Suosikkimaasi?
Kommentit (51)
jauhat paskaa.
Kyllä niitä intiaaneja on Amerikassa ollut jo 1000-luvulla ja varhaisempiakin merkkejä on löydetty! Eli turhaan nyt jankkaat siellä!
T. se USA-fani
Käyn usein Amerikassa, mut ei se mikään mun suosikki maa ole. Voisin siellä asua jonkin aikaa, mutta en muuttais pysyvästi.
Monipuolinen maa, löytyy kaikenlaista luontoa, metsää, järviä, aroa, autiomaata jne. Uskomattoman kauniit maisemat, mielenkiintoinen historia ja kulttuuri.
Maissa, joissa olen käynyt vastaan että Kreikka.
Euroopasta ehdottomasti kyllä Kreikka.
Muita lempparimaita mm. Kiina, Singapore, Malesia
Sitä luetaan middle schoolissa social studiesin oppikirjana ja on sekä mielenkiintoinen että valaiseva.
t. USAssa asunut
ah-niin-mielenkiintoiset pointtinsa eivät kaikkiin uppoa. :D
Mun ehdoton suosikkimaa on Japani. Ainoa matkakohteista, jonne kaipaan jatkuvasti takaisin.
Bulgaria
Se on muutakin kuin Sunny Beach
Kyllä Britanniassa historiaa on.
Terveisin Verulamiumissa asunut!
Anasazi intiaanikulttuuri Amerikassa 1200 BC-1300AD. Niiden kallioasumuksia voi kayda katsomassa Coloradossa.
USA on lempimaani juuri siksi etta on niin monimuotoinen.
En ymmarra noita vastaajia jotka eivat loyda maasta mitaan hyvaa eivatka ole koskaan kayneet tutustumassa.
Samaan kastiin kuuluvat ne joiden mielesta Englannissa ei ole historiaa, duh!
Olen ollut siellä kolme kertaa (Ateena, Rhodos ja Kos). Ateena oli pölyinen, kuuma ja ränsistynyt kaupunki. Rhodos ja Kos olivat pelkkiä turistirysiä, hotellien taso oli heikko (vaikka oli 4:n tähden hotelli) ja luonto kuivaa ja roskaista.
varsinkin thaimaan krabi.. paratiisi
ITALIA! Olen asunut siellä vuoden. Maailman paras ruoka, ystävälliset ihmiset, paljon kaunista nähtävää ja pitkä mielenkiintoinen historia.
Kun puhutaan Amerikan alkuperäisasukkaista, ei voida käyttää nimitystä "USA:n historia". USA valtiona on kuitenkin suhteellisen nuori...
Tän jankkaajan kanssa ei ois varmaankaan pitänyt ryhtyä kilpasille :D
Se on kyllä ollut elämäni kokemus ja ihmiset on niin ihania! Joka aamu kun heräsin Jerusalemissa (asuin siellä 2kk) elämä tuntui jotenkin uskomattomalta. Se historia ja ne kukkulat. Maailman ihanin paikka. Sinne kun vielä pääsisi lastenkin kanssa.
USA itsenaistyi 1776
Suomi -"- 1917, ennen tuota vuosilukua ei voida puhua Suomen historiasta.
Ihan vaan vinkkinä on törkeä loukkaus mennä kutsumaan amerikan alkuperäiskansoja intiaaneiksi. Voisit kokeilla sitä näillä fanimatkoillasi ja samalla ulvoa vanhaa kunnon inkkarisotahuutoa niin olet todella suosiossa.
Historiaperspektiivistä U.S.A on yksi paskimmista esimerkeistä kolonialismistä mitä voi vain olla. Sillä maalla ja kansalla on hyvin vähän mistä voisi olla ylpeä, lähihistoriakin sen jo osoittaa. Mutta fanita sinä vaan kaikessa rauhassa, se osoittaa jotain poliittisesta historiantuntemuksestasi. Onhan saksalaisillakin paljon mistä olla ylpeitä, onhan?
jauhat paskaa. Kyllä niitä intiaaneja on Amerikassa ollut jo 1000-luvulla ja varhaisempiakin merkkejä on löydetty! Eli turhaan nyt jankkaat siellä! T. se USA-fani
Osoittaa jonkinasteista sivistymättömyyttä, varsinkin ihmiseltä, joka väittää tuntevansa historiaa hyvinkin syvällisesti.
Amerikkaa niin paljon :D Rassukat!
Ja kyllä mä tiedän, että intiaanit (siis indians) on loukkaava sana, MUTTA Suomessa se EI ole sitä! Eli älä jauha paskaa :D Ja by the way, onhan se MUSTA sanakin loukkaava, hehän ovat afroamerikkalaisia..
Ja et kyllä tiedä intiaaneista paskaakaan!
Etelä-Amerikassa oli kyllä noita totaalituhoja (vertaa mayat ja inkat), mutta USA:ssa intiaanit elävät ja voivat hyvin! Okei, siellä on jotain heimoja kuollut ns. sukupuuttoon, mutta esim. navajot, apassit ja dakotat (eli siouxit) ovat suurimpia heimoja ja kyllä heillä on oma kielensä vielä tallella! Samoin muilla heimoilla menee suht hyvin kielellisesti ja kulttuurillisesti. Että se siitä "totaalituhosta".
Lähihistoria, kyllä. Useat amerikkalaiset ovat sitä mieltä että esim. vietnamin sota oli täysin turha, samoin kuin Irak. Mutta minkäs he sille voivat, jos toiset päättävät heidän puolestaan minne mennään sotimaan?
Ja oletko sinä todellakin sitä mieltä, että esim. Afrikan siirtomailla olisi parempi historia kuin USA:lla, kyllä sielläkin kuule oli valkoiset vallalla ja alkuperäiset asukkaat jäivät tossun alle.. Sama juttu Australiassa, missä aboriginaalit saivat kärsiä nahoissaan valkoisten tulon..
Ja arvaas mitä, tuo sun "inkkarisotahuuto" kommentti oli kyllä todella ala-arvoinen ja herjaava.
Ja noista siirtolaisista, miksiköhän tuonne sitten muutti niin paljon siirtolaisia, jos se kerta oli niin paska paikka asua? Ja miksi he eivät sitten muuttaneet takaisin kotimaahansa, jos se oma maa oli parempi?
Ja toiselle, mikä jaksaa jankata tuosta USA:n iästä. Miten tuon nuoruuden nyt ottaa.. Ei musta vaan tollanen parisataa vuotias maa ole nuori ja esim. ne 13 ekaa osavaltiota olivat jo olemassa kauan ennen kuin itsenäisyysjulistus laadittiin.
T. Usa-fani
Ihmetellään miten joku voi pitää usaa suosikkimaana, no miksi ei?? Ei se keneltäkään pois ole.
Minä voisin ihmetellä miten joku pitää suosikkimaanaan isoa britanniaa, koska minä en näe siinä mitään hienoa. Mutta en ihmettele, koska se on jokaisen oma asia.
Kasvakaa aikuisiksi! Tai opetelkaa edes keskustelemaan niin kuin aikuiset. Eri mieltä saa olla, mutta ei lytätä tarvii.
ps. tiedän että tämä oli aivan turha kirjoitus, av on täynnä idiootteja.
sellainenkin maa, missä et ole käynyt. Ja mielellään myös perusteluja, miksi:)