Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain äidiksi kypsä nainen aikoo imettää/imettää vauvaansa!

Vierailija
27.08.2010 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain äidiksi kypsä nainen pystyy näkemään ja hyväksymään muutakin kuin oman tapansa oikeana.

Vierailija
2/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoo imettää vauvaa, se on sitten eri asia onnistuuko se. Ja vaikka joku päättäisikin jo ennen lapsen syntymää että ei aio imettää niin se asia yksinään ei kenestäkään huonoa äitiä tee. Taidat ap itse olla melko epäkypsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niitä on sellaisiakin naisia, jotka ovat jo valmiiksi kypsiä äideiksi? Aion imettää - olen siis kypsä äidiksi..? Minä kun luulin, että äidiksi kypsytään lapsen myötä, eikä valmiiksi tulla koskaan.

Mutta onhan se hyvä, että on näitä tosi kypsiäkin, joilla on sitten jakaa tietämystään asioista (joista ei välttämättä itse asiassa tiedä yhtikäs mitään).

Vierailija
4/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulin vahingossa raskaaksi. Imetin 2v.

Vierailija
5/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidiksi. Imetys ei erinäisistä syistä järkytyksekseni onnistunut ollenkaan, en olekaan kypsä äidiksi.

Menin sitten tekemään 2 lasta lisää, aioin entistä kovemmin yrittää saada imetyksen onnistumaan, kypsyin siis uudelleen äidiksi? Imetys onnistui muutaman viikon, kunnes neuvolasta kehottivat lopettamaan, vauvojen paino ei noussut. Putosinko taas täysin epäkypsäksi, vai nostavatko nuo muutamat viikot minun puolikypsäksi?

Lapset ovat jo isoja ja terveitä, arvaatteko mikä enää kypsyttää tälläkin palstalla toisinaan..

Vierailija
6/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaatteessa olen samaa mieltä ap:n kanssa.

En ymmärrä äitejä, jotka omaa mukavuudenhaluaan (mahdollisuus jättää vauva hoitoon jo ihan pienenä) jättävät imettämättä tai antavat lisämaitoa pullosta niin, että imetys sitten loppuu parin - kolmen kuukauden kohdalla. Tunnen muutamia tällaisia äitejä, eivätkä minusta ole toimineet lapsen parasta ajatellen.

Se on eri juttu, jos imetys jostain syystä ei onnistu. Tämähän ei ole kovin yleistä, jos äiti on terve eikä lotraa noiden lisämaitojen kanssa, mutta niin voi tapahtua. Ei korvike tällaisessa tilanteessa äitiä toki huonoksi tee.

Vierailija
7/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle kaksosistamme...

Vierailija
8/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetys ei onnistu, se on eri juttu eikä sitä tarvi hampaat irvessä ja vauva ruokaa huutaen yrittää. Mutta jos jo raskaana on se kanta ettei halua imettää, ehkä kannattaisi odotella pari vuotta tai sitten käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa mistä inho tms. johtuu ja voisko sille tehdä jotain. Ei minustakaan ajatus imettämisestä kauhean kivalta tuntunut ennen vauvan syntymää, mutta aikomus oli kuitenkin imettää. Ja sitten kun vauva oli sylissä, oli ihan päivänselvää että imetän ja olin valmis näkemään aika lailla vaivaakin sen eteen.

Vierailija
9/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummityttöni 12v. totesi minun syöttäessä lastani pullosta, että sitten kun hänellä on lapsia niin hän ainakin imettää sitä. valmisko siis jo äidiksi :P

Vierailija
10/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa haluaa imettää, mutta aina ei hommat mene suunnitelmien mukaan, vaikka saatatkin "kypsässä" päässäsi niin kuvitella.

Vierailija
11/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee vissiin antaa nuo lapset huostaan tai isälleen niin pääsevät näin huonosta äidistä eroon =D

Vierailija
12/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaatteessa olen samaa mieltä ap:n kanssa.

En ymmärrä äitejä, jotka omaa mukavuudenhaluaan (mahdollisuus jättää vauva hoitoon jo ihan pienenä) jättävät imettämättä tai antavat lisämaitoa pullosta niin, että imetys sitten loppuu parin - kolmen kuukauden kohdalla. Tunnen muutamia tällaisia äitejä, eivätkä minusta ole toimineet lapsen parasta ajatellen.

Se on eri juttu, jos imetys jostain syystä ei onnistu. Tämähän ei ole kovin yleistä, jos äiti on terve eikä lotraa noiden lisämaitojen kanssa, mutta niin voi tapahtua. Ei korvike tällaisessa tilanteessa äitiä toki huonoksi tee.

Kyllä se lapsen hoitoon jättäminen onnistuu vaikka imettäisikin. Tosin ihan pienen lapsen hoitoon jättäminen nyt ei välttämättä ole järkevää, mutta kuitenkin. Itse ainakin jätin päiväksi 2kk vauvan isänsä kanssa kotiin, kun menin parhaan ystäväni tueksi miehensä hautajaisiin. Hyvin pärjäsivät päivän pakastamallani rintamaidolla. Toki oli vauvaa etukäteen opetettu juomaan pullosta ja jos ei olisi osannut, olisin jäänyt kotiin.

Vierailija
13/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaatteessa olen samaa mieltä ap:n kanssa. En ymmärrä äitejä, jotka omaa mukavuudenhaluaan (mahdollisuus jättää vauva hoitoon jo ihan pienenä) jättävät imettämättä tai antavat lisämaitoa pullosta niin, että imetys sitten loppuu parin - kolmen kuukauden kohdalla. Tunnen muutamia tällaisia äitejä, eivätkä minusta ole toimineet lapsen parasta ajatellen. Se on eri juttu, jos imetys jostain syystä ei onnistu. Tämähän ei ole kovin yleistä, jos äiti on terve eikä lotraa noiden lisämaitojen kanssa, mutta niin voi tapahtua. Ei korvike tällaisessa tilanteessa äitiä toki huonoksi tee.

Kyllä se lapsen hoitoon jättäminen onnistuu vaikka imettäisikin. Tosin ihan pienen lapsen hoitoon jättäminen nyt ei välttämättä ole järkevää, mutta kuitenkin. Itse ainakin jätin päiväksi 2kk vauvan isänsä kanssa kotiin, kun menin parhaan ystäväni tueksi miehensä hautajaisiin. Hyvin pärjäsivät päivän pakastamallani rintamaidolla. Toki oli vauvaa etukäteen opetettu juomaan pullosta ja jos ei olisi osannut, olisin jäänyt kotiin.

Meillä vauva ei kertakaikkiaan huolinut pulloa, vaikka yritimme opettaa niin, että olisin voinut jonkun kerra viipyä muutaman tunnin pois kotoa ilta-aikaan ja isä antaa lypsettyä maitoa pullosta. Kaiken lisäksi oli iltaisin rinnalla 2 h välein yli puolivuotiaaksi. Tähän olen varautunut nyt syntymässä olevan lapsenkin kanssa, mutta siitä huolimatta ei tulisi mieleenkään lähteä pilaamaan imetystä pikkuvauvasta aloitettavalla lisämaidolla. Niin kovin lyhythän tuo äidin ja vauvan kiinteän symbioosin aika kuitenkin on.

Ja sanottakoon, että en todella ymmärrä niitä paria "mukavuuspulloäiti" -tuttuani, jotka ovat lähteneet kaksin miehensä kanssa yön yli reissuun, kun lapsi ollut 2-3 kk vanha.

t. #7

Vierailija
14/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen juttu on sitten se, miten aie toteutuu ja saako riittävästi apua mahdollisiin ongelmiin.

Vierailija
15/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka imetänkin. Maitoa voi lypsää lapselle "evääksi". Tällä kaavalla imetän nyt kolmatta lastani. 8,5kk on lyhyin imetyksen kesto. Lisämaitoa olen aikaisintaan antanut puolivuotiaana.

Mutta periaatteessa olen samaa mieltä ap:n kanssa. En ymmärrä äitejä, jotka omaa mukavuudenhaluaan (mahdollisuus jättää vauva hoitoon jo ihan pienenä) jättävät imettämättä tai antavat lisämaitoa pullosta niin, että imetys sitten loppuu parin - kolmen kuukauden kohdalla. Tunnen muutamia tällaisia äitejä, eivätkä minusta ole toimineet lapsen parasta ajatellen. Se on eri juttu, jos imetys jostain syystä ei onnistu. Tämähän ei ole kovin yleistä, jos äiti on terve eikä lotraa noiden lisämaitojen kanssa, mutta niin voi tapahtua. Ei korvike tällaisessa tilanteessa äitiä toki huonoksi tee.

Vierailija
16/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tämä imetysuskontolahko pitää sisällään ne kaikkein fanaattisimmat ja epäkypsimmät äidit... :-D Jaksamista, toivottavasti et väsy vahtiessasi ympärillä olevaa maailmaa haukan katseella ja yrittäessäsi laittaa ruotuun niitä 'mukavuudenhaluisia' naisia, jotka valitsevat korvikkeen! :-DD

Ja ei, en aio imettää ainuttakaan lapsistani. Toivottavasti yöunesi eivät menneet nyt tämän seurauksena.

Vierailija
17/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaana päätin, että omaa lastani haluan sitten äitinä imettää (eli olin tuolloin siis kypsä äidiksi). Kun tulin äidiksi, niin en imettänytkään.

Vierailija
18/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen jos ei tajua että ihmisiä on erilaisia ja asiat eivät mene muilla niinkuin itsellään :)

Ja minä sentään olen imettänyt lapseni! Mutta silti ymmärrän jos joku ei onnistu tai ei halua imettää.

Vierailija
19/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tämä imetysuskontolahko pitää sisällään ne kaikkein fanaattisimmat ja epäkypsimmät äidit... :-D Jaksamista, toivottavasti et väsy vahtiessasi ympärillä olevaa maailmaa haukan katseella ja yrittäessäsi laittaa ruotuun niitä 'mukavuudenhaluisia' naisia, jotka valitsevat korvikkeen! :-DD Ja ei, en aio imettää ainuttakaan lapsistani. Toivottavasti yöunesi eivät menneet nyt tämän seurauksena.

En ole niistä erityisen kiinnostunut. Kunhan nyt vaan totesin, että pidän näiden parin tuttuni (itse julkituomaansa) valintaa itsekkäänä. En ole asiaa heille päin naamaa sen kummemmin kommentoinut, kun en todellakaan koe mitään tarvetta muita valistaa. Kyllä fiksut ihmiset itsekin tietävät imetyksen edut.

Haluan vain hoitaa omat lapseni hyvin. Sen verran itsekäs ihminen olen minäkin, että vieraista lapsista en juuri jaksa kantaa huolta. Eipä tuo sinun imettämättömyytesi ole millään tapaa pois minulta, omalta lapseltasi vain, joten nukun yöni oikein hyvin, kiitos.

t. 7/15

Vierailija
20/24 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo sinun imettämättömyytesi ole millään tapaa pois minulta, omalta lapseltasi vain, joten nukun yöni oikein hyvin, kiitos. t. 7/15

äitini ei ole imettänyt yhtäkään meistä lapsista (4kpl) enkä ole tuntenut jääneeni jostakin paitsi tai että se olisi minulta olisi jotakin pois. Ja näin ajattelee myös kaikki siskoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä