Pahoitinko mieleni turhasta? Pidin päviälliskutsut
ja ystäväni huomasi, että meillä on uusi kirjahylly ja sohva. Kysyi, että mistä ovat. Vastasin että Ikeasta. Rupesi puhumaan, että hän ei laittaisi rahojaan tuollaiseen roskaan. Ikean kamat on kuin rahansa polttaisi saman tien. Hajoavat varmasti jo vuodessa. Haukkui myös sitä, että hyllyssämme on pääosin kirjoja eikä koriste-esineitä. On niin kauhean raskaan ja epäsiistin näköiset, varsinkin se hylly, jossa on kokonaan lasten kirjoja.
Sanoi myös, että hänellä itsellään on Billnäsin kirjahyllyjä ja huonekaluja. Ne kestävät ja ovat paljon paremman näköisiäkin. Ja lasimaljakot ym tekevät rikkaan vaikutuksen hyllyssä, verrattuna kirjoihin, jotka näyttävät epäsiistiltä. Eikä tarvitse hävetä kotiaan, kun tulee vieraita.
Uskon, että Billnäsin hyllyt ovat laadukkaampia, mutta me emme valita sitä, kun elämä on niin kauhean kallista ja luottokorttilaskuja pilvin pimein. (Tällä ystävällä on aina ainakin omien sanojensa mukaan vaikeuksia laskujen maksuissa)
Kommentit (57)
Vai olitko loukannut häntä jotenkin ja hän sitten kiukuissaan kosti sinulle nälvimällä?
Meillä on billnäsin kaappi jossa seinät lohkeilee. Ikean kaapit ovat puolestaan kestäneet parikin muuttoa, ja edelleen ovat kuin uudet.
Meillä on billnäsin kaappi jossa seinät lohkeilee. Ikean kaapit ovat puolestaan kestäneet parikin muuttoa, ja edelleen ovat kuin uudet.
kosteusvaihteluille. Suomessa on ollut kostea kesa ja kun lammitys menee paalle se kuivattaa puun joka kutistuu, tuloksena voi olla halkeilua.
Suosittelen etsimään ihan oikeita ystäviä. Ystävät ei hauku toisen kotia.
ikea on valovuosien päässä boknäs:stä.
Mutta kirjat kuuluvat kirjahyllyyn, koriste-esineet ovat kirjahyllyssä moukkamaisen näköisiä.Moukkamaista on myös ääneen laukoa ajatuksiaan, toisen kotia ei arvostella. Ystäväsi on moukka (sekä nuo koriste-esineet että tuo laukominen) - jätä hänet omaan arvoonsa.
ja tällä kertaa laita runsaalla kädellä chiliä mausteeksi. (omassa annoksessasi ei tietysti liikaa). Sitten katsot ja ihmettelet että mikä sua oikeen vaivaa, eikö maistu?
Tosin kenenkään kotia ei tulla arvostelemaan, vaikka ei tykkäisikään.
Meillä ei ole kirjahyllyä ollenkaan, koska ei ole kirjojakaan.
Kirjahylly ilman kirjoja on naurettava.
niin vie tuliaisiksi Käytöksen kultainen kirja.
Tai sitten annat vaikka joululahjaksi :).
..en voi uskoa, että kukaan laatu- tai tyylitietonen tai sellaisena itseään pitävä laittaisi Billnäsin hyllyihin lasiesineitä. Jos minä ne hyllyt oikein muistan niin ne ovat nimenomaan tukevia kirjahyllyjä eivätkä lasiesineet tule sellaisissa mitenkään edukseen. Kun halutaan esitellä esineitä, hankitaan valaistuja lasivitriinejä tai vastaavaa.
ei ystäväsi ole rahalla saanut:) Ikean kamat palvelee ihan hyvin sen tarkoituksen mihin ne on tehty ja hankittu!
Vielä vähemmän lähtisin arvostelemaan toisen hankintoja suureen ääneen, jokainen hankkii mitä haluaa ja voi. Mutta sanottakoon, että mun mielestä kirjahyllyssä pitää olla kirjoja eikä lasiesineitä:D Ettei vain olisi ostanut niitä jostain sisustusliikkeestä ihan vain "näön" vuoksi? Aito taidelasi (ei siis pelkät Aaltomaljakot ja markiskoolit) on sitten asia erikseen....
Jessus etta naurattaa tama merkkitietous.
täynnä kirjoja, hui!
Kyllähän me monenlaisia hyllyjä katselimme, mutta valitisiime nämä koska
- maksoivat n 500e, jos olisimme ostaneet jotkut laaadukkaat "merkki"hyllyt, hintalappuun olisi saanut laittaa nollan perään.
- ovat silmääni miellyttävä
- Miksi siis ostaisin kalliit hyllyt, kun viiden vuoden päästä niiden väri tms olisi ehkä mielestäni väärä?
Meillä on kaalliita sekä perittyjä että ostettuja huonekaluja ja olen huomannut että niihinkin kyllästyy. Perittyjä ei kertakaikkiaan voi myydä pois ja nämä ostetut, nyt väärän väriset tai malliset on vähän hankala laittaa eteenpäin. isolla rahalla ostetuista ei välttämätä saa käytettynä kovin paljoa. Tulee tunne, että meni nekin ostorahat hukkaan.
Minäkin tunnen tämänluontoisia ystäviä, ja aina välillä päätän laittaa välit poikki, kun pahoitan mieleni useaksi päiväksi.
Ystäväsi halusi varmaan puolustella itselleen, miksi hänellä on niitä luottokorttivelkoja: että hänellä on niihin hyvä syy.
Meillä kotona ei ole kirjahyllynä Ikeaa eikä Billnäsiäkään, vaan samat vanhat kouluhyllyt, jotka ovat olleet miehelläni ja minulla lapsuudenkodista asti. Hyvin ovat nekin kestäneet, joten varmaan Ikeakin kestää. Loppujen lopuksi kyse on vain tavarasta, joka ei ole ikuista. Mukaansa hautaan sitä luultavasti ei saa, vaikka olisi Billnäsiäkin.
jos ei ole mitään kaunista tai hyvää sanottavaa, niin on parempi pitää suunsa kokonaan kiinni.
Mutta se ei johdu siitä, että pitäisin itseäni oikeasti parempina kuin muut. Vaan jos sanon jollekin ystävälle, kun on puhetta hänen huonekaluista vaikka, että "minä olen päättänyt että ostan muutaman laadukkaan ja muut vähemmän käytössä olevat niiden ympärillä saa olla sitten jotain tällasta halpaa ikean lastulevykalustetta mustana tai valkoisena, niin sopii yhteen ja näyttää vielä kalliimmalta kuin onkaan" (joka on tosi törkeästi sanottu jos ne kaverin huonekalut on sitä halpaa ikeaa), niin en tarkoita että pitäisin ystävääni huonona kun on ostanut niin halpoja huonekaluja, vaan ihan vilpittömästi pidän itseäni jopa köyhempänä/huonompana/saamattomampana sisustajana ja vain jaan tämän omakeksimän hienon keinon vaikuttaa paremmalta kuin onkaan ystävän kanssa, ajatellen itseni ihan samaan tilanteeseen hänen kanssaan ja olettaen että hänkin voi siitä jotenkin hyötyä. Ja joskus se vilpitön ajatus tulee tosi tökerösti ulos. Ja siihen voisi sanoa vaikka loukkaantumatta, että juu meillä menee ne rahat vaikka lomamatkaan mieluummin kuin yhteenkään huonekaluun, että onneksi ikeastakin saa näitä ihan kivannäköisiä. Ja minä siihen sitten nyökyttelisin ihan tyytyväisenä että menipä hyvin tämä keskustelu enkä sanonut mitään törkeää.
Tämä on kauhea syndrooma ja koitan kovasti oppia siitä eroon. Parhaiden ystävien kanssa vaan tulee välillä möläyteltyä.
Olen aina sanonut että kirjahylly on kirjoja varten ja halvemmalla saa hyllyt täytettyä typerillä pokaaleilla ja mauttomilla vaaseilla kuin kirjoilla. Minä arvostan kirjoja kirjahyllyssä ja vuosien varrella haluaa uusia hyllyjä, joten miks ostaa iankaikkista tavaraa. Olen 52vee ja minusta olet toiminut ihan oikein!
Paitsi ettet ojentanut Käytöksen kultaista kirjaa ton vieraasi käsiin ;)