Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahjatappelu äidin kanssa!

Vierailija
27.08.2010 |

Olemme menossa sukulaisten häihin ja päätettiin ostaa isompi lahja kimpassa. Häälahjalista on aika lyhyt ja lyhenee tietty kokoajan. Toisaalta ovat toivoneet rahaa häämatkaan.

Pariskunnalla on lapset laitettu, ovat siis jo pitkään olleet yhdessä ja listassa oli tavaroita joita heiltä puuttui. Siis lähinnä täydennystä. Tiedän että tuleva rouva kerää tiettyjä sarjoja ja on muutenkin tarkka.

No nyt äidilleni ei kelpaa mikää listan tavaroista, vaan hän haluaa ostaa Marimekon pyyhkeitä, sillä niistähän tykkää kaikki!

Eli menisi sitten ja ostaisi kasan pyyhkeitä taloon, missä ei ole koskaan käynyt, eli ei tiedä värejä. Hänen ratkaisunsa on ostaa erivärisiä.

Miksi Marimekko edustaa joillekin ehdotonta tyylikkyyttä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa omissa nimissä vaikka rahaa matkarahastoon.

Vierailija
2/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ajatusmaailma on hiukka itsekäs - hälläväliä hääparin toiveista, MINUN makuni ratkaisee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jonkin sairaalan lastenosston hyväksi..kaikki ovat varmaan tyytyväisiä..eihän pari ahne ole?

Vierailija
4/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse semmonen lahja kuin haluatte ja anna äitisi ostaa mitä haluaa. Lahjalista ei ole mikään määräys, että vain ne kelpaa, vaan se on helpotukseksi jos joku vieras ei keksi lahjaa. Äitisi on keksinyt toisen lahjan mikä varmasti on oikein hyvä ja mieluinen. Mitä sä siitä murehdit, onko ne pyyhkeet sisustukseen sopivat, eiköhän normaalit ihmiset ole kiitollisia kaikista lahjoista mitä saavat.

Pyyhkeet on mainio lahja, vaikka ei olisikaan toivottu. Pyyhkeet kuluu käytössä, ja itse ei pyyhkeitä tule ostettua kovinkaan usein. Pyyhkeiden ei myöskään tarvitse olla sävy sävyyn muun sisustuksen kanssa, paitsi joillakin niuhottajilla.

En nyt ymmärrä miksi sä teet ongelman asiasta mikä ei ongelma ole.

Vierailija
5/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla todella varma mitä vie. Itse en tykännyt omissa häissäni ohi tulleista karmeista (marimekon)pyyhkeistä, saatika järkyistä romanttisista pussilakanoista. Miksi pitää tuoda jotain mitä hääpari ei halua, kun samalla rahalla saisi jotain oikeasti tarpeellista tai voisi osallistua esim.häämatkan kustannuksiin. Omalla listallamme ei ollut yltiökalliita toiveita, enempi käytännöllistä mitä vielä uupui. (hintahaarukalla 20-60é)

Vierailija
6/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus kokea antamisen iloa, näin ollen lahjan antaja saa päättää mitä antaa. Olkoon se sit vaikka jotain muuta kuin mitä lahjan saaja haluaisi. Lahjan saaja tehköön lahjoillaan sit mitä haluaa, myyköön pois jos ei kestä ko. tavaraa kotonaan.

Lahjan antamisessa on semmonen juttu, että lahjan antaja on se joka päättää. Vaikka teitä kuinka ärsyttäisi se.

Vierailija
7/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimmekin naimisiin maistraatissa ihan hiljalleen. Ei ollut lahjalistoja eikä toiveita. Emme myöskään mitä saaneet.

En kuitenkaan ymmärrä miksi ei toivomusta voisi noudattaa. Ainoa syy minkä keksisin olisi se, että tuotteet olisivat ihan älyttömän kalliita. Miksi alkaa soololla, kun on selvät ohjeet.

Vierailija
8/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin ei tarvitse viedä lahjaa lainkaan, ja häälahjan tarkoitus on ollut kodinperustajan auttaminen alkuun. Siksi nämä vanhojen ihmisten liitot ovat hankalia eli minä ainakin käyn häissä viemättä lahjaa. Kun kutsussa sanotaan, että kaikkea on niin asia OK. He toivovat vain juhlistamaan päiväänsä, eivät lahjomaan.

Vierailija
9/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimmekin naimisiin maistraatissa ihan hiljalleen. Ei ollut lahjalistoja eikä toiveita. Emme myöskään mitä saaneet.

En kuitenkaan ymmärrä miksi ei toivomusta voisi noudattaa. Ainoa syy minkä keksisin olisi se, että tuotteet olisivat ihan älyttömän kalliita. Miksi alkaa soololla, kun on selvät ohjeet.

ainakin mitä itsellä tulee mieleen, että hääparin maku on omasta mielestä aivan karmea. Siis lahjalistalla on jotain ihan järkkyä tavaraa, mitä ei vaan halua antaa. Mieluummin antaa sit semmosta, minkä antamisesta nauttii itse.

Vierailija
10/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sinä omasta puolestasi jotain, jota tiedät pariskunnan "tyyliseksi". Viekää suosiolla erilliset lahjat ja unohtakaa kimppalahjaidea, kun siitä kerran ihan tappelu meinaa tulla.

Vierailija
11/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi väen väkisin lahjakimpassa, vaan pistäisin oman kontribuutioni häämatkatilille. Toisen puolesta ei kuitenkaan kannata ottaa paineita. Äitisihän saa tehdä kuten haluaa.

Vierailija
12/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette ihan kuin se yksi tytär, joka kirjoitti tänne joku aika sitten, ja hänen äitinsä. Siinä oli muistaakseni toivottu mariskoolia häälahjaksi ja äiti halusi ehdottomasti viedä feikin ja tytär aidon. Niin että on sulla ainakin kohtalotovereita jos et ole sama.

Vierailija
13/37 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette ihan kuin se yksi tytär, joka kirjoitti tänne joku aika sitten, ja hänen äitinsä. Siinä oli muistaakseni toivottu mariskoolia häälahjaksi ja äiti halusi ehdottomasti viedä feikin ja tytär aidon. Niin että on sulla ainakin kohtalotovereita jos et ole sama.

Roikunkohan mä liikaa täällä?? :D

Vierailija
14/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ap:n viestin alapuolella on marimekon mainos! ;)

Vierailija
15/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa omissa nimissä vaikka rahaa matkarahastoon.

Mieluiten sitten laitatte jonkin summan häälahjarahastoon.

Vierailija
16/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon pyyhkeet on kamalia! Eivat edes kesta eika niista kaikki tykkaa, varsinkaan "erivarisilla" ei olisi mitaan kayttoa.

Vierailija
17/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vatipää toisi mulle pyyhkeitä, vaikkei niitä ole toivottu, kun nyt jo kaapit pullistelee...

Miksi ihmiset on niin pirun omapäisiä, että ei voida tuottaa lahjan saajalle iloa, vaan hedonistisesti tyydytetään omaa antamisen iloa lahjalla, joka ei ole toivottu?!

AP, nyt eroon kimpasta ja oma järki käyttöön!

Vierailija
18/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on lahjalista, niin on todella töykeätä ostaa sen ulkopuolelta jotain tuollaista. Vielä Marimekon. Kaikki eivät niistä todellakaan tykkää. Minä esimerkiksi en yhtään tykkää ja suoraan sanoen itse laittaisin ne häiden jälkeen huutikseen.

Vierailija
19/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään yhdessä jo asuneilla luultavasti kaapit pursuilee niitä pyyhkeitä sun muuta muutenkin.

Ja toisekseen, meillä on tasan yks (jostain lahjuksena saatu) Marimekon pyyhe ja se on ehkä huonoin käsipyyhe ikinä. Ihan sama montako kertaa sen pesee (ja aina ilman huuhteluainetta, ei käytetä) niin se ei oikeasti kuivaa yhtään mitään. Ihan sama olis käyttää lakanankulmaa. Imuteho samaa luokkaa.

Vierailija
20/37 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostajan mielestä lahjalistan tavarat ovat rumia. (Vaikea käyttää rahaansa omasta mielestä rumaan lahjaan, vaikka saaja tykkäisikin.) Toinen syy usein, että lahjalistan tavarat kalliita. Kolmas syy: kun ostaa ulkopuolelta, saaja ei tiedä, paljonko se on maksanut. Eli ostaja ajattelee, että selviää halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan