Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoitinko mieleni turhasta? Pidin päviälliskutsut

Vierailija
28.08.2010 |

ja ystäväni huomasi, että meillä on uusi kirjahylly ja sohva. Kysyi, että mistä ovat. Vastasin että Ikeasta. Rupesi puhumaan, että hän ei laittaisi rahojaan tuollaiseen roskaan. Ikean kamat on kuin rahansa polttaisi saman tien. Hajoavat varmasti jo vuodessa. Haukkui myös sitä, että hyllyssämme on pääosin kirjoja eikä koriste-esineitä. On niin kauhean raskaan ja epäsiistin näköiset, varsinkin se hylly, jossa on kokonaan lasten kirjoja.

Sanoi myös, että hänellä itsellään on Billnäsin kirjahyllyjä ja huonekaluja. Ne kestävät ja ovat paljon paremman näköisiäkin. Ja lasimaljakot ym tekevät rikkaan vaikutuksen hyllyssä, verrattuna kirjoihin, jotka näyttävät epäsiistiltä. Eikä tarvitse hävetä kotiaan, kun tulee vieraita.

Uskon, että Billnäsin hyllyt ovat laadukkaampia, mutta me emme valita sitä, kun elämä on niin kauhean kallista ja luottokorttilaskuja pilvin pimein. (Tällä ystävällä on aina ainakin omien sanojensa mukaan vaikeuksia laskujen maksuissa)

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi moukkamaisen näköistä kun on kirjahylly täynnä jotakin kippoja.

Vierailija
2/57 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä enemmän ihmisiä jotka pitävät kirjahyllyssä kirjoja eikä ylihintaisia lasikippoja. Olettaen tietysti että ne kirjat on myös luettu ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni ilmoitti meille, että automme on luusereiden mallia.

Samainen käly sanoi, että lapsellamme ei ole sinne asiaa hoitoon, ennen kuin hänellä on enemmän järkeä päässä. On myös irvallut nenäni mallista.

Anoppini toi pojalleen syntymäpäivälahjaksi kynttilänjalan. Ehdotti, että korvataan sillä "noi halvat pikarit", jotka olen itse hankkinut. Kysyi toisesta koriste-esineestäni, että "mikä tuo häkkyrä on".

Anoppi oli tapansa mukaan äänessä, kun pikku poikamme tuli huoneeseen ja kysyi, että mistä puhutaan. "Sulle ei mitään mitään", arvon rouva tiuskaisi. Ja näitähän riittää vaikka millä mitalla...

Vierailija
4/57 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..moista törppöä kotiini toiste kutsuisi.

Koti on "pyhä" paikka. Jos saat kutsun toisen kotiin on se mielestäni ele johon tulee suhtautua kunnioituksella, ei arvostelemalla toisen kotia jollei se omaa silmää miellytä. Ennemminkin ensivierailulla pitää vaikka väkisin löytää edes joku asia mitä toisen kodista voi kehua...kuuluu hyviin tapoihin..

Vierailija
5/57 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en kaikkea lauo ääneen (enää?), mutta ihan hyvin voisin kaverin remontin jälkeen tutustuessa miettiä (ääneen) jotain sellaista kuin "Nämäkin näyttää varmaan aika pian tosi vanhanaikaiselta" tai "joo tällanen tyyli on nyt tosi suosittua, joka paikassa on tätä". Ja sitten tajuaisin miltä se kuulostaa, vaikka tarkoitukseni olisi oikeasti ihailla jälkeä ja kertoa jopa että itsekin olisin valinnut sellaista samaa. Mutta kun myös aika paljon tutkin noita sisustuslehtiä, on mieleen väistämättä tullut tuollainen ajatus, että mitkäköhän on niitä elementtejä/väriyhdistelmiä, jotka alkaa hetken päästä, esimerkiksi viiden vuoden kuluttua, näyttää vanhanaikaiselta. Vaikka se kuinka viehättäisi ja näyttäisi hyvältä nyt. Ja jos kaverin asunnosta tulee se sama mielikuva, niin minkäs sille voi (paitsi tietysti ajatella vain hiljaa mielessään!). Samanlaista ajatusta odottaisin myös omilta ystäviltä minun kodista, että aijaa teillä on tätä harmaata ja ruskeeta ja mustaa ja valkosta, tää on tosi suosittua nyt, tai ai teilläkin on tällanen avokeittiö, mekin ajateltiin mutta tultiin siihen tulokseen että parempi ettei käryt leviä. Tai jotain. Tietysti on eri asia todeta jonkun olevan hieno ja suosittu, kuin yleinen ja ihan karsea oikeasti, itsellä on paljon parempi. Mutta moni sisustusjuttu on minulle kuitenkin vain sellainen pikkujuttu, samojen päätösten kanssa sitä painii kuin kaveritkin, ja monen asian voi tehdä niin tai tehdä näin, ja sittenkin kun on huolella tehnyt, ei välttämättä seinän väri just natsaakaan, mutta mitäs sitten.

Vierailija
6/57 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Vierailija
7/57 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos nyt ruvetaan miettimään vierille annettavia vaikutelmia niin kyllä kirjat hyllyssä antaa sivistyneemmän vaikutelman kuin lasimaljakot hyllyssä.

Vierailija
8/57 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Billnäsin kirjahyllyjä, ja uskon vakaasti, että ikean ovat parempia (en kyllä tiedä, kun ei mulla ole.) Olin alussa yhteydessä liikkeeseen tästä laatuongelmasta, mutta se on ilmeisesti heidän normaalia laatua:( Ne olivat ihan s...nan kalliita, ja ajattelin että sitten ainakin kestävät. Kaikkea sitä meinaakin! Köyhän ei kannata ostaa kallista!

Kaveria ehkä v...tti ylihintaiset hyllynsä yhtä paljon, kuin minuakin, ja halusi purkaa sen johonkin. Itse en kyllä sitä tekisi noin, ja minä kyllä säilytän niissä ihan kirjoja. Tositarina, mutta toivottavasti piristi edes ap:tä.

Vierailija
9/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän aika monella täällä ole Ikean hylly ja muita huonekaluja.

Vierailija
10/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikeassa on kivoja kalusteita ja hinta kun on edullinen niin voi vaihdellakin.

Älä pahota mieltäsi, pistä samalla mitalla takaisn

Vierailija
11/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait olisit sanonut ettei meillä olekaan vaikeuksia laskujen maksussa ja luottokorttiongelmia.

Vierailija
12/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikea on valovuosien päässä boknäs:stä.

Mutta kirjat kuuluvat kirjahyllyyn, koriste-esineet ovat kirjahyllyssä moukkamaisen näköisiä.

Moukkamaista on myös ääneen laukoa ajatuksiaan, toisen kotia ei arvostella. Ystäväsi on moukka (sekä nuo koriste-esineet että tuo laukominen) - jätä hänet omaan arvoonsa.

Vierailija
13/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ensi kerralla, että päätitte säästää huonekalurahoissa, jotta voitte kutsua ystäviänne päivälliselle. Jatkossa ei taida olla varaan kuin kahviin ja murokeksipakettiin. :)

Vierailija
14/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ensi kerralla, että päätitte säästää huonekalurahoissa, jotta voitte kutsua ystäviänne päivälliselle. Jatkossa ei taida olla varaan kuin kahviin ja murokeksipakettiin. :)

Vierailija
15/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälläsi on Hyacinth Bucket "Bouquet" syndrooma.

Ja kyllä meillä ainakin on kestäny ikean tuotteet ihan hyvin. sohva oli 5v vanha kun heitettiin pois ja syy, koira söi siitä käsinojan.. Toisaalta kyllästyn itse niin nopeasti sisustukseen etten millään jaksais jotain bilnässin hyllyä.. Ja niin aika typerää minust aon omistaa hieno kirjahylly ja ei omista kirjoja?? kummallista kerrassaan. Itse rakastan kirjoja. Koriste esineet ne vasta typeriä on..huoh.

Vierailija
16/57 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntäväen kalusteita tms.

Melkoisen juntti immeinen.

Vierailija
17/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti voi ymmärtää ihmisiä jotka arvostelevat muita ja kehuvat itseään.

Kyllä minäkin loukkantuisin. Mutta olisin varmaan sanonut jotain "pätevää" takaisin.

Vierailija
18/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kirjat kuuluvat kirjahyllyyn ja ovat paljon arvokkaamman näköisiä kuin koriste-esineet tai maljakot - varsinkin maljakot ;)

Ikea ei varmasti laadussa pärjää Billnäsille, mutta ovat tyylikkäitä ja kauniita huonekaluja.

Mietipä ensi kerralla, kenelle tarjoatkaan illallista :O

Vierailija
19/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kirjahyllyt ole kirjoja varten? :o Itse ihmettelen syvästi niitä koteja, joissa ei näytä olevan kirjoja lain. Muistan kun eräs ei-niin-sivistynyt opiskelukaveri tuli meille opiskeluvuosina kylään ja näki meidän kolme tursuavaa kirjahyllyä ja sanoi: "Öh, onpa paljon kirjoja, ootteko te oikeesti lukenu nuo kaikki?". Dorka.

Vierailija
20/57 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään naurettavia kippoja ja koriste-esineitä.

Ap:n kavei on typerä, kuten muutkin kirjahyllyissään koriste-esineitä pitävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan