säälittää synnärillä miehet, joiden esikoinen on tyttö
Miesten naamasta näkee pettymyksen... poikaa toivottiin mutta tietenkin tytär on "rakas" ja "toivottu".
Kommentit (66)
Tietysti miehet näyttää iloista naamaa lapsen äidille mutta yksin vessassa istuessa tulee kyyneleet...
Suihkuverhon takanako piileskelet ja sormetat itseäsi, kun miehet käyvät paskalla ja itkevät?
vähän tabu aihe. Kyllä minä ainakin tunnustan, että mieheni meni ultran jälkeen hiljaiseksi, kun lääkäri sanoi, että aika selvästi se tytöltä näyttää. Mies sitten illalla sanoi, että oli ihan varma, että sieltä on tulossa poika ja joutuu nyt vähän sulattelemaan sitä, että tuleekin tyttö. Naamasta näki, että oli iso pettymys.
säälittää synnärillä miehet, joiden esikoinen on tyttö
Miksi sua säälittää ne, joiden esikoinen on tyttö? sinuna säälisin enemmän niitä, joiden toinen, kolmas,neljäs ja viides on tyttöjä, jos nyt jotain välttämättä haluat sääliä.
myös se toinen lapsi on tyttö. Miesraukka kärsii varmaan hirveästi kun lapsillaan ole penistä.
Mun tuttavapiirissä tuntuu miehet toivovan enemmän tyttöjä kuin poikia. Ainoa esikoisesta poikaa toivonut on muslimimies.
Kysyin mieheltä esikoisen odotusaikana, että kumpaa toivoo. Oli kuulemma sama. Pakotin ottamaan kuitenkin kantaa, että "jos saisit kaavakkeessa valita, niin kumpi...?" Mies lopulta sanoi, että ihan pikkuisen enemmän toivoo tyttöä. Saatiin tyttö. Toista odottaessa kumpikin toivoi avoimesti tyttöä ja ultrassa paljastui poika. Mä olin ihan muutaman minuutin pettynyt, kunnes hyväksyin asian ja aivan ihana pikkupoju saatiinkin. Miehellä pettymys kesti useamman tunnin selvästi, mutta sittemmin iloitsee tietysti myös pojastaan.
käynyt mielessä, että jos ne miehet näyttävät surullisilta? niin kyse ei todellakaan ole mistään lapsen sukupuolesta.. vaan se synnytys itsessään on rankka kokemus myös miehelle.
Kai se nyt on miehillekin sallittua antaa kaikkien tunteiden purkautua, kun toimitus on ohi. Ovat kuitenkin parhaansa siinä tsempanneet lastensa äitejä, ja seuranneet vierestä toisen kärsimyksiä voimatta itse juuri paljoa asioihin vaikuttaa. Kyllä siinä voi raavaimmaltakin mieheltä itku päästä Onnesta ja Helpotuksesta.
Harva sitä avoimesti sanoo mutta kyllä pettymys näkyy naamasta tai tulee ilmi jossain sivulauseessa kun juttuja kuuntelee. Päin naamaa tietysti vakuutellaan että juuri sitä toivottiinkin. Ei kai siinä mitään pahaa ole, minusta ihan ymmärrettävää, yleensä ihmiset toivovat ainakin yhtä oman sukupuolensa edustajaa lapsiinsa.
Ja tuttavapiirini on kolmekymppistä koulutettua kaupunkilaisväkeä, ei mitään muslimeja tai maanviljelijöitä mikäli se kiinnostaa.
Ja tuttavapiirini on kolmekymppistä koulutettua kaupunkilaisväkeä, ei mitään muslimeja tai maanviljelijöitä mikäli se kiinnostaa.
nykyään maanviljelijätkin on aika koulutettua sakkia, siellä on kauppakorkeaa käytynä ja ties mitä ja sitten vasta 30+ ikäisenä palaavat kotitilalle viljelemään, mikä nyt ei ole ihme, koska keskiverto viljelijä/metsänomistaja nyt tienaa vähän paremmin kuin joku DI.
[i :D
[/quote]
Tietysti miehet näyttää iloista naamaa lapsen äidille mutta yksin vessassa istuessa tulee kyyneleet...
[/quote]
Vai eikö teidän synnärillä vessoissa ole ovia lainkaan?
Miehellä oli ennestään poika ja tytär, joten sukupuolen suhteen hänen taholtaan ei ollut mitään paineita eikä odotuksia.
Minä kylläkin toivoin poikaa hartaasti, ja onneksi myös pojan sain, koska tyttölapset ovat hankalia ja ärsyttäviä! Kai sitä olisi vain pitänyt sopeutua, jos tyttölapsi olisi vastoin odotuksia tullut.....
Mutta siitä huolimatta mun tuttavapiirini on kaupunkilaista, ei maanviljelijöitä. Ei kannata niitä herneitä hakea nenään sieltä missä niitä ei edes yritetä tarjoilla.
Ja tuttavapiirini on kolmekymppistä koulutettua kaupunkilaisväkeä, ei mitään muslimeja tai maanviljelijöitä mikäli se kiinnostaa.nykyään maanviljelijätkin on aika koulutettua sakkia, siellä on kauppakorkeaa käytynä ja ties mitä ja sitten vasta 30+ ikäisenä palaavat kotitilalle viljelemään, mikä nyt ei ole ihme, koska keskiverto viljelijä/metsänomistaja nyt tienaa vähän paremmin kuin joku DI.
nykyään maanviljelijätkin on aika koulutettua sakkia, siellä on kauppakorkeaa käytynä ja ties mitä ja sitten vasta 30+ ikäisenä palaavat kotitilalle viljelemään, mikä nyt ei ole ihme, koska keskiverto viljelijä/metsänomistaja nyt tienaa vähän paremmin kuin joku DI.
Suuret on sulla kuvitelmat maanviljelijöiden tienesteistä! Kyllä siellä aika pieneksi jää suurimmalla osalla tilipussi, varsinkin jos aletaan tuntipalkkaa laskemaan. Usein pariskunnasta molemmat ovat tilalla töissä, ja isan reippaasti saa töitä tehdä että käteen jää molemmille sairaanhoitajan palkan verran.
jotta saavat itselleen jatkeen sinne miesten maailmaan, jäkiekko- ja futisareenoille. Mutta miehiäkin on monenlaisia.
Itse sain esikoispojan. Minulla on ollut vaikea äitisuhde ja jotenkin tuntui ihanan helpottavalta, että esikoinen ei ollut tyttö - että sama ei toistuisi. Sain myöhemmin sitten tytön, ja sekin tuntui mahtavalle, tuntui että kaikki meni niin kuin pitikin, niin kuin oli tarkoitettu (vaikka en usko mihinkään tällaiseen muuten). Voi olla, että jos olisi vain toista sukupuolta, tulisi sellainen olo, että millainen se toista sukupuolta oleva lapsi olisikaan ollut. Mutta ihmisiä ne lapsetkin ensisijaisesti ovat, omia persooniaan. Jos nyt siitä vaaleanpunaisten vaatteiden ostamisesta saa kiksejä (tai jääkiekon harrastamisesta), niin aika kapeaa on elämä.
Mutta jokainen tyylillään.
Mua säälittää vain ja ainoastaan sinun miehesi, joka on moisen akan itselleen "saanut". Toivottavasti tajuaa joskus jättää. Ja jos sinulla lapsia sattuu olemaan, niin kyllä pitää heitäkin vähän sääliä.
[Suuret on sulla kuvitelmat maanviljelijöiden tienesteistä! Kyllä siellä aika pieneksi jää suurimmalla osalla tilipussi, varsinkin jos aletaan tuntipalkkaa laskemaan. Usein pariskunnasta molemmat ovat tilalla töissä, ja isan reippaasti saa töitä tehdä että käteen jää molemmille sairaanhoitajan palkan verran.
[/quote]
Miehellä samanverran. Mutta ehkä meillä on keskivertoa suurempi, tehokkaampi ja erikoistuneempi tila.
Mua säälittää vain ja ainoastaan sinun miehesi, joka on moisen akan itselleen "saanut". Toivottavasti tajuaa joskus jättää. Ja jos sinulla lapsia sattuu olemaan, niin kyllä pitää heitäkin vähän sääliä.
Mutta rukoilen puolestanne, että saatte pojan. Halaus.
[Suuret on sulla kuvitelmat maanviljelijöiden tienesteistä! Kyllä siellä aika pieneksi jää suurimmalla osalla tilipussi, varsinkin jos aletaan tuntipalkkaa laskemaan. Usein pariskunnasta molemmat ovat tilalla töissä, ja isan reippaasti saa töitä tehdä että käteen jää molemmille sairaanhoitajan palkan verran.
Miehellä samanverran. Mutta ehkä meillä on keskivertoa suurempi, tehokkaampi ja erikoistuneempi tila.
ei maanviljelijöiden tulot niin kaksiset ole. Eikä kaikki tienaa läheskään tuotakaan, niinkuin sanoitkin, eli tuo ei ole välttämättä edes keskiverto.
sillä sukulaisissa on paljon maanviljelijöitä ja kyllä ne meidän suvussa on niitä kaikista varakkaimpia, paljon enemmän on rahaa kun niillä Kauniaisiin/Espooseen 70-luvulla muuttaneilla akateemisilla. Kyllä varsinkin jos on paljon metsää, niin vaikea sitä rahantuloa on hillitä. Tietysti jos on vaan jotain 15 lehmää, niin voi joo tulot jäädä vähän pieniksi... Mutta meidän suvussa ei ole pienviljelijöitä. Jollain muulla voi olla.
47 000 euroa vuodessa yhdeltä on jo tosi hyvät tulot... Aika hattarassa kyllä on pää, jos ei tiedä mihin sektorille tuo sijoittuu suomalaisten tuloista puhuttaessa.
että toivoo sitä, mikä on itselle tutuinta. Kyllä minuakin naisena säälittää ne äidit, joilla on esim 3 poikaa. Olen itse ikionnellinen 2 tytöstä. Ymmärrän hyvin, että joku mies voisi olla ikionnelinen 2 pojasta - minä taas en voisi, jotenkin se poikien maailma, mikä sieltä vuosien päästä on tulossa olisi täysin vieras, eikä sisällä asioita, joista haluaisin päästä osalliseksi. Kai siihen tottuisi, mutta onneksi ei tarvi!