinpaikka riippuisi eniten siitä, mistä saisin töitä.
että on mm yh:n vika jos ei ole muuttanut lähemmäs tukijoukkoja. Monestihan silloin joutuisi luopumaan töistä ja kaikesta muustakin.