Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö koskaan pysähdy miettimään, miten meitä huijataa suomen maassa?

Vierailija
10.08.2010 |

Pekka puska mainostaa margariinia ja becel otettiin käyttöön sairaaloissa, koska se laskee kolesterolia ja vähentää sydäntautiriskejä. Todellisuudessa(siis fakta tutkimusten mukaan) kyseiset ja muut margariinit ovat humpuukkia, ja lisäksi sisältävät paljon keinotekoisia aineita jotka ovat paha juttu kehollemme.

Telkussa ravitsemusterapeutti hanna partanen mainostaa actimellia. Tälläkään ei tutkimusten mukaan ole mitään vaikutusta suoliston bakteeri kantaan. Humpuukkia sekin. pelkkää sokeri ja makeutusaine litkua.

Venäjä ei huolinut suomesta mm.possun lihaa. Jep, koska täällä possuja syötetään ties millä myrkytetyillä rehuilla joita esiintyy myös tietyissä kipu lääkkeissä. nyt lihat menivät tarkkailuun suomessakin.

H1N1 epidemiasta höngittiin toista aaltoa. Lääkäreiden kyllä pitäisi tajuta ettei toista aaltoa tule. ja tajusivatkin, mutta bisnes on bisnestä ja rokotteet tekee kauppansa pelokkaille ihmisille. Lisäksi rokotteella ei ole kovin suurta vaikutusta. Näin on nyt tutkittu.

yms muita asioita ravitsemukseen liittyen. Ihan järkyttävää skeidaa syötetään kansalle, tehtäisiin uusia tutkimuskia eikä juostais rahan perässä. Lisäksi suomen virallisterveellisen ruokavalion laatijat eivät edes ole mitään ravitsemus asiantuntijoita, vaan tuntuivat olevan "sopivia" virkaan. Mm. suhteet lääketeollisuuteen jne. Näitä kaikkia asioita olen lukenut netistä erään suomalaisen lääkärin kirjoittamana. olen todella vihainen.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia, mikä minua jaksaa aina ihmetyttää, on se, miten vähän ihmiset ylipäätään kyseenalaistavat mitään terveydelle haitallista - ja sitten ihmetellään, että "mistä näitä syöpiä oikein tulee".

Minä en ainakaan ihmettele. Kännykkä, tietokone ja digi-TV säteilyttävät kehoamme ja pilaavat huoneilmaamme. Ruokamme on liian teollisesti prosessoitua ja sisältää kukatiesmitä myrkkyjä "vitamiinien" ja säilytysaineiden muodossa.

Minusta kehityksen kulku ja suunta on aivan selvää.

Vierailija
2/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti">http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti</a&gt; Miten sää kehtaat istua siinä ja haukkua jonkun koulutusta jos se ihminen on pääjehu alallaan? Sää meinaat että ihminen joka on lääketieteentohtori vaan päästään heittelee asioita? Vaan koska se on johtaja, niin sillä ei ole alaisia? Tai ei ole koulujen jälkeen jatkanut oppimistaan, kehittänyt osaamistaan? Puhut selvästi ihmisestä joka tietää aika hyvin alasta. 8

P-K-projekti ei tehny mitään muuta ku tuhlas aikaa ja varoja, johan sekin on jo tänä päivänä toteen näytetty. Ja Puskan lisäksi musta tuntuu, että sinäkään et tiedä mistä puhut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkunnussija: juu, EI samaan kellonlyömään, mutta kyllä samaan aikaan kun se lääkekuurikin on!

Pari tuntia lääkkeenotosta.. :)

8

eikä se, armas 8, ollut tarkoitukseni.

Vierailija
4/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli actimeliin: Siinä on niitä maitohappoja. Ei siis pelkkää sokeroitua valkoista litkua.

Apteekistakin saa maitohappoja jos menee vatsa sekasin.

Me tykätään ottaa maitohappoja myös mukaan matkalle niin vatsa on vähän skarpimmassa kunnossa. ;) Suosittelen kokeilemaan.. Maitohapot auttaa kun on esim. oksennustaudissa tai jos saa jonkun lääkekuurin, niin lääkäri saattaa suositella maitohappoja.

Ei mainostaa saakaan virheellisesti, Actimelikin on mainostettu väärin, sitä on muokattu!!

Tavallisessa jugurtissa EI OLE maitohappoja joten niissä ON ERO Actimeliin, niinkuin AB- tuotteissa jotka on niitä maitohappoja, samoja bifiduksia. ;)

8

Millä tieto-taidolla sä tässä ketjussa kouhkaat kun ei sulla ole edes perustiedot kunnossa?

Eri toten tämä sun jogurtti-vouhkauksesi ei tee muuta kuin naurattaa.

Ensinnäkin, ei maitohappo ole mikään ihmiselle tärkeä aine, vaan ne bakteerit jotka sitä tuottavat. Jos jogurtissa ei ole maitohappobakteereita, se ei ole jogurttia vaan maitoa. Jogurtti, siis mikä tahansa jogurtti, muodostuu maitohappobakteereiden aineenvaihdunnan tuloksena.

Actimelissa ei ole bifidusbakteereja vaan lactobacillus caseita. Ja jos ollaan ihan tarkkoja niin bifidusbakteerit eivät edes ole maitohappobakteereita.

Vierailija
5/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, oikasehan sitten Wikipediaakin! :D

8

Vierailija
6/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mennä tähän peliin mukaan :)

Vierailija
7/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja huijauksista huolimatta suomalaisten keskimääräinen elinikä sen kun kasvaa! Mites te sen selitätte???

Vierailija
8/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta pointi tajuat!

Ok, eli missä vaan jugurtissa, vaikka Valion mansikkajugurtissa on siis nämä kaikki samat pöpöt?

En minä väitä että maitohappobakteeri olisi ihmiselle TÄRKEÄ AINE!? Kokoajan puhun että vatsalle ne BAKTEERIT tekee hyvää!!!!!

Ei moro sun juttujasi!

Maitohapot herää lämmössä, niinkun hiiva. Joten käsittääkseni kun syö jugurttia jossa on noita pöpöjä, jotka tekee vatsalle hyvää (on ne sitten mitä vaan) niin ne herää sielä ihmisen masussa ihanassa lämmössä.

Olen itsekin tehnyt viiliä pitämällä maitoa yön yli pienessä määrässä viiliä, joten juu. Itse ne sielä kehittyy..

En minä tässä mitään vouhkaa, ap itse aloitti kaiken!

8

Vierailija
9/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmeessä samaan malliin!!!

Vainoharha on hieno piirre ihmisessä.

Vierailija
10/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ykköstyypin diabeetikko alkaen 4 vuotiaasta. Nyt ko vaiva on mulla ollut 35 vuotta. Olen karpannut vuosia kaikkien lääkäreiden kauhuksi. Myöntävät kyllä, että veriarvoni ovat paremmat kuin muilla keskiverrosti. Siis minulla kaikki veriarvot ovat loistavat mm kolesteroli, verenpaineet ym ym. Olen kysynyt jo n 20 vuotta sitten mitä järkeä minun on syödä hirveä määrä hiilareita ja kompata se vaikutus insuliinilla pois. Olen saanut mielenkiintoisia vastauksia =D laidasta laitaan. Niistä voi aina päätellä kuinka lääkefirmojen talutusnuorassa ko lääkäri on... Insuliini on sitä paitsi aivan järjettömän kallis Suomessa. Muualla maailmassa missä paikalliset Kelat ei korvaa 100%:sti ko tuotetta, se ei ole lähellekään tämän maan hinnoissa.

Lääkefirmat, elintarviketeollisuus tässä maassa määrää mitä täällä lääkärit puhuu ja mikä täällä on suositusten mukaista. Sillä ei ole MITÄN tekemistä sen kanssa mikä oikeasti olisi ihmiselle hyväksi. Tämä systeemi on hyväksi VAIN osakkeenomistajille. JA piste.

Vierailija
11/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta pointi tajuat!

Ok, eli missä vaan jugurtissa, vaikka Valion mansikkajugurtissa on siis nämä kaikki samat pöpöt?

En minä väitä että maitohappobakteeri olisi ihmiselle TÄRKEÄ AINE!? Kokoajan puhun että vatsalle ne BAKTEERIT tekee hyvää!!!!!

Ei moro sun juttujasi!

Maitohapot herää lämmössä, niinkun hiiva. Joten käsittääkseni kun syö jugurttia jossa on noita pöpöjä, jotka tekee vatsalle hyvää (on ne sitten mitä vaan) niin ne herää sielä ihmisen masussa ihanassa lämmössä.

Olen itsekin tehnyt viiliä pitämällä maitoa yön yli pienessä määrässä viiliä, joten juu. Itse ne sielä kehittyy..

En minä tässä mitään vouhkaa, ap itse aloitti kaiken!

8

viittiskö vielä...

No antaa mennä:

Maitohappo = 2-hydroksipropaanihappo on kemialline yhdiste, ei elävä organismi. Se on maitohappobakteerien aineenvaihdunnan lopputuote.

Maitohappobakteeri = mikrobi, elävä organismi,jonka yleisimpiä sukuja ovat Lactobacillus, Lactococcus, Pediococcus, Leuconostoc ja Enterococcus. eri bakteereita on satoja.

Actimel sisältää Lactobacillus caseita siihen lisättynä ja itse tuote on valmistettu muilla perinteisimmillä maitohappobakteereilla maidosta jogurtiksi.

Maitohappobakteereille on muuten tyypillistä sekin että ne pystyvät jakautumaan ja toimimaan myös alhaisissa lämpötiloissa, kuten jääkaappilämpötilassa. Tämä on edullista maitotuotteiden säilymiselle, sillä jos bakteerikanta olisi toimintakyvytön säilytyslämpötilassaan, tuote pilaantuisi huomattavasti nopeammin. Ongelmallista Activiassa on se että L. casei on hyvin herkkä ympäristöolosuhteille. Sen säilyvyys on huono ja siksi on syytä epäillä ettei niissä Activiapurkeissa ole juuri eläviä bakteereita jäljellä kun se tänne Suomeen asti ehtii.

Activian muista terveysvaikutuksista en edes viitsi alkaa. Suomalaiset ovat niin Activian lumoissa että voi herranjestas!

Vierailija
12/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja huijauksista huolimatta suomalaisten keskimääräinen elinikä sen kun kasvaa! Mites te sen selitätte???

Hyvin yksinkertaista; nykyajan vanhukset ovat saaneet elää lapsuutensa ja nuoruutensa hyvin luonnonmukaisesti, ruoka viljeltiin omassa maassa ja maito otettiin suoraan lehmästä. Ei Suomessa silloin vielä tiedettykään mitään "tehotuotannosta". Ei säteilyttäviä laitteita lähistöllä, vain puhdasta ilmaa.

Toki kärsittiin niukkuudesta, mutta sitä ihminen kestää hyvin - päinvastoin kun niitä myrkkyjä, mitä nykyruoka sisältää; niiden suhteen elimistöllä on rajansa.

Nyt, kun he ovat jo vanhoja; 75+, on lääketiede kehittynyt näiden vuosien aikana, jotta tyypillisiin vanhuuden vaivoihin on löydetty täsmälääkkeitä. Jos esimerkiksi 82 vuotiaan rouvan elinikää saadaan lääkkeiden avulla hilattua 90+ vuoden paremmalle puolelle, ei siinä ehdi vielä lääkkeen haittavaikutukset liikoja vaikuttaa, mutta elinikää saadaan pidennettyä, sillä pohja on kunnossa.

Me nykyajan nuoret aikuiset (saatika sitten lapset ja nuoret) emme todellakaan tule olemaan pitkäikäistä sakkia; elintasosairaudet alkavat jo nuorena ja syöpä korjaa viimeistään 50+ vuotiaana.

Ainahan toki löytyy poikkeus sääntöihinkin; joidenkin terveys kestää mitä vaan niinkuin sen yhden japanilaisen miehen, joka sattui olemaan paikalla niin Nakashakin kuin Hirosimankin pommituksissa, ja yhä vielä on elossa 90+ vuotiaana. Silti pääsääntöisesti ihmiset eivät ole näin kestävää kaliiperia, eli itsestään kannattaa kyllä ajoissa alkaa pitämään huolta.

Vierailija
13/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, anna jo olla!

Minulle on yhdentekevää toi sun jaaritus ja opettaminen jostain että maitohappobakteereja on satoja, sitten?

Nyt puhutaan tosta parjaamastasi Actimelista? Se siis on jogurttia? Sama sisältö kuin Valion mansikkajugurtissa?

Ei mua nyt kiinnosta suomalaisten lumo jotain kohtaan, vaan sun keuhkoaminen että se on mansikkajugurttia! Pelkkää jugurttia.

Ei minua kiinnosta että maitohappo on maitohappobakteerien lopputuote! Mitä se tähän kuuluu? Väität että turhaa paskaa.

8

Vierailija
14/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetäänkö P-Karjala -linkki uudestaan? Vai?

8

Vierailija
16/97 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.actimel.fi/actimel-toimii.php

Sama kuin perus jugurtti?

Vierailija
17/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari pointtia, joita olen joskus pohdiskellut.

1. Uskon ap:tä että voi todellakin olla mahdollista, että eläimille syötetään rehun seassa esim. antibiootteja kasvun tehostamiseksi.

Mutta

Olen myös lukenut artikkelin missä mainittiin, että antibiootteja on käytetty jo niin paljon ihmisillä eri tautien hoitoon, että antibiootteja löytyy nykyisin jopa luonnostakin.

Eli kun antibiootteja ottanut ihminen on mennyt kuselle, niin sen kusen mukana osa antibiooteista on joutunut luontoon. (Jos näitä antibiootin kusijoita on vaikka 2 miljoonaa, niin sitä antibioottia on kerääntynyt jo aika kiitettävästi.)

Tästä herää kysymys. Voiko antibiootit joutua karjaan, lehmien ja possujen elimistöön luonnosta?

2. Työskentelen tarjoilijana ja näen joka talvi erään lääkefirman kustantaman "konferenssin" yhdessä maamme suosituimmista lomakohteista. Lääkefirma pistää muuten aika paljon pätäkkää näiden lääkäreiden kestitsemiseen. Enkä yhtään epäile, etteikö nämä lääkärit mainosta juuri tämän kyseisen firman lääkkeitä.

Kolmas pointtikin oli mutta se unohtui. Lisään sen tähän perään jos muistan

Vierailija
18/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti">http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti</a&gt;

Miten sää kehtaat istua siinä ja haukkua jonkun koulutusta jos se ihminen on pääjehu alallaan? Sää meinaat että ihminen joka on lääketieteentohtori vaan päästään heittelee asioita?

Vaan koska se on johtaja, niin sillä ei ole alaisia? Tai ei ole koulujen jälkeen jatkanut oppimistaan, kehittänyt osaamistaan?

Puhut selvästi ihmisestä joka tietää aika hyvin alasta.

8

Puska valmistui Turun yliopistosta ensin VALTIOTIETEIDEN MAISTERIKSI ja sitten lääketieteen lisensiaatiksi. Paljonkos pitää yhden maisteritutkinnon jälkeen opiskella lisää, jotta saa lisurin paperit? Lääketieteen ja kirurgian tohtori hänestä tuli 1974 Kuopiossa. Tuohon aikaan hän toimi myös päätutkijana Kuopion korkeakoulussa. Puska oli alusta asti mukana Kuopiossa 1972 aloitetussa Pohjois-Karjala-projektissa. Kansanedustajana 1987–1991.

On tainnut hyvä veli -järjestelmä auttaa noissa opinto- ja ura-asioissa. Veikkaanpa että tohtoriväitös on ollut juuri näistä Pohjoi-Karjala -projektin opeista. Minkä arvoiseksi katsot tohtoriarvonimeä, jos väitösopit nykyisin on todistettu huuhaaksi?

Vierailija
19/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. muistuihan se mieleen se kolmaskin pointti

Uskon ap:n tapaan myös, että suomalaisia huijataan todenteolla.

A. Miksi esim. päiväkotihoito on niin perseestä? Onko sen pakko olla niin kuralla? EI! Suomalaiset vanhemmat vain on niin luusereita, että ne todellakin uskoo ettei asialle voi tehdä mitään. Omien lastensa kustanuksella :OOOO

B. Muistatteko vielä ternimaitokapselit? Täyttä humpuukia ja ne jotka elivät siihen aikaan kun ternimaitokapselit oli viimeisintä huutoa niin muistavat kuinka jokainen naapurin mummokin veti niitä ihan hyväuskoisena. Mitä ne sitten oikeastaan vaikuttivat? EI MITÄÄN! Ja joku kääri siinä sivussa hyvät rahat.

C. Mitä vittua! Siideritölkki maksaa 3 euroa! Vai oliko se jopa 4E? En enää muista, koska en ole ostanut enää pitkään aikaan siideriä. Ihan vain sen vuoksi, että uskon sen olevan täyttä huijausta!

Kaikki ruokienkin hinnat on suurta valetta!

Ja suomalaiset suostuu maksamaan.

Roskiin se ruoka kuitenkin menee. Miksi siitä pitäisi maksaa niin saatanan kova hinta? Kysyn vaan.

Vierailija
20/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti">http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Karjala-projekti</a&gt;

Miten sää kehtaat istua siinä ja haukkua jonkun koulutusta jos se ihminen on pääjehu alallaan? Sää meinaat että ihminen joka on lääketieteentohtori vaan päästään heittelee asioita?

Vaan koska se on johtaja, niin sillä ei ole alaisia? Tai ei ole koulujen jälkeen jatkanut oppimistaan, kehittänyt osaamistaan?

Puhut selvästi ihmisestä joka tietää aika hyvin alasta.

8

Jos joku on oikein TOHTORI, niin tokihan hän on sitten joka asiassa ja joka alalla viisas. Vaikka väitös olisikin tehty esim. kauppatieteissä ja aiheesta: "Myyntipakkauksen kukkakuvion heteen värin vaikutus City-Marketin asiakkaiden ostokäyttäymiseen.".

Joskus voi tosiaan käydä niinkin että väitelty asia myöhemmin todetaan vääräksi/vanhentuneeksi tiedoksi. Tokihan em. tohtori yrittää viimeiseen asti puolustaa omaa näkemystään (väitöstään) asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme