Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee ihan helvetillisen epämukava olotila tästä uutisesta

Vierailija
26.08.2010 |

olen satavarma että pimahtaisin tuossa tilanteessa ihan päivien sisällä:((

mulla on myös korkeanpaikan kammo tullut nyt vanhemmiten, huomasin sen muutama vko sitten Linnanmäen Rinkelissä, en pystynyt nauttimaan maisemista oikeastaan lainkaan enkä nojaamaan istuinkopin selkäosaan vaan istun mahd lähellä sitä keskusputkea käsivarret sen ympärille puristuneena:/

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010082612242823_ul.shtml

Kommentit (8)

Vierailija
2/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy tähän uutiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap *korkeanpaikan kammo, ahtaanpaikan kammo jne vääntää rautalangasta hän*

Vierailija
4/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ahtaassa tilassa joku pimahtaa? Tai saa jonkun sairaskohtauksen?

Minustakin tuntuu ihan hirveältä kuvitella tuota tilannetta vaikken mistään kammoista kärsikään.

Vierailija
5/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ruumiita, uskon minä :(

Ap

Vierailija
6/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan aiheesta tehdään kauhuleffa? Kaivos romahtaa, kaikki selviävät hengissä, mutta pelastustyöt kestävät... Kuten tässä, kaivokseen lähetetään ruokaa ja lääkkeitä, mutta siellä pimeydessä ja ahtaudessa, joku pimahtaa... :o

Vierailija
7/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisia puolia - siis onnia onnettomuudessa - tilanteesta löytyy kyllä:

Tilaa on; itse holvi jossa miehet ovat, on n. 50m2 kokoinen, mutta heillä on lukemani lähteen perusteella myös pääsy n. 1 km pituiseen romahtamattomaan kaivoskäytävään. Tämä on tärkeää jo ihan esim. sitä varten, etei miesten tarvitse istua omissa jätteissään kuukausikaupalla! Myös liikunta on mahdollista, mikä ehkäisee nupin pimenemistä.

Miehet ovat kaikki kokeneita kaivosmiehiä, monilla vuosi(kymment)en ura takanaan, ja pystyvät kestämään suljettua tilaa paljon paremin kuin tavalliset tallaajat ikinä.

Tällaiset kaivosporukat ovat yleensä hyvin solidaarisia ja järjestäytyneitä, ja yhteishenki ja kurinalaisuus ovat tärkeitä vaarallisissa oloissa työskennellessä.

Vierailija
8/8 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kokeneita kaivosmiehiähän he ovat, mutta entä jos joku sairastuu vakavasti?

Olisi kamalaa katsella/kuunnella vierestä kun toinen esim. kirkuu tuskissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä