Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minkä ikäiseltä vielä äiti pyyhkii pepun?

Vierailija
26.08.2010 |

Meillä oli eskarilainen äitinsä kanssa kylässä ja kun tytölle tule vessahätä, meni äiti pyyhkimään. Olin aivan äimänä, että mitä?! Meillä 5v neiti on pyyhkinyt jo 2v itse - ja siististi. Ei kai nyt oikeasti enää eskarilaisen peppua joku joudu pyyhkimään?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? curling-mammahan tarkoittaa sitä että se äiti yrittää tosi paljon,siis mitä?yrittää pyyhkiä jonkun pyllyä.Curling-mammahan on just se jonka lapsi pyyhkii 2-vuotiaana itse pyllynsä.

Curling-äidin lapsen ei tarvitse pyyhkiä itse pyllyään vielä armeijassakaan. Äiti hoitaa.

Vierailija
2/31 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? curling-mammahan tarkoittaa sitä että se äiti yrittää tosi paljon,siis mitä?yrittää pyyhkiä jonkun pyllyä.Curling-mammahan on just se jonka lapsi pyyhkii 2-vuotiaana itse pyllynsä.

Curling-äidin lapsen ei tarvitse pyyhkiä itse pyllyään vielä armeijassakaan. Äiti hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eskarilaiseni kyllä hoitaa itsenäisesti vessa-asiat kylässä ja eskarissa, mutta kotona suihkutan kakan jälkeen hänen pyllynsä bideesuihkulla puhtaaksi. Paperin ottaa kyllä tuolloinkin yleensä itse ja kuivaa. Suihkun käsittelyä olemme harjoitelleet, mutta menee vielä roiskimiseksi, joten toistaiseksi näin.

Meillä tytön kavereissa on sellaisia lapsia, jotka selvästi haisevat - eikä kyse ole likaisista vaatteista tai hiuksista vaan huonosti pyyhitystä pyllystä (ja ehkä alapesutkin laiminlyöty). Itse en haluaisi lapselleni tällaista haisulin mainetta, kun siihen on niin helppo vaikuttaa.

Meillä oli eskarilainen äitinsä kanssa kylässä ja kun tytölle tule vessahätä, meni äiti pyyhkimään. Olin aivan äimänä, että mitä?! Meillä 5v neiti on pyyhkinyt jo 2v itse - ja siististi. Ei kai nyt oikeasti enää eskarilaisen peppua joku joudu pyyhkimään?

Vierailija
4/31 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen 5-vuotiaan tytön takapuolen aina kakan jälkeen lavuaarissa. On sen verran sotkuista tavaraa, että minäkään en tytön peppua pyyhkimällä saisi puhtaaksi... tai ainakin paperia kuluisi tolkuttomasti. Silti uskon, että hänestä kasvaa ihan normaali aikuinen, joka osaa itse hoitaa vessa-asiat, kunhan aika on kypsä. Lapsia on toden totta erilaisia, kaikki eivät mahdu samaan muottiin!

Vierailija
5/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla pyyhki itse. Jotta voi voi.

Vierailija
6/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy muistuttaa että jokainen lapsi on yksilö. esikoinen osas pyyhkiä jo 4v, keskimmäinen oppi 6v, nuorin 3v.

Vierailija
7/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aloitettu harjoittelu itsenäiseksi ehkä n. 5- ikäisenä.

Vierailija
8/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 5 oppineet 4-5 vuotiaina. Siis hyvissä ajoin ennen eskaria kuitenkin.

Vierailija
9/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan pyyhkineeni kerran lapsen pepun kun hän oli 9v ja sitä nauratti hirveesti, mutta silti se oli tyytyväinen :)

Vierailija
10/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkii vielä EKALUOKKALAISEN poikansa pyllyn!!! Järkyttävää musta!!

Vierailija
11/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkii vielä EKALUOKKALAISEN poikansa pyllyn!!! Järkyttävää musta!!

Vierailija
12/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pojalta, en edes sano kuinka vanhaksi. Ei vaan motoriikka riittänyt..

Vierailija
13/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo tietysti, ei ilkeä muilla pyyhittää. Paperia menee itse pyyhkimällä melkein rullla.

Vierailija
14/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini onkin vasta noin 40v... Ihmettelen vain että kukas sitten pyyhkii jos koulussa tulee isompi hätä?? opettajako??

Vierailija
15/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne kerrat olivat erittäin harvassa varmaankin

Pojalta, täyttää 5v pyyhin vielä ihan aina.

Kyllä se varmaan pian oppii itsekin.

Vierailija
16/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini onkin vasta noin 40v... Ihmettelen vain että kukas sitten pyyhkii jos koulussa tulee isompi hätä?? opettajako??

kotona sitten vaikka äiti tai isä, jos jälki ei ole riittävää kaikille.

Vierailija
17/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilainen, on pyyhkinyt jo 4-vuotiaasta.

Vierailija
18/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uloste oli aina vaan löysää, ettei itse halunnut sitä pyyhkiä. Sitten todettiin laktoosi-intoleranssi. Laktoosittoman ruokavalion aloittamisen myötä ei tarvinnut enää äidin pyyhkiä. Pari vuotta nuorempi pyyhki itse jo samaan aikaan

Vierailija
19/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy kyllä sanoa että joskin homma periaatteessa toimii niin pyyhkimisen taso on mua jonkin verran ällöttävä. Nykyään lapsen alushousuissa on joskus (ehkä kerran viikossa) ruskeita jälkiä, mikä on musta todella kuvottavaa. Yritän kuitenkin olla omatoimisuuteen kannustava ja olla yökkäämättä ainakaan lapsen nähden.

Vierailija
20/31 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jame vasta 3v:nä ;)