Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kerrotte lapsille alkoholijuomista? Eli jos aikuisilla on vaikka pöydässä viinilasit, miten

Vierailija
27.08.2010 |

kerrotte sen, etteivät lapset voi juoda viiniä?

Laittakaa lasten iät myös.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä seuraa myrkytys. Myös puhutaan siitä, että aikuistenkaan ei ole hyvä juoda niin paljon, että tuntee humaltuvansa. Puhumme alkoholista ja autoilusta, vesillä liikkumisesta, vaarallisista töistä jne. Lapset 9, 7 ja 5 v.

Vierailija
22/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisissa paikoissa joissa käytetään alkoholia. Ei ole tullut vastaan tällaista tilannetta. Lapsi on 11v.

Ihan lapsen itsensä kannalta suosittelen, että puhutte joskus asiasta. Ellei lapsi kuule sitä teiltä, hän kuulee sen kavereiltaan.

tottakai lapsi tietää, että on olemassa alkoholijuomia, eikä niitä kannata eikä tarvitse juoda ja että niistä päihtyy ja ne ovat epäterveellisiä. Kyllä lapsi on juoppoja kadulla nähnyt ja olen kertonut että tuo setä on humalassa ja juonut liikaa alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö saa alkoholittoman sidukan joskus saunajuomaksi ja tietää, ettei muuta sidukkaa saa juoda. Tyttö nyt 7v.

sillä täysin alkoholitonta siideriä ei ole olemassakaan....

Vierailija
24/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö saa alkoholittoman sidukan joskus saunajuomaksi ja tietää, ettei muuta sidukkaa saa juoda. Tyttö nyt 7v.

isoissa pulloissa olen kaupasta ostanut kesällä

Vierailija
25/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen sijaan esim. sima ei ole alkoholitonta.

Vierailija
26/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitetty on aina kun lapset ovat sitä kysyneet.

Alkoholin vaikutuksista ollaan puhuttu, ja ettei aikuisetkaan voi juoda sitä paljon -> tulee huono olo jne.

Ja lapsille kerrotaaan etteivät voi juoda alkoholia yhtään, koska lapsen elimistö ei sitä kestä, eivätkä lapset edes tykkäisi maustakaan.

Aikuisten juomista ei salailla vaan ihan aikuiset ottavat viiniä, olutta, siideriä minkä ottavat. Lasten nähden ei olla koskaan humalassa.

Vierailija
27/33 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin alkoholitonta siiderijuomaa saa tavallisesta kaupasta.

Vierailija
28/33 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten juomia.

Lapset 4v ja 6v.

Vierailija
29/33 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii se oppia sen sitten teininäkin.

Meillä alkoholi on vain aikuisten juomaa.

Vierailija
30/33 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli selitelty mitään.

Kundi on nyt 16.

Nähnyt humalaisia, muttei minua koskaan humalassa. Olen kyllä ollut, mutta olen yhtä hulvaton selvinkin päin.

Teini näkee minun juovan viiniä ja on annettu maistaa. Ei halua maistaa - haju jo kuulemma kauhea.

Kunhan tuo taapero tuosta varttuu, sanon varmaan, että mamma juo viiniä, joka on aikuisten juomaa.

Vierailija
31/33 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että jos niitä juo liikaa, voi pää pehmetä.

Vanhimman kanssa on toki aiheesta puhuttu enemmänkin mutta tuolla on aloitettu. :)

Lapset 6, 9 ja 15.

Vierailija
32/33 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisissa paikoissa joissa käytetään alkoholia. Ei ole tullut vastaan tällaista tilannetta. Lapsi on 11v.

Vierailija
33/33 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset ovat niin tottuneita siihen etteivät ymmärrä kaikkea, etteivät ole juurikaan kyseenalaistaneet termiä "aikuisten juoma". Joskus jos alkoholijuoma ei olekaan viinin tai oluen näköistä vaan esim. lonkero, isompi saattaa kysyä voisiko hänkin saada (ei niin että uskoisi oikeasti saavansa, limua saadaan yleensä vain synttäreillä tms.), mutta kyllä siihenkin tepsii ihan se sama "ei, kun tämä on aikuisten juoma".

En ole vielä kokenut tarpeelliseksi ruveta selittämään alkoholin runsaan käytön vaikutuksia lapsille. Se aika tulee varmaan sitten kun joskus ovat tilanteessa jossa joku tuttu aikuinen on käyttänyt huomattavia määriä alkoholia. Ventovieraita pultsareita en aio tähän hommaan vetää, ellei erikseen tule puhetta.

Lapset 2 ja 5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme