Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku, joka ei tee ollenkaan itse ruokaa vauvalle?

Vierailija
25.08.2010 |

Vaan ostaa soseita?

Kysyn siksi, kun eräs tuttuni sanoi, ettei koskaan tehnyt ruokaa lapselle vaan osti aina soseita kunnes alkoi syödä samaa ruokaa aikuisten kanssa. Ihmettelen, voiko se olla totta. Ja jos niin miksi jotkut ostaa ruoan valmiina?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin. Hyvinpä nuo ovat kouluikäisiksi kasvaneet vaikka ovat purkkiruoilla eläneet

Vierailija
2/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkään en tehnyt esikoiselle;

a) ei ollut yleiskonetta

B) "en osannut"

c) kaupasta sai hyvät tuotteet, vitamiinit ym kohdallaan

D) talvivauvalle huonosti saatavilla muutoinkaan tuoretta

Kuopus söikin vain kotiruokaa, eipä noilla nyt koululaisina eroa ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan jaksanut. Terveellistä ja tutkitusti hyvää ruokaa sai kaupasta, miksi ihmeessä alkaisin soseuttamisorgioita miljoonien omenoiden ja porkkanoiden kanssa ja silti pähkäillen saako lapsi tarpeeksi variaatioita ja kaikkia olennaisia vitamiineja. Purkissa kaikki valmiina ja helposti. Tämä oli minun ratkaisuni.

Vierailija
4/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaamiseen menee aikaa. Minä käytän mieluummin sen ajan lapseni kanssa olemiseen.

Kaikkea sitä jotkut jaksavat ihmetelläkin!

Vierailija
5/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta ei siinä kai pahaa ole.

Ite en kyllä ymmärrä eroa kaupan soseiden ja kotitekoisten välillä: kaupan soseessa on esim. vettä+mangoa+askorbiinihappoa (tuoteselosteesta luettu).. Ja jos teen mangososeen kotona, laitan sinne tod.näk. vettä ja mangoa! Tai no, eronahan on se, että kaupan soseessa on tuota askorbiinihappoa eli C-vitamiinia, joka tuskin kenenkään vauvaa tappaa..:D

Vierailija
6/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt suurimman osan ruoista itse esikoiselle ja kuopukselle. Keskimmäinen sai enemmän purkkiruokia, koska EN JAKSANUT laittaa ruokaa itse. Olin niin hirveän väsynyt siihen aikaan. :(

Ja kuten todettu, eipä meidänkään lapsissamme ole mitään terveydellisiä eroja nyt isompina.

Vierailija
7/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi helpompaa avata valmispuuro, laittaa se lautaselle ja lämmittää mikrossa

kuin

laittaa lautaselle vettä ja puurohiutaleita ja kiehauttaa puuro mikrossa?

Vierailija
8/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös syötän vauvan purkkiruualla pelkästään. Pikkuhiljaa olen alkanut antamaan maistiaisia meidän ruuistamme, ja sekoitellut sinne purkkiruokien joukkoon.. Teen paljon uuniruokia, jotka siis valmiina ovat jo maustettuja, tai vaihtoehtoisesti maitoruokia, joten aika harvoin teen vauvalle omaa settiä ns. kesken ruuan laiton (esim kastiketta ennen maustamista...). Joskus niinkin.

Terveellistä ja tutkittua ruokaa, joka maistuu vauvalle (tai eihän toi enää mikään vauva ole..). Kätevää ja helppoa, minä hoidan kodin ja lapset, lemmikit ja työn, joten jos tällä tavoin säästän edes hetken aikaa ja vaivaa ilman että siitä on kenellekään haittaa, teen niin kevein mielin =)

Toisaalta kyllä ihailen suuresti niitä äitejä jotka jaksavat joka ruokailulle keittää vauvalleen sen perunan ja pakastella lihakuutioita...

Vierailija
9/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kaverillani on alle 2v ja kukaan heistä ei ole tehnyt itse ruokaa. en ole minäkään, minulla 2 lasta

Vierailija
10/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat terveitä ja hyvinvoivia kaikin puolin, nyt 5- ja 7-vuotiaat.

Vierailija
11/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tuota minäkään en tajua. Puurot tosiaan "teen itse", joskus on ostettu sellainen valmispuuro esim. evääksi johonkin, mutta muuten tosiaan en kotioloissa ymmärrä noita puuroja. Se puurokin on sitten sellaista hedelmämössöä, puurossa on hiutaleita, jotenkin tuntuu että tuo mikrokaurapuuro on kuitenkin täyttävämpää ja parempaakin =)

Vierailija
12/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, meillä on myös eletty kaupan ruuilla. Vauva söi kaupan soseita tosi mielellään, mutta kun yritin itse tehdä, niin vaikka kuinka laimensin äidinmaidolla ja kokeilin soseuttaa oikein hienoksi niin ei suostunut minun tekemiäni syömään... En jaksanut viikkotolkulla tuputtaa vaan siirryttiin kokonaan kaupan soseisiin. Nyt vesseli 1v 2kk ja hyvin syö hoidossa tavallista ruokaa. Kotona vieläkin tosi usein purkista kun me syödään tosi maustettua (monta kertaa viikossa chiliä jne).

Vierailija
13/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teen mikrossa niin se räjähtää aina ja sit on kiva sotku :/

Vierailija
14/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin paljon helpompaa avata purkki, kun tehdä ite ja sitten sulatella jäiset ruoat yms. Taidosta ei ole kiinni vaan ihan laiskuudesta... :)

Vierailija
15/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tekeminen oli helppoa ja edullista, ei tullut turhaa jätettä, ja ne harvat purkkiruuat, mitä lapselle ostettiin, niin yäk, minkä makuista!

Alla yksi resepti:

1 kg perunaa

1 kg porkkanaa/kukkakaalia/parsakaalia/herneitä (pakaste)/maissia (pakaste)/keittovihanneksia (pakaste)

½-1 kg naudanpaistia tai kalafilettä

½-1 l vettä

Valmistetaan kattilassa mahdollisimman vähässä vedessä (tarkoitus on, että nestettä ei tarvitse keitoksesta poistaa, mittaa kaikki vesi) eri ruoka-ainesten kypsymisajat huomioiden. Liha vain kypsennetään, sen mureudesta ei tarvitse huolehtia, koska soseutetaan joka tapauksessa.

Annetaan jäähtyä vähän, soseutetaan, purkitetaan kuumana annoksiksi (esim. hedelmäsose purkkeihin tai sitten 0,3 l pakastusrasioihin). Muista jättää laajentumistilaa.

Jäähdytetään hyvin ja sitten pakastetaan.

Ideana on tehdä ruuasta niin hyvää, että sitä voi itsekin syödä, mitä nyt suola ja mausteet puuttuu.

Vierailija
16/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä aio tehdä vastaisuudessakaan, vaikka laittaisitte sata ohjetta av-palstalle...;P

Eiköhän ne purkkiruoat ole aika hyvin testattuja ja niissä on vitamiinit ym. kohdillaan..

En ihan oikeasti jaksa ruveta väsäämään mitään soseita erikseen vauvalle, on tässä perheellisellä muutakin ajateltavaa, kun keittiössä häärääminen..

Vierailija
17/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän päivään mennessä soseita tehnyt, tki nyt puuroa ja sormiruokaa antanut. Ja ihan siksi, kun on helpompaa, en tykkää tehdä ruokaa. Odottelen sitä, että voi koko perhe syödä samaa.

Vierailija
18/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään tarvetta soseille, ole koskaan ollutkaan. Eikä se ainakaan esikoisen kanssa ole suuri vaiva että tekee vanhempien ruoasta sellaista, että vauva voi syödä. Tietenkin voi olla eri asia useamman lapsen kanssa.

Vierailija
19/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljonkin ihmisiä, joita ei kiinnosta erillisten soseiden teko ja miksi pitäisikään? Hyvää ja laadukasta luomuruokaa saa valmiissa kätevissä purkeissa, rahalla saa... Hyvin pärjättiin lomamatkat ja ravintoloissa käynnit purkkiruoalla, hyvin maistui lapselle valmiitkin ruoat. En tiedä miksi pitää suhtautua noin kriittisesti toisten valintoihin, soseet ovat varmasti tutkittuja ja testattuja, ei niistä pahempaa haittaa ole lapselle.

Minä olen ainakin tyytyväinen, kun vihdoinkin saa lopettaa soseiden teon ja 1v syö samaa ruokaa muun perheen kanssa. Oikeasti ihanaa ja niin paljon helpompaa!

Vierailija
20/23 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huvita, kaupasta saa helposti, halvalla ja laadukasta ruokaa. Sitten teen, kun vauva siirtyy samaan ruokaan perheen kanssa.