Karsastatteko heti r-vikaisia miehiä?
Kommentit (45)
Sellanen kuin sillä yhellä BB:ssä vois saada jo karsastamaan tai jos ihan L:nä sanoo. Mutta mun miehellä on r-vika joka on enemmänkin plussa kuin häiritsevä tekijä. Ja sillä on myös hyväitsetunto eli voi joskus vaikka vähän härnätä. Ja tosta matkimisesta, kun ei oltu vielä kauaa seurusteltu mun äiti sano tälle mun miehelle että älä puhu tollain se voi jäädä päälle:D
Luuletko, että viat korjaantuvat automaattisesti, kun lapsi pääsee puheterapeutille? Joissakin kunnissa resursseja ei ole tarpeeksi: joko puheterapiaa ei juurikaan ole, tai sitä on aivan liian harvoin ja vähän. Toisissa tapauksissa vanhemmat eivät panosta lainkaan kotona harjoitteluun. Joskus lapsi ei vain opi, turhautuu ja jättää homman sikseen.
Asiat eivät ole noin yksinkertaisia.
joitakin ei vain viehätä puheviat mahdollisessa seurustelukumppanissaan. Aika "julmastihan" ihmiset luettelevat muitakin kriteerejä, joiden perusteella kumppaneita raakataan.
Mutta kyllä varmasti puhevikaisellekin löytyy ottajansa, samoin kuin vaikkapa kaljulle tai pyörätuolipotilaallekin.
Kun tutustuimme, aluksi oudoksuin sitä änkytystä, mutta hän oli hyvin avoin sen suhteen ja lopulta se menetti todellakin merkityksensä. Luulen, että samoin kävisi ärrävian kanssa. Änkytys on ehkä jopa häiritsevämpää. Meidän suhde loppui ihan muista syistä kuin puheviasta.
Vaikka ei puhuttaisikaan deittailusta tai seurustelusta, niin asenne, joka näissä viesteissä esiintyy, on todella vastenmielinen piirre ihmisessä. Se, että kuvittelee itse olevansa niin korkealla, että voi sieltä käsin arvostella muita ihmisiä yhden näin pienen vian perusteella, on mielestäni vahva viesti siitä, että kannattaa katsoa peiliin ja käydä vähän asioita läpi itsensä kanssa. Syrjintää tämäkin, vain pienemmässä mittakaavassa. Toisaalta, mitä muuta voi av:llä odottaa.
Eikö miehekseen saakaan valita mieleistään, ilman rasismipelkoa? Kaveriksi kelpaa lähes kuka vaan, mutta omalta mieheltä haluan ja vaadin joitain kriteerejä, niinkuin kaikki muutkin.
Pakko myöntää.... olen ammattini puolesta puhetyöläinen ja miehen sujuva ja kaunis puhe on mulle aikalainen seksikkyystekijä. Jollekulle muulle ehkä hauislihakset tai paksu lompsa.
Toki jos mies on muuten tosi ihana, sen ärräviankin antaa anteeksi. Mutta kun nyt siis ensivaikutelmasta kysyt ("karsastatko HETI"), niin ensivaikutelman muodostamisessa ärrävika olisi iso miinus.
(kimeä-äänistä miestä en varmaan koskaan oppisi pitämään puoleensavetävänä!)
Mutta jos muuten tutustun, niin harvoin r-vika enää pitemmän päälle vaivaa. Toki joskus tulee mieleen, kärsivätkö r-vikaiset itse paljon.
Enkä haluaisi olla niin pinnallinen, että tuollaisella on mitään merkitystä. Kukaan meistä ei ole täydellinen.
Vaikka ei puhuttaisikaan deittailusta tai seurustelusta, niin asenne, joka näissä viesteissä esiintyy, on todella vastenmielinen piirre ihmisessä. Se, että kuvittelee itse olevansa niin korkealla, että voi sieltä käsin arvostella muita ihmisiä yhden näin pienen vian perusteella, on mielestäni vahva viesti siitä, että kannattaa katsoa peiliin ja käydä vähän asioita läpi itsensä kanssa. Syrjintää tämäkin, vain pienemmässä mittakaavassa. Toisaalta, mitä muuta voi av:llä odottaa.
on joku sellainen tekijä, jota miehissä pidät olennaisena. Sukupuolinen vetovoima on aika eläimellinen ja alitajuinen juttu, eikä kenenkään kannata loukkaantua siitä, mikä kutakin puntissa vipattaa tai ei vipata.
Kuten tuossa aiemmin sanoin, minulle miehen ääni ja puhe ovat ihan ykkösluokan seksikkyystekijöitä. Sen sijaan ulkonäkö ei ole ollenkaan niin tärkeä.
Jonkun toisen mielestä seksikästä on peba, kolmannen mielestä tummat silmät jnejne.
JA se ei, hyvä moralisti, tarkoita, etteikö niillä puitteilla varustettu ihminen voisi olla hyvä ystävä, arvostettu ihminen tai - jos mies muuten on ihana - myös ajan kanssa tutustuttaessa rakastettu.
Ap kysyi ensivaikutelmaa, niin tulkitsin.
vai kävisikö esim. myös kaikki nämä heille
-vaikeasti ylipainoinen, bmi >35
-vaikea karsastus silmissä
-kuulo- tai näkövammainen
-skitsofreeninen?
vai kävisikö esim. myös kaikki nämä heille
-vaikeasti ylipainoinen, bmi >35
-vaikea karsastus silmissä
-kuulo- tai näkövammainen
-skitsofreeninen?
Sen sijaan karsastan miestä joka ei ei osaa kokata. Tuntuis haljulta moinen miekkonen.
ei haittais ollenkaan, painvastoin pitaisin sita varmaan aika soponakin ominaisuutena. jos siis olisin muuten ihastunut mieheen.
Jos kundi sorrrrrauttaa kuin pikkuorrrrrava että hänellä on iso kyrrrrpä niin kyllähän siinä meinaa naurunpyrskähdysten lomassa lirrrahtaa kuset punkkaan tai pöksyihin. Errrrotiika on kyllä mennyttä siinä vaiheessa mutta ainahan sitä voi rrrrryypätä ja naurrrreskella kimpassa.
Samoja harrrrastuksia... totuus on etteivät ihmiset pidä niin hirveänä kuin henkilö luulee ja saavat vainoharhoja.
Juu ei kato haittaa yhtään vaikka kävis vieraissa joka päivä ja tulis sen jälkeen kotiin vetämään turpaan, kunhan osaa sen ärrän.. ;)
Töissä on tyyppi jolla on ilmeisesti r vika. Ilmeisesti, koska hän ei käytä r sanoja. Keksii korvaavia ja jos on pakko sanoa alkaa "hakea" sanaa, kunnes joku muu sanoo sen. Monesti saa hyvät naurut. Erikoisinta on että ilmeisesti luulee, ettei kukasn huomaa asiaa.
Kyllä selkeä altikulointi on palisuhteen peluskivi.
No en todellakaan :D siis oikeastiko tuo on jollekkin yli parikymppiselle ongelma?
Minulle riittäisi että mies puhuisi, ärrät sinne tai tänne. t.tuppisuun vaimo
minä en itse vois alkaa seukkaamaan r-vikaisen kanssa, mutta ikinä _ikinä_ kenellekkään ole asiasta maininnut tai osoittanut...