Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yliopistolla töissä ja palkka alle 4000/kk BRUTTONA

Vierailija
24.08.2010 |

Kyselen vaan, onko normaalia. Uudesta treffikumppanista kyse. Onko tosiaan noin huonot palkat akateemisilla?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. väitöskirjaa tekevä tutkija saattaa elää 1200€/kk tuloilla. Jos silläkään...

Vierailija
2/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on superhyvä. Etkö tiedä, että akateemiset tutkijat on yliopistoissa ihan palkkakuopassa. Palkka voi oikeasti olla vain tuo päälle 1000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolla. Viisi vuotta sitten sain 2100 euroa yliopistolla työskentelystä maisterin papereiden jälkeen. Saisi kyllä korkea koulutus ja osaaminen näkyä ihan eri tavalla palkassa...

Vierailija
4/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma bruttopalkka. Äo:sta nyt puhumattakaan.

Vierailija
5/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi arvioida, onko tuo hyvä vai huono palkka. Yliopistossa tosin yleensä on huomattavasti alhaisemmat palkat, kuin maallikot kuvittelevat.

Vierailija
6/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmaan vakituinen lehtori.

Minun mieheni on tutkija, joka saa olla tyytyväinen jos pariin tonniin pääsee. Lisäksi rahoitusta saa aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan. Yliopisto on todella syvältä.

Vierailija
7/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä palkat ovat huomattavasti matalampia, akateemisuus ei kannata rahallisesti. Itse en ole ikinä saanut yli 2000 e/kk, vaikka olen FM ja erittäin pätevä työhöni.

Vierailija
8/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkkaa yliopisto maksaa n 3200€/kk.

Vierailija
9/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lehtori ja saan noin 4200 euroa/kk (brutto). Mutta minulla on tohtorin tutkinto, pedagogisia opintoja ja yli 15 vuotta opetuskokemusta yliopistosta. Ei meillä saa parempaa palkkaa juuri muut kuin professorit ja sitten hallinnon johtoportaan ihmiset.

Yksi professori laitoksellamme saa vähän yli 6000 euroa / kk (muiden proffien palkkoja en tiedä).

Vierailija
10/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on 3637 euroa. Se ei ole yliopistonlehtorin minimipalkka.

Vierailija
11/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulutus kannattaa. Mies on tosiaan tohtori.

t: ap

Vierailija
12/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulutus kannattaa. Mies on tosiaan tohtori.

t: ap

Vierailija
13/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka on vain yksi koulutukseen (toisinaan) liittyvä hyvä puoli. Itse teen unelmatyötäni yliopistossa.

Vierailija
14/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mitä ap keuhkoaa? Etsitkö elättäjää itsellesi vai miksi treffikumppanin palkka niin kiinnostaa???

Vierailija
15/61 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeasti palkattuja

Vierailija
16/61 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärillä on arveltu olevan - ainakin ennen vanhaan - kutsumus työhönsä, eikä ne ihan huonosti palkattuja ole!!!

Vierailija
17/61 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan siirtymistä kunnan tai valtion oppilaitoksiin opetustehtäviin, jos haluat parempaa palkkaa. Arvostan työnantajan edustajana myös yliopistollista jatkokoulutusta esimerkiksi lukion opettajalla.

Vierailija
18/61 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä ne työtunnit eivät riitä, lähellekään :D Mies lukee iltaisin artikkeleja, tekee niitä projekteja joihin ei ole ollut rahoitusta tai joita ei vaan ole ehtinyt tekemään päivän aikana, valmistelee luentoja jne. Työpaikalla menee aina vähintään 8-9 tuntia, kenttätöissä sitten helposti vieläkin pidempään (+ silloin saattaa joutua asumaan 2 kk putkeen tutkimusasemalla). Ei edes muista koska olisi lukenut jotain muuta kuin työhön liittyvää lukemistoa, edes päivän lehteä ei ehdi lukea kunnolla vaan selaisee nopeasti. Lomaa on joo, mutta silloinkin luetaan artikkeleita, kommentoidaan peer review-juttuja jne.

Eikä muuten ole mikään poikkeustapaus, ainakaan sen perustella mitä muilta tutuilta olen kuullut (n. puolet lähimmistä tutuista on tohtoreita ja heistä puolet tutkijoina yliopistolla). En siis oikein usko että oikeasti olet läheltä kovin montaa seurannut...

Mutta kun sitä ei saa millään tavalla seurata tai kontrolloida niin se on pelkkä myytti. Sen tietysti pitäisi olla saman verran kuin "tavallista" työtä tekevillä, mutta eipä se aina sitä ole. Tietysti voi kuvitella tekevänsä kauheasti töitä kun niitä tekee joskus viikonloppuna ja iltaisinkin, mutta kun pitää pitkät lomat ja muuten lyhyemmän viikon, niin kyllä se aika tavalla viikonlopputöitä sitten vaatiikin.

Aikamonella yo-opettajalla on kaikenlaisia sivubisneksiä, joihin tavallisella päivätyötä tekevällä ei ole mitään mahdollisuuksia. Minusta sekin kertoo jo jostakin.

t. läheltä seurannut

Vierailija
19/61 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen ihminen on yliopistotason koulutuksen saanut.

Akateemiset saavat keskimäärin yksityisellä sektorilla ja kuntien jne hommissa paljon parempaa palkkaa kuin yliopistolla. Olin itse tutkijana pari vuotta ja proffia jne lukuunottamatta kaikki yliopistotutkijat (myös väitelleet) ovat palkkakuopassa. Tohtorius näkyy palkassa muutaman satasen verran, mutta ei välttämättä takaa edes samaa tulotasoa mitä maisteritasoisen alkupalkka yksityisellä sektorilla voi olla.

Vierailija
20/61 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen vaan, onko normaalia. Uudesta treffikumppanista kyse. Onko tosiaan noin huonot palkat akateemisilla?

Ihmisellä on taipumus nähdä vain se, miten paljon parempaa palkkaa joku saa, mutta ei huomata sitä, että keskipalkat saatika alimmat palkat ovat ehkä paljonkin pienempiä. Yliopistolla myös työn sisältö on mielenkiintoista ja toki haastavaa. Hyviä opetusvirkojen haltijoita yliopistolla tarvitaan -olihan opetuksen taso ainakin omana opiskeluaikanani hyvin vaihtelevaa: oli niitä kateederin nurkassa jupisijoita, roskakorin potkijoita ja asioiden esitystekniikat mitä sattui - pedagoginen taito puuttui tyystin. Opettamisen heikkoushan on ollut juuri suomalaisten yliopistojen heikkoutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä