Tarjottavaa hankalalle porukalle: karppaaja, vegaani ja pieniä lapsia
Meille on tulossa porukka, jossa on neljä 1-2 v. lasta, yksi vegaani (minä) ja yksi karppaaja. Kahvipöytään pitäisi keksiä jotain...
Vegaanisesta, lapsille sopivasta ruoasta selviäisin, mutta mitä ihmettä laitan, että se kelpaa myös tuolle karppaajalle? En viitsisi ihan pelkkiä vihannestikkuja tarjota.
Saa ehdottaa sekä suolaista että makeaa. KIITOS!
Kommentit (47)
että pyydät ystäväperheesi (?) kylään nyyttäriperiaatteella. Pyydä karppaajaa tuomaan jotain itselleen sopivaa herkkua ja valmista itse jotakin sinulle ja perheellesi sopivaa herkkua. Näin et itse joudu ostamaan ja käsittelemään epäeettiseksi näkemiäsi tuotteita ja karppaaja saa silti mieluisaa syötävää itselleen.
[Ei sen ole tarkoitus loukata ketään, mutta ilmeisesti täältäkin löytyi se tosikko. Minä voin olla vegaanivammainen, jos niin haluat. ap
Ja mistä lähtien ( tai missä piireissä )vammainen on huumoripitoinen ilmaus?
No esimerkiksi laktoosi-intolerantikkoystäväni käyttää tätä ilmaisua.
Mistä näitä riidanhaastajia oikein sikiää? Mitään ei voi sanoa, ettei joku olisi nussimassa pilkkua ja haastamassa riitaa.
Voi ei, nyt sinua varmaan loukkasi tuo pilkunnussimisilmaisu, koska eihän nussiminen ole huumoria.
ap
mä tykkään tehdä tarjottavat ajankohdan mukaan. Tee uuniomenoita tarjottavaksi kera tofujäden ja sienipiirakkaa ohuella pohjalla kera runsaan salaatin.
että pyydät ystäväperheesi (?) kylään nyyttäriperiaatteella. Pyydä karppaajaa tuomaan jotain itselleen sopivaa herkkua ja valmista itse jotakin sinulle ja perheellesi sopivaa herkkua. Näin et itse joudu ostamaan ja käsittelemään epäeettiseksi näkemiäsi tuotteita ja karppaaja saa silti mieluisaa syötävää itselleen.
Tuo olisi kyllä hyvä ajatus, mutta en ole varma kun olen tuntenut ko. perheen (lapseni ystäviä) aika vähän aikaa. Mutta ei kai kukaan voi loukkaantua jos pyytää tuomaan jotain, vai voiko?
ap
ja ytimissä mitä "saat" syödä. Ihme touhua joillain. Miksi pitää tehdä elämä noin hankalaksi kaiken maailman vakaumusten takia.
sehän on kohteliasta että istun syömättä pöydässä. muilla on varmaan tosi vaivautunut olo.
ap
mä tykkään tehdä tarjottavat ajankohdan mukaan. Tee uuniomenoita tarjottavaksi kera tofujäden ja sienipiirakkaa ohuella pohjalla kera runsaan salaatin.
Saakohan uuniomppuihin laittaa sokeria?
ap
ja ytimissä mitä "saat" syödä. Ihme touhua joillain. Miksi pitää tehdä elämä noin hankalaksi kaiken maailman vakaumusten takia.sehän on kohteliasta että istun syömättä pöydässä. muilla on varmaan tosi vaivautunut olo.
ap
Että maailmassa on ihmisiä, jotka ajattelevat ja välittävät.
Kyllä minä tiedän, mitä saan syödä, olen ollut vegaani 16 vuotta. Kyse oli siitä, että en keksinyt tarjottavaa, joka olisi vegaanista JA karpille sopivaa.
ap
Tuo olisi kyllä hyvä ajatus, mutta en ole varma kun olen tuntenut ko. perheen (lapseni ystäviä) aika vähän aikaa. Mutta ei kai kukaan voi loukkaantua jos pyytää tuomaan jotain, vai voiko?
ap
Jokainen erikoisruokavaliota noudattava ymmärtää, että isäntäperheelle aiheutuu monesti tarjottavista turhaa päänvaivaa. Itselläni on useita moniallergikkoja ystäväpiirissä (aikuisiakin) ja ovat tottuneet kantamaan "omat eväät" mukanaan. Sano suoraan vain, ettet tiedä, mitä tarjoaisit, voisitteko tuoda jotakin, mistä itse pidätte..
ja ytimissä mitä "saat" syödä. Ihme touhua joillain. Miksi pitää tehdä elämä noin hankalaksi kaiken maailman vakaumusten takia.sehän on kohteliasta että istun syömättä pöydässä. muilla on varmaan tosi vaivautunut olo.
ap
Kyllä minä tiedän, mitä saan syödä, olen ollut vegaani 16 vuotta. Kyse oli siitä, että en keksinyt tarjottavaa, joka olisi vegaanista JA karpille sopivaa.
ap
kyse ei ole mistään uskonnosta, vaan haluan jättää lapselleni (ja sinun lapsellesi) hieman terveemmän maapallon. Maitotuotteet ja liha ovat todellisia ilmaston vihollisia.
ap
ap
Jokainen erikoisruokavaliota noudattava ymmärtää, että isäntäperheelle aiheutuu monesti tarjottavista turhaa päänvaivaa. Itselläni on useita moniallergikkoja ystäväpiirissä (aikuisiakin) ja ovat tottuneet kantamaan "omat eväät" mukanaan. Sano suoraan vain, ettet tiedä, mitä tarjoaisit, voisitteko tuoda jotakin, mistä itse pidätte..
No taidan sitten tehdä näin.
ap
Saakohan uuniomppuihin laittaa sokeria?
ap
hedelmäsokeria?
ei olekaan kuin omasta metsästä kaadettu riista.
ap
ap
kyse ei ole mistään uskonnosta, vaan haluan jättää lapselleni (ja sinun lapsellesi) hieman terveemmän maapallon. Maitotuotteet ja liha ovat todellisia ilmaston vihollisia.
ap
[ Voi ei, nyt sinua varmaan loukkasi tuo pilkunnussimisilmaisu, koska eihän nussiminen ole huumoria. ap
[/quote]
Lehmät röyhtäilevät valtavia määriä metaania, joka on tehokas kasvihuonekaasu. Maidon juominen on siis vähän kuin autolla ajaisi.
ap
ei olekaan kuin omasta metsästä kaadettu riista.
ap
ap
ap
väärinpäin piirakkana tarjottuna. Tummaa vegesuklaata makeaksi. Lapsille mehua.
Uskon ap:lla olevan paremmat tiedot liha- ja maitotalouden ekologisista seurauksista, joten kunnioitettakoon hänen eettistä valintaansa, joka kiistatta on arvostuksensa ansainnut.
t. huonolla omatunnolla varustettu sekasyöjä
tässäKIN ketjussa taas nähdään tyypillinen av (Aina Vittuillaan)- vastausten taso...
Uskon ap:lla olevan paremmat tiedot liha- ja maitotalouden ekologisista seurauksista, joten kunnioitettakoon hänen eettistä valintaansa, joka kiistatta on arvostuksensa ansainnut.
t. huonolla omatunnolla varustettu sekasyöjä
En oikein edes ymmärrä, miten tähän keskusteluun päädyttiin, kun kysyin vinkkejä tarjottavaksi.
t. ap
[Ei sen ole tarkoitus loukata ketään, mutta ilmeisesti täältäkin löytyi se tosikko. Minä voin olla vegaanivammainen, jos niin haluat. ap
[/quote]
Ja mistä lähtien ( tai missä piireissä )vammainen on huumoripitoinen ilmaus?