Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ole koskaan törmännyt virikehoidon vastustajiin irl

Vierailija
25.08.2010 |

Millaisia ihmisiä ne on?

Mun tuttavapiiriin kuuluu monenlaisia ihmisiä, mutta yhdenkään en ole koskaan kuullut vastustavan "virikehoitoa". Vai eikö sitä oikeassa elämässä kehdatakaan olla niin jyrkkiä mielipiteissään kuin tällä palstalla?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen lto. Mutta hymyilen äideille kauniisti ja sanon, että hienoa kun saat levätä vauvan kanssa. Lapsesi pärjää todella loistavasti ja nauttii pitkistä hoitopäivistään.

Vierailija
2/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun tutuista vastustaa sitä. Tuttavat on enimmäkseen opettajia ja päivähoidon työntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen lto. Mutta hymyilen äideille kauniisti ja sanon, että hienoa kun saat levätä vauvan kanssa. Lapsesi pärjää todella loistavasti ja nauttii pitkistä hoitopäivistään.

Vierailija
4/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerron sen myös irl.

Ja olen pph. Onneksi minulla olevat lapset ovat muita kuin virikehoidossa olevia, en kyllä virikehoitolaisia edes ottaisi.

Vierailija
5/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen itsekin virikehoidon vastustaja, jos syynä on vain se, että saa olla kahdestaan vauvan kanssa... blaah.

Vierailija
6/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnellä, koska työnantajalta on tullu sellainen käsky. Yleisesti päiväkodissa ei ymmärretä virikehoitoa, ei edes johtaja. Mutta meidän on otettava kaikki ja meille on annettu ohjeet, että emme saa tätä kritisoida vanhemmille vaan hoidettavaksemme kuuluu kaikki.

Siksi hymyilen maireasti äidille kun hän ilmoittaa 1 vuotiaan Nicopetterin hoitoon kun kohta tulee taloon uusi vauva.

"Oi kuinka ihanaa, että Nicopetteri saa kavereita ja saat sinä levätä synnytyksestä ja keskittyä vauvaan"

Vierailija
7/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muuta kuin positiivista.

Ei ne päin naamaa uskalla - ja tuskin ovat itsekään täydellisiä äitejä. Se hauras kohta on sitten jossain muualla.

Mietin tässä yksi päivä, miksi juuri virikehoitoa vastustetaan. Itsellänikin pahemmat traumat on jäänyt väsymystä itkeskelevästä äidistä kuin hoidossaolosta.

Vierailija
8/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi meidän kunnassa virikelapsia ei sijoitetakaan pph:lle.

Vierailija
9/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se on myös sosiaalista älyä, että pitää mölyt mahassaan. Mulla on mm. yksi ihan hyvä ystävä, joka vakavissaan on sitä mieltä, että kotihoito ei voi olla tarhan ammattihoitoa parempaa. Mutta miksi haastaa verta nenästä. Mulla on paljon mielipiteitä, joita en en ihan kaikille ystävilleni mene laukomaan.

Vierailija
10/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisivat viedä lapsensa edes johkin isoihin päiväkoteihin pitemmälle, eivätkä olisi täyttämässä turhaan lähimpiä, jotka ovat melko pieniä.

Vierailija
11/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kaksinaamaisia takinkääntäjiä ja seläntakana pahanpuhujia. Sellaisia ihmisiä tulee ehkä karttaneeksi muutenkin. Monella voisi olla negatiivisiakin mielipiteitä omien lasteni hoitojärjestelyistä, mutta en ole niistä selitysvelvollinen esim. tämän kaupungin perhekerhojen juorupiireille.

Moni luulee, että ovat virikehoidossa, vaan eivät ole.

Vierailija
12/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on Helsingin seudun juttu. Siellä on todellinen pula hoitopaikoista ja paljon virikelapsia. Asenteet sen mukaisia. Näistä keskusteluista näkee, että virikehoidon vastustajat olettavat, että kaikilla olisi mahdollisuus viedä lapsia kerhoon useita kertoja viikossa jne. Tällaiseen ei ole mahdollisuutta läheskään joka paikassa!

Vierailija
13/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivähoidon vastustajiin. Äitini ja kolme siskoani on sitä mieltä, että lapsia ei pidä ollenkaan laittaa päivähoitoon ja kouluunkin vain pakolliseksi ajaksi ja mieluiten heidän naapuriinsa.

Olen ahne, laiska työnarkomaani, joka ei osaa käsitellä rahaa, eikä piittaa lapsistaan, kun lapseni menivät eskariin ja päiväkotiin, kun nuorin oli neljän. 3 - 5 tuntia päivässä.

Vierailija
14/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustatteko varsinaisesti sitä virikehoitoa vai sitä, että tällainen lapsi on useinmiten osa-aikaisena ja se lasketaan lapsilukumäärään hoitajien näkökulmasta rasittavaksi tekijäksi ektralapseksi? Kumpi oikeasti on syy. Eli tuon hetkenhän ko. lapsi on ryhmässä ylimääräisenä ja sekö olisi se varsinainen vika koko hommassa?

Vierailija
15/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä myös vastustan ja olen pph Ja onneksi meidän kunnassa virikelapsia ei sijoitetakaan pph:lle.

Itse myös pph eikä minun onneksi tarvitse hoitaa virikelapsia.

Vierailija
16/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulta siirretään maalaiskuntiin törkeän paljon verotuloja "tasauksena". Näillä rahoilla siellä järjestetään ultraäänitutkimukset joka neuvolakerralla ja hoitopaikat kunnan kaikille Nicopettereille taksikyyteineen kymmenien kilometrien mettätaipaleiden takaa, vaikka äiti oliskin vauvan kanssa, tai ihan muuten vaan, kotona.

Kyllä Espoolla ja Helsingillä olisi niille rahoille ihan oikeaakin käyttöä.

Mä luulen, että tämä on Helsingin seudun juttu. Siellä on todellinen pula hoitopaikoista ja paljon virikelapsia. Asenteet sen mukaisia. Näistä keskusteluista näkee, että virikehoidon vastustajat olettavat, että kaikilla olisi mahdollisuus viedä lapsia kerhoon useita kertoja viikossa jne. Tällaiseen ei ole mahdollisuutta läheskään joka paikassa!

Vierailija
17/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään oikeaa syytä (äidin masennus, lapsen puheongelma tms.) tuoda lasta hoitoon. Vaan se lapsi tuodaan vaan sen takia, että saadaan itse olla möllöttää vauvan kanssa. Mun mielestä on vaan törkeää sysätä se vanhempi lapsi sivuun, kun uusi vauva syntyy.

Äiti voi tasan tarjota ne virikkeet myös sille isommalle lapselle. Alle 3-v. on vielä niin pieni, että hänen on ihan turha olla päiväkodissa virikehoidossa. Ja kerhot on keksitty. Lähes jokaisella paikkakunnalla on mahdollisuus viedä lapsi kerhoon.

Vierailija
18/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tarttee valehdella vanhemmille?

Tosta pitää ilmottaa valvojalle!!!

Me vanhemmatkin ollaan rehellisiä niin miten hoitopaikka muka alkaa valehtelemaan lapsen päivän sujuvuudesta?

Ei kyseessä ole se että hoitajilla olisi helppoa jonkun kanssa vaan lapsella olisi helppoa hoidossa! Jos lapsi ei pärjää ryhmässä tai lapsella on vaikeaa niin asialle pitää tehdä jotain.

Töyttä provosointia "muka hoitajilta" ette te ihmiset tollasta paskaa sietäisi omille lapsillennekaan.

Vierailija
19/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpäivä?

Mitä te ihmiset sielä vongutte? Töihinne siitä!

Vierailija
20/64 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan omassa elämässä nähnyt, millaista on kun lasten hoitoryhmässä on kokopäiväisenä vauvalomalaisen lapsi (joka vielä oli todella jääräpäinen tapaus) sekä millaista on, kun ei saa omaa lasta hoitoon, vaikka naapurin hoitoryhmässä on kokopäiväisenä tällainen täysin turhaan hoidossa oleva vekara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi