Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun yksinhuoltajavanhempi sairastuu ja joutuu sairaalaan ja ei sukulaisia lähimailla.

Vierailija
29.08.2010 |

Ollaan me tukiperheet korvaamattomia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset hakeutuvat tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
2/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajat ovat yksinhuoltajia itsekkäistä syistä. (Tyyliin, seksi ex:n kanssa oli tylsää tai vaikka, että miehen typeryys ärsytti tai vaikka ei ole enää sitä samaa ihastusta kuin alkuun.)

Mutta toinen syy on se, että miksi ihmeessä tämä yksinhuoltaja on tehnyt lapsia miehen kanssa, joka ei ota lasta luokseen, jos yksinhuoltaja sairastuu.

Kolmas syy: miksi tämä yksinhuoltaja on niin pöhkö, että ei muuta lähelle sukulaisiaan tai tukiverkkojaan.

Toki on olemassa ihan muutama harva yksinhuoltaja, joiden mies on kuollut, tukiverkot ovat kuolleet ja sitten ei ole jäänyt ketään. HARVINAISTA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yh ja äiti oli jättänyt lapsen isälle 2 kk:n ikäisenä ja muutti itse pois. Miehellä vanhat vanhemmat ja ei sisaruksia.

Vierailija
4/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin joskus sellaiseksi päivystystukihenkilöksi, joka astuu auttamisrinkiin aina silloin, kun tapahtuu jotain yllättävää ja tarvitaan ihmistä avuksi lyhyeksi aikaa. Valitettavasti nykyinen työni ei oikein mahdollista tätä tällä hetkellä. Joskus... :)

Vierailija
5/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas syy: miksi tämä yksinhuoltaja on niin pöhkö, että ei muuta lähelle sukulaisiaan tai tukiverkkojaan.

Jos yh muuttaisi sinne, niin heti parjattaisiin, että muutti yhtieskunnan elätettäväksi.

Vierailija
6/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajat ovat yksinhuoltajia itsekkäistä syistä. (Tyyliin, seksi ex:n kanssa oli tylsää tai vaikka, että miehen typeryys ärsytti tai vaikka ei ole enää sitä samaa ihastusta kuin alkuun.)

ja teen työtä perheiden parissa. Lapsen isät eivät voi ottaa luokseen, koska monesti on erottu esim pahoinpitelyn, alkoholismin, mieleterveyden ym takia, jotka ovat tulleet ilmi vasta lapsen syntymän jälkeen. Samoin kuin ydinperheillä, niin joillakin omat vanhemmat ovat siinä kunnossa, että heistä on ennemminkin hoivattaviksi, kuin avuksi. Ja jos yh muuttaisi lähemmäs tukijoukkoja, niin ei niitä töitä välttämättä löytyisi. Ja muutaman kerran on tullut tapuksia vastaan, että perheet ovat muuttaneet lähemmäs sukulaisiaan, mutta sitten sukulaiset ovat saaneet paremman työpaikan muualta maasta/ulkomailta.

Miten sinä järjestäisit lastesi hoidon, jos molemmat lastesi vanhemmista joutuisi sairaalaan esim auto-onnettomuuden takia, ja lasten isovanhemmat olisivat dementoituneita/kuolleet?

Ystävillä kiireistä ja omat sisarukset asuisivat ulkomailla?

Mutta toinen syy on se, että miksi ihmeessä tämä yksinhuoltaja on tehnyt lapsia miehen kanssa, joka ei ota lasta luokseen, jos yksinhuoltaja sairastuu.

Toki on olemassa ihan muutama harva yksinhuoltaja, joiden mies on kuollut, tukiverkot ovat kuolleet ja sitten ei ole jäänyt ketään. HARVINAISTA

Vierailija
7/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee oma elämä aina hetkeks sekaisin, mutta äkkiä lähtee arki rullaamaan. Lapsen/lasten turvallisuus äkillisessa tilanteessa tärkeintä!!!

Vierailija
8/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7 yh-kaveria ja kolmessa tapauksessa niistä on ukko lähtenyt kävelemään kun arki lapsi perheessä ei olekkaan sellaista mitä oli kuvitellut.

3 niistä oli pettämistä joten ukko ulos. Miehet katsovat satunnaisesti lapsiaan.

Ainoastaan yksi erosi itse miehestään kun mies makasi päivät kotona ja pelasi netti pelejä eikä edes yrittänyt töihin, viikonloppuisin oli ukolle haettava 12 päkki olutta. Tosin nyt on ottanut itseään niskasta kiinni ja hakenut apua masennukseen ja huolehtii lapsesta.

Vierailija
9/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapsirumbaan" ja muutti lapsettoman naisen kanssa yhteen.

Vierailija
10/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset hakeutuvat tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
12/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti myönsi myös suvulleen että kyllästyi lapsirumbaan ja ihastui pian parikymppiseen lapsettomaan jonka kanssa nyt elää ja bilettää. Oma ikänsä 37 vuotta. Ja yksin olen ollut erosta saakka, melkein 5 vuotta, ei ole ollut yhden illan juttuja eikä seurustelukumppania. Yhteiskunnan elätti en myöskään ole, mutta koko ajan vakuttuneempi siitä että yksinhuoltajia haukkuvat ne lapsettomat naiset joiden kumppaneilla on lapsia edellisestä liitosta ja sehän vituttaa.

Vierailija
13/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jommastakummasta tulisi yh.

Miehen isä kuollut, äiti dementiayksikössä. Yksi alkoholisoitunut veli asuntolassa.

Omat vanhempani ovat töissä ulkomailla. Palaavat Suomeen todennäköisesti 5 vuoden päästä. Töihin kuuluu vielä paljon matkatöitä. Kotona ovat noin 150 päivää vuodessa.

Minulla kaksi sisarta. Toinen opiskelee ulkomailla ja toinen töissä ulkomailla.

Eli minun perheestäni ainoastaan minä olen tällä hetkellä Suomessa.

Kummeja lapsilla on, mutta heillä omat perheet, vammainen lapsi, tai vanhat, sairaat vanhemmat.

Vierailija
14/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tälläinen tilanne: miehelle puhkesi vakava mielisairaus jonka vuoksi hän on luultavasti loppuikänsä hoidossa. Sairauden puhjettua olimme välillä kirjaimellisesti hengenvaarassa hänen seurassaan. Oli helpotus kun hän pääsi hoitoon. Jäin yksin kolmen pienen lapsen kanssa. Asun työni sijainnin vuoksi kaukana sukulaisista. Ilman tukiperhettä emme ajoittain varmasti olisi pärjänneet. Olenko minä itsekäs?

Vierailija
15/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tälläinen tilanne: miehelle puhkesi vakava mielisairaus jonka vuoksi hän on luultavasti loppuikänsä hoidossa. Sairauden puhjettua olimme välillä kirjaimellisesti hengenvaarassa hänen seurassaan. Oli helpotus kun hän pääsi hoitoon. Jäin yksin kolmen pienen lapsen kanssa. Asun työni sijainnin vuoksi kaukana sukulaisista. Ilman tukiperhettä emme ajoittain varmasti olisi pärjänneet. Olenko minä itsekäs?

Vierailija
16/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne voi myös muuttua, jos joutuu liikenneonnettomuuteen ja tulee aivovamma. ethän vain siis perusta perhettä kenenkään kanssa???

Vierailija
17/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne voi myös muuttua, jos joutuu liikenneonnettomuuteen ja tulee aivovamma. ethän vain siis perusta perhettä kenenkään kanssa???

Vierailija
18/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/20 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iällä nyt periaatteessa ei pitäisi olla merkitystä, mutta me vanhemmat olemme nelikymppisiä (se ei tarkoita että olisimme kuolemankielissä). Olen kuitenkin tehnyt kirjallisesti lapsen hoitotestamantin, jos meille jotain tapahtuisi ja lapsukaisemme jäisi orvoksi. Laki ja ns. oikeus eivät näissä asioissa automaattisesti kohtaa.

Mutta jos puhutaan yksinhuoltajasta, joka sairastuu tilapäisesti. Yhteiskunta tulee apuun, jos ei muut. "Siltä varalta" -sopimus olisi silti hyvä olla hyvän ystävän, sukulaisen tai vaikka naapurin kanssa.

Meitä yksinäisiä on, mutta emme me niin yksin ole, jos vain asioita yhdessä mietitään ystävien, tuttavien ja naapureiden kanssa, suvusta tietysti puhumattakaan. Vaikeuksien keskellä voi käydä niin, että ne facebook-kaverit kaikkoavat, kun se nyt niin hauskaa ole ottaa vastuuta lähimmäisestä.

Vierailija
20/20 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yh muuttaisi sinne, niin heti parjattaisiin, että muutti yhtieskunnan elätettäväksi.

Sitten ei pidä lapsia hankkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi