Karsastatteko heti r-vikaisia miehiä?
Kommentit (45)
Ja irrationaalinen pelko, että vahingossa matkin sitä vikaa.:)
Tosi-tvhömpissä on joillakin "vähän hassuilla" usein tuo vika. Vaikkapa nyt tuolla Janilla, ja sillä yhdellä "treffit pimeässä" -tyypillä. Jäi vain mieleen vähän hoopona.
Tulee olo että toinen vajaa vaikka hyvin tiedän ettei ole, solly ;)
Tulee olo että toinen vajaa vaikka hyvin tiedän ettei ole, solly ;)
sitä ärrää l:ksi sano vaan sorauttaa tai se jää tärinättömäksi. Tuo solly on sii sliioittelua, se on lasten kieltä. Minulla oli r-vika parikymppiskesi, jotenkin sitä ei tullut korjautettua. Olin juuri päässyt puheterapiaan 10 vuotiaana kun perhe muutti toiselle paikkakunnalle ja siihen se jäi. En osannut vaatia, kun vanhemmatkaan ei välittäneet. Enkä osannut myöskään kertoa kuinka paljon se r-vika hävetti. Parikymppisenä sitten sain tarpeekseni ja opettelin ihan itsekseni. Olisinpa tajunnut jo nuorempana.
lausumalla ärrän jenkkiläisittäin. ;)
Samoin ruma ääni on karsastuksen kohde. Mulle vaan on tärkeää, miltä mies kuulostaa.
lausumalla ärrän jenkkiläisittäin. ;)
eli en vois deittailla puhevikaisen kanssa, etenkään r-vikaisen.
Mitään täydellisyyttä en ikinä ole keneltäkään vaatinut, mutta jokaisella on ne jotkut rajoitteet, ei sille voi mitään ja hyvä niin, jääpähän joku kelpaamaton toiselle, jolle se passaa hyvin ja kelpaa!
mutta on hankala jättää ärrä-vikaa, lespausta, esimerkiksi kimeää tai voimakkaan nasaalista ääntä huomioitta. Jos siis romanttisessa mielessä ajatellaan.
Kuulkaas, naiset, kun ihan oikeasti rakastuu, niin se r-vika, lespaus tai mikä lieneekään, menettää merkityksensä. Tämän tiedän kokemuksesta. En kuule r-vikaa oman mieheni puheessa mitenkään häiritsevänä. Hän ei ole millään tavalla vajaa, vaan varsin korkeasti koulutettu mies.
Toki itse välillä heitän jonkun Kummeli-tyylisen "Terrrrrrrrrve kaverrrriii!" -läpän vahingossa, mutta onneksi miehellä on terve itsetunto. On puhunut vian korjauttamisesta näin aikuisiällä, mutta tiedostaa myös, että se on melko pitkä ja kivikkoinen tie.
Taidan jättää tämän ketjun lukemisen tähän. Miksi aiheuttaa itselleen turhaa mielipahaa...Kehotan kuitenkin miettimään sitä, että jokaisessa meissä on epätäydellisyytensä, ja puhevika on niistä pienimpiä. Mieluummin r-vika kuin vaikkapa perjantaipullo, huonot pöytätavat tai laiskuus.
miehellä on r-vika ja aluksi se vähän häiritsi mutta nykyään en todellakaan huomaa koko asiaa enää. Ja sanoo siis r kirjaimen sillä lailla sorauttamalla eikä l kirjaimena.
Kuulkaas, naiset, kun ihan oikeasti rakastuu, niin se r-vika, lespaus tai mikä lieneekään, menettää merkityksensä. Tämän tiedän kokemuksesta. En kuule r-vikaa oman mieheni puheessa mitenkään häiritsevänä. Hän ei ole millään tavalla vajaa, vaan varsin korkeasti koulutettu mies. Toki itse välillä heitän jonkun Kummeli-tyylisen "Terrrrrrrrrve kaverrrriii!" -läpän vahingossa, mutta onneksi miehellä on terve itsetunto. On puhunut vian korjauttamisesta näin aikuisiällä, mutta tiedostaa myös, että se on melko pitkä ja kivikkoinen tie. Taidan jättää tämän ketjun lukemisen tähän. Miksi aiheuttaa itselleen turhaa mielipahaa...Kehotan kuitenkin miettimään sitä, että jokaisessa meissä on epätäydellisyytensä, ja puhevika on niistä pienimpiä. Mieluummin r-vika kuin vaikkapa perjantaipullo, huonot pöytätavat tai laiskuus.
Kuten sanottu, monet eivät tee sitä pahallaan ja monet on sitä mieltä, että hyvä, että jollekin kelpaa, menee asiat ihan hyvin näin.
Monilla todella älykkäillä nimenomaan on noita äännevikoja. Tai olen kuullut että lahjakkailla lapsilla yleisiä.
Vaikka ei puhuttaisikaan deittailusta tai seurustelusta, niin asenne, joka näissä viesteissä esiintyy, on todella vastenmielinen piirre ihmisessä. Se, että kuvittelee itse olevansa niin korkealla, että voi sieltä käsin arvostella muita ihmisiä yhden näin pienen vian perusteella, on mielestäni vahva viesti siitä, että kannattaa katsoa peiliin ja käydä vähän asioita läpi itsensä kanssa.
Syrjintää tämäkin, vain pienemmässä mittakaavassa. Toisaalta, mitä muuta voi av:llä odottaa.
Monilla todella älykkäillä nimenomaan on noita äännevikoja. Tai olen kuullut että lahjakkailla lapsilla yleisiä.
Siis tää ketju oli näköjään mulle havahdus todellisuuteen. Lapsi tossa aamusella kertoi, kun yhtä hänen kaveristaan oli kiusattu r-vian takia. Ihmettelin suuresti. - Enää en ihmettele....
Itse ap:n kysymykseen mulla tais tullakin jo vastaus.
niistä asioista, joista ei kehtaa oikeassa elämässä sanoa totuudenmukaista mielipidettään.
Siis tää ketju oli näköjään mulle havahdus todellisuuteen. Lapsi tossa aamusella kertoi, kun yhtä hänen kaveristaan oli kiusattu r-vian takia. Ihmettelin suuresti. - Enää en ihmettele....
Itse ap:n kysymykseen mulla tais tullakin jo vastaus.
Sitäpaitsi esimeRrRkiks TeRrRro KaRrRhu on yks suosikkiselostajani juuRrRikin äRrRävikansa takia, sitä on kiva kuunnella :D