Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään vaahdotaan niin light-tuotteista ja margariinista?

Vierailija
25.08.2010 |

Pitäisikö kaikkien taas alkaa käyttämään järjettömästi eläinrasvoja kuten edellinen, kolestroli-sukupolvi?

Tuskin lightien ja margariinin kohtuukäyttö on pahasta sen enempää kuin eläinrasvankaan.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on korkeaa kolesterolia margariinista huolimatta, ei sen takia. Nykyään vain tiedetään ja osataan puuttua korkeaan kolesteroliin tehokkaammin, ja koska pelkkä ruokavalion muutos ei pure aina kolesteroliin (varsinkin, jos se on perinnöllistä), LISÄKSI tarvitaan lääkkeitä. PS: aika moni silti saa kolesterolitasonsa laskemaan pelkällä ruokavaliollakin, ml. vaihtamalla eläinrasvat kasvisrasvoihin, margariiniin.

Eikö 40 vuotta margariinin syömistä riitä alentamaan kolesterolitasoja? No huh sentään.

Kaikkihan vaihtoivat eläinrasvat margariineihin jo vuosikymmeniä sitten, ei kai niitä enää kukaan vaihda. Paitsi minä, jolla kolesteroliarvot paranivat vaihdettuani margariinitransrasvakkeet voihin ja kermaan.

Vierailija
42/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes oikeasti syvennyin aiheeseen ja luin niitä artikkeleja toiseltakin vinkkeliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravinnon perusta on paljon kasviksia, paljon täysjyväviljaa ja vähän eläinkunnan tuotteita.

Vierailija
44/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan anekdoottina, appivanhempani söivät parikymmentä vuotta "virallisterveellisesti". Molemmat ovat todella hoikkia ja liikunnallisia, ja siihen päälle välttelivät eläinrasvoja, söivät 40% margariinia, joivat rasvatonta maitoa, muutenkin suurin osa tuotteista oli vähärasvaisia. Eivät syöneet sokerisia tai rasvaisia herkkuja, ja alkoholia käyttivät hyvin kohtuudella.

Olivatko he terveitä? No ei, anopille tuli syöpä vatsaan ( tätä en laske ruokavalion syyksi), ja apella oli metabolinen oireyhtymä, eli korkea kolesteroli, korkea verenpaine, ja alkava aikuisiän diabetes. Kaikkiin oli lääkitys.

Osaatteko yhtään arvata millä keinoin noista kaikista lääkityksistä on päästy eroon?

koska noita tulee korkean iän vuoksi melkein kaikille.

Minä sen sijaan olen keski-ikäinen, liikun paljon, syön paljon hiilareita mutta erittäin vähän rasvaa, eikä minulla ole mitään sairauksia. Ilmeisesti appivanhempasi ovat siis osanneet elää juuri oikein, koska nuo sairaudet iskivät vasta vanhemmalla iällä.

Vierailija
45/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on korkeaa kolesterolia margariinista huolimatta, ei sen takia. Nykyään vain tiedetään ja osataan puuttua korkeaan kolesteroliin tehokkaammin, ja koska pelkkä ruokavalion muutos ei pure aina kolesteroliin (varsinkin, jos se on perinnöllistä), LISÄKSI tarvitaan lääkkeitä. PS: aika moni silti saa kolesterolitasonsa laskemaan pelkällä ruokavaliollakin, ml. vaihtamalla eläinrasvat kasvisrasvoihin, margariiniin.

Eikö 40 vuotta margariinin syömistä riitä alentamaan kolesterolitasoja? No huh sentään.

Kaikkihan vaihtoivat eläinrasvat margariineihin jo vuosikymmeniä sitten, ei kai niitä enää kukaan vaihda. Paitsi minä, jolla kolesteroliarvot paranivat vaihdettuani margariinitransrasvakkeet voihin ja kermaan.

Itse taas lihoin tehtyäni noin. Mistä se johtuu?

En ole margariiniteollisuuden aivopesemä, vaan käytän hyvin vähän margariinia leivän päällä, light-tuotteita en ole muutenkaan ikinä käyttänyt.

Vierailija
46/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse taas lihoin tehtyäni noin. Mistä se johtuu? En ole margariiniteollisuuden aivopesemä, vaan käytän hyvin vähän margariinia leivän päällä, light-tuotteita en ole muutenkaan ikinä käyttänyt.

[/quote]

sä et liiku tarpeeksi.

Vierailija
47/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen periaatteessa sen kannalla että mitään ei kannata ahmia liikaa ja itse tehty ruoka on parasta, mut nää karppaajat on kyl ihan liian fanaattista porukkaa monet tälläkin palstalla. Syöminen on ongelma jos siitä tulee tollanen uskonto, jota noudatetaan ja josta vaahdotaan. Ilman karppaustakin laihtuu helposti kun vaan lopettaa sen jatkuvan ylensyömisen. Riisi, peruna, pasta, loistavaa ruokaa nekin kun ei liikaa syö. Lihaakaan ei tarvii mättää tolkuttomasti, pari kertaa viikossa voi pitää kasvisruokapäivän ja syödä tofua tai papuja. En usko et liiasta lihan syönnistä seuraa pitemmällä tähtäyksellä mitään hyvää elimistölle tai ekologisesti ajatellen..

Vierailija
48/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravinnon perusta on paljon kasviksia, paljon täysjyväviljaa ja vähän eläinkunnan tuotteita.

Mutta tosiaan Japanissa paljon kalaa.

Vierailija
49/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nautin perunasta ja vaaleasta leivästä, vaikka vatsani turpoaakin niistä ja saan ilmavaivoja.

Joskus käytän light-tuotteita, joskus taas voita/rasvaa.

En ole luullutkaan syöväni aivan "oikein", mutta en ala jokaista suupalaa miettimään, vaan syön sen mukaan, mikä maistuu ja millaisella ruokavaliolla voin parhaiten.

Vierailija
50/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas lihoin tehtyäni noin. Mistä se johtuu? En ole margariiniteollisuuden aivopesemä, vaan käytän hyvin vähän margariinia leivän päällä, light-tuotteita en ole muutenkaan ikinä käyttänyt.

sä et liiku tarpeeksi.

Light tuotteita, hyvä kalorivaje, margariiniä, liikuin päivittäin tunnin ja lihoin.

Vierailija
51/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sen sijaan olen keski-ikäinen, liikun paljon, syön paljon hiilareita mutta erittäin vähän rasvaa, eikä minulla ole mitään sairauksia.

nainen, syönyt näin jälkikäteen aina aika huonosti. Toisin sanoen PALJON hiilaria, tosi vähän rasvaa ja sekin kasviperäistä, tosi vähän lihaa ja varmaankaan en ole saanut edes tarpeeksi proteiinia, tai ainakin se on ollut hilkulla. Kasvissyöjän tapainen siis olen ollut. Mitään vaivoja ei ole.

Vierailija
52/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee maha sekaisin, enkö saisi juoda light-limuja ja energiajuomia?

Vierailija
53/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten hammashoitolan terveystietokysymykseen jokaiseen kohtaan ei (ei sairauksia, ei allergioita, ei lääkityksiä), hoitaja naurahti että sinähän terve nainen olet.

Vierailija
54/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light tuotteita, hyvä kalorivaje, margariiniä, liikuin päivittäin tunnin ja lihoin.

Mä en käytä light-tuotteita mutta kalorimäärä on pieni, käytän margariinia (joka ei muuten ole light-tuote vaan rasvaa sekin), liikun päivittäin ja olen aina ollut hoikka.

Vierailija
55/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan anekdoottina, appivanhempani söivät parikymmentä vuotta "virallisterveellisesti". Molemmat ovat todella hoikkia ja liikunnallisia, ja siihen päälle välttelivät eläinrasvoja, söivät 40% margariinia, joivat rasvatonta maitoa, muutenkin suurin osa tuotteista oli vähärasvaisia. Eivät syöneet sokerisia tai rasvaisia herkkuja, ja alkoholia käyttivät hyvin kohtuudella. Olivatko he terveitä? No ei, anopille tuli syöpä vatsaan ( tätä en laske ruokavalion syyksi), ja apella oli metabolinen oireyhtymä, eli korkea kolesteroli, korkea verenpaine, ja alkava aikuisiän diabetes. Kaikkiin oli lääkitys. Osaatteko yhtään arvata millä keinoin noista kaikista lääkityksistä on päästy eroon?

koska noita tulee korkean iän vuoksi melkein kaikille. Minä sen sijaan olen keski-ikäinen, liikun paljon, syön paljon hiilareita mutta erittäin vähän rasvaa, eikä minulla ole mitään sairauksia. Ilmeisesti appivanhempasi ovat siis osanneet elää juuri oikein, koska nuo sairaudet iskivät vasta vanhemmalla iällä.

Jos täysin "terveellisesti" elävä ihminen saa nimenomaan sairauksia, jotka liittyvät yleisesti ajateltuna huonoihin elintapoihin?

Ja kun appi kuitenkin 65-vuotiaana noista vaivoistaan parani täysin RUOKAVALION avulla, niin eiköhän vika ollut just siinä vanhassa ruokavaliossa.

Antti Heikkilän kirjan lukivat, ja sen perusteella ruokavalionsa muuttivat niin, että käyttävät punaista maitoa, voita ja kermaa, eikä mitään light-tuotteita. Eivät tietenkään läträä niillä tolkuttomasti, kuten eivät ennenkään tehneet. Eivät myöskään syö enää perunaa, riisiä, pastaa eivät ole koskaan oikein syöneetkään. Syövät runsaasti kasviksia ja täysrasvaisia liha- ja maitotuotteita. JOnkin verran syövät leipää.

Ja nyt on kaikki arvot optimaalisia apella, eikä tarvitse lääkitystä.

Vierailija
56/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kaikkien taas alkaa käyttämään järjettömästi eläinrasvoja kuten edellinen, kolestroli-sukupolvi? Tuskin lightien ja margariinin kohtuukäyttö on pahasta sen enempää kuin eläinrasvankaan.

Eikös voisi käyttää ensin järkeään, ja sen jälkeen järkevästi mahdollisimman puhtaita ja alkuperäisessä muodossaan olevia elintarvikkeita? Mitä enemmän elintarvikkeita muokataan ja jalostetaan, sen ravintoköyhempiä ja epäterveellisempiä niistä tulee. Ei auta vaikka kuinka sitten perään purkista lisättäisiin vitamiineja ja ties mitä, ei ne imeydy samalla tavalla. ELi vaikka niitä tuotteessa olisikin, ei niistä ole ihmiselle mitään hyötyä. Ja ihan vaan anekdoottina, appivanhempani söivät parikymmentä vuotta "virallisterveellisesti". Molemmat ovat todella hoikkia ja liikunnallisia, ja siihen päälle välttelivät eläinrasvoja, söivät 40% margariinia, joivat rasvatonta maitoa, muutenkin suurin osa tuotteista oli vähärasvaisia. Eivät syöneet sokerisia tai rasvaisia herkkuja, ja alkoholia käyttivät hyvin kohtuudella. Olivatko he terveitä? No ei, anopille tuli syöpä vatsaan ( tätä en laske ruokavalion syyksi), ja apella oli metabolinen oireyhtymä, eli korkea kolesteroli, korkea verenpaine, ja alkava aikuisiän diabetes. Kaikkiin oli lääkitys. Osaatteko yhtään arvata millä keinoin noista kaikista lääkityksistä on päästy eroon?

Toinen kuoli syöpään VAIKKA söi koko ikänsä "terveellisesti" margariinia ja light tuotteita..... toisella oli KORKWA kolesteroli jo nuoresta saakka. Vaimon kuoleman jölkeen tutki vähän nettiä ja alkoi syöhään eläinrasvoja ja kas, kolesteroli laski dramaattisesti

Ihan uskomatonta miten ihmiset ovat margariiniteollisuuden ja light teollisuuden aivopesemiä ! Ihan kuin 60-luvulla jolloin ei eds ollut nettiä, mistä löytää muutakin tietoa kuin teollisuuden MAKSAMIA asiantuntijoita

Vierailija
57/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n MONICA –tutkimus on selvästi osoittanut, että mitä korkeampi kansakunnan kolesterolitaso on, sitä vähemmän sydänkuolemia siinä esiintyy.

kolesterolitasot ja maailmanennätysluokan kuolleisuuden sydäntauteihin? Ihan vihjeeksi: siellä syötiin noiden ilmiöiden aikoihin erittäin runsaasti eläinrasvaa.

se Pohjois-karjala-projekti vaikutti samaan aikaan koko Suomeen. Kaikkialla väheni taudit samaan aikaan, ei pelkästään siellä. Miten sen selität?

Vierailija
58/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on voin ja oliiviöljyn sekoitus. Ja tätä ei todellakaan ole tarkoitus laittaa senttitolkulla leivälle.

Lukekaapa margariinin tuoteseloste ! PELKKÄÄ e-koodia. Jokainen aikuinen ihan varmaan tajuaa että se RI VOI OLLA hyväksi ihmiselle

Vierailija
59/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Pohjois-karjala-projekti vaikutti samaan aikaan koko Suomeen. Kaikkialla väheni taudit samaan aikaan, ei pelkästään siellä. Miten sen selität?

että alettiin suositella eläinrasvan käytön vähentämistä ruokavaliossa. Joten jos itsekin myönnät, että taudit vähenivät sen ansiosta, mistä asiasta sinä kinaat? Eikös se siis mennytkään niin, ettei sydänsairauksia ole ikinä ollut niin paljon kuin nyt?

Vierailija
60/63 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolatutkimus.

Suomalaisten neuvolatietojen perusteella havaitiin, että äidin ennen raskautta ja sen aikana kokema ravinnonpuute vaikutti lapsen sydäntautiriskiin, erityisesti sellaisessa tilanteessa, jossa kalorivajetta ei enää ollut.

P-Karjala -projektin aikana tuli aikuisikään sellainen sukupolvi, jonka äiti oli jo hyvin ravittu. Voilla tai margariinilla ei ole mitään tekemistä ilmiön kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme