Lastenvaate/ lifestyleblogit
Olen jonkun aikaa seurannut erilaisia blogeja, jotka käsittelevät lapsiperheen elämää, kotia tai lasten vaatteita ja yhä enemmän mietityttää tämä asia:
Netti on pullollaan blogeja joissa äidit postaavat suunnilleen päivittäin ostoksiaan eri paikoista ja joka postauksessa on kuvia lapsista, osassa todellakin hyvin tarkkoja lähikuvia ja aina on lueteltu kaikki vermeet mitä on päällä: "Niklaksella" on tässä Gantin housut, Peakin paita, Seppälän sukat ja Timberlandin tennarit. Vaikka juttu käsittelisi tyyliin Puuhamaassa käyntiä on tarkkaan eritelty mitä "Nupulla" on tässä yllä. Ja vaikka ei niin käsiteltäisi lasten vaatteita kuin korkeintaan joka toisessa postauksessa, niin kuvia lapsista on todella tarkasti.
Kun nuo blogit ovat ihan kaikelle kansalle auki ja äidit itse sitten esiintyvät korkeintaan peilin kautta otetussa suttuisessa kuvassa ja salanimellä, niin jotenkin ihmetyttää noiden motiivi ja erityisesti se, että onkohan tuosta lapsesta kauhean kiva esiintyä noissa "muotikuvissa" hyvin selkeästi tunnistettavissa. Kas kun kaikki netissä säilyy tavalla tai toisella ikuisesti.
Ihan vaan tällaista tässä :) Sorry jos nyt loukkaan tunnetusti erittäin herkkänahkaisten blogaajien maailmaa :)
Kommentit (5)
Mä en seuraa (ainakaan vielä) mitään blogeja mutta ihmettelen samansukuista asiaa siinä kuinka avoimesti ihmiset julkaisevat lastensa kuvia ja touhuja facebookeissa ja muissa vastaavissa palveluissa. Oikein syntymäaikojen ja täydellisten nimien kera. Helposti menisivät siitä johonkin vääriin käsiin, tutun tutun tutun kautta vaikka ollaan jo melko kaukana...
Eivät ehkä sitten laita kyseenalaisia kuvia itsestään nettiin, kuten tämän päivän teinit.
mutta minäkin ihmettelen että lasta kuvataan päästä varpaisiin ja jokainen vaatekappale esitellään. Ja äiti ei kerro itsestään yhtään mitään eikä julkaise itsestään minkäänlaita kuvaa. Jotenkin outoa, että on niin tarkka yksityisyydstään mutta lasta esitellään hyvinkin tarkasti.
Tää ihan sama alotushan oli täällä jo jonkin aikaa sitten omana aloituksenan. WtF??
minäkin ihmettelen. Ei tulisi mieleenkään lasteni kuvia blogissa julkaista!