kumpi sattuu vähemmän;juurihoito/hampaan poisto?
Kommentit (23)
Se ei puudutuksen jälkeen sattunut enää lainkaan. Mutta hampaan poistossa varauduttiin kipulääkitykseen myös kun puudutus meni ohi.
taidan kallistua hampaanpoiston puoleen.
sellainen särky lääkepaikasta huolimatta,ja puudutus ei auta,kun on niin tulehtunut.
jos joudun tästä särkypäivystykseen lähtemään,ilmoitan siis,että hammas on revittävä irti. en kestä enää.
Mulle tehtiin juurihoito keväällä ja puudutus ei tehonnut, joten jokainen juurikanava jouduttiin puuduttamaan erikseen työntämällä puudutuspiikki kanavaan://! Auuuuu!
Päivässä parissa tuon hampaan juuret ovat kuolleet ja sitten et enää tunne mitään siitä hampaasta. Parempi implantti siitä tulee kuin siitä, mikä keinotekoisesti laitetaan poistetun hampaan tilalle.
puudutuksen ansiosta, ei myöskään särkenyt jälkeenpäin.
Viisaudenhampaat vedettiin pois, ei kivaa. Varsinkin kun kaksi niistä piti pilkkoa ennen poistamista. Hampaanpoiston jälkeen olin kipeä monta päivää.
Kumpikaan ei puudutuksella satu yhtään, mutta hampaanpoiston jälkeen tarvitsen paripäivää kasisatasta buranaa kamaliin kipuihin.
hampaanpoisto. Mulla on juurihoidettu yhtä hammasta ja siitä hoidosta ja kivusta ja tuskasta ei meinannut tulla loppua. Nyt ois pitänyt keväällä tehdä toiseen kun oli siinä pisteessä. En antanut tehdä vaan otatin koko hampaan pois. Hammas (iso poskihammas) oli niin pahasti tulehtunut, että ei puutunut, mutta sekin tuska oli paljon helpompi kestää kun se juurihoito. Se oli kerralla selvä, vaikka kipu järkky. Mullakaan ei lääkepaikat auttaneet mitään siihen juurihoidettuun hampaaseen. Sama helkkarinmoinen kipu vaan koko ajan.
kun hammaskruunu on korjattu entisen näköiseksi, kestää vain niin kauan kunnes se halkeaa. varsinkin poskihampaissa se saattaa hajota alle kymmenessä vuodessa -jonka jälkeen se mitä hampaasta on jäljellä poistetaan ja tilalle laitetaan implantti, jos potilas sen haluaa ja maksaa.
A: Kumpikaan ei satu, molemmissa puudutetaan, juurihoidossa tosin ei pakko mikäli hermo jo kuollut ja näin ollen ei siis hermota.
B: ymmärrän että ihmisillä on pelkoja, mutta....
C: Rohkein mielin toimenpiteeseen, juurihoidolla hammas saa useita elinvuosia lisää, ellei kymmeniä, kun taas poisto on lopullinen, eli jos ei kyse viisurista niin juurihoitoon ja rohkein mielin
tv. Alalla
Mutta voi luoja sitä tuskaa ekan hoidon jälkeen. Mä luulin suunnilleen kuolevani. Mikään särkylääke ei auttanut, mä ihan lamaannuin, en pystynyt tekemään mitään, makasin vain. Leuka ja kaula turposivat enkä meinannut saada suutakaan auki. Sitten soitin hammaslääkärille ja sain antibioottikuurin, joka vähitellen tehosi. Lääkäri sanoi, että joskus juurihoito aiheuttaa tuollaista pahaa särkyä. Seuraavat kerrat meni kivutta.
niin ei mitään ongelmaa.
mutta kun ongelma on se,että hammas on niin tulehtunut,että se ei puudu!
Hammas oli hirvittävän kipeä enkä voinut syödä, juoda tai nukkua, mutta itse hoito ei sattunut yhtään vaikka ei edes puudutettu yhdelläkään hoitokerralla ja olen todella kipuherkkä
Hammaslääkärit osaavat puuduttaa nykyään. Hampaanpoisto saattaa tehdä leukanivelet kipeiksi, jos oikein joudutaan riuhtomaan. Hampaan tyhjä kolo on arka pari päivää. Juurihoito taas menee usein pieleen ja tulehduskipu on ihan helvetillistä. Antibiootit purevat huonosti märkäpesäkkeisiin, kipulääkkeet vielä huonommin.
Ainakin tekovaiheessa. Minulta on leikattu kaksi hammasta, ja ne oli kyllä pitempään kipeät kuin juurihoidettu hammas. Mutta se itse toimenpide ei sattunut yhtään.
kärsit muutaman kerran juurihoitoa joka ei auta paskanvertaa ja lopuksi hammas revitään irti. Halvemmaksi tulee ottattaa se hammas irti heti eikä maksaa turhista juurihoidoista!!
juurihoitoa! Itse inhoan eniten sitä puudutuksen laittoa, sen jälkeen meneekin ihan ok. Se puudutus on vaan niin inhottava...
Kannattaa muutenki miettiä, et kannattaako poistaa omia hampaita, jos takahammas, ni sitte ehkä tuo poisto ois kannattavampi, tulee halvemmaksikin! Mutta tuo juurihoito ei kyllä oo niin kauheaa mitä luullaa, mieheni inhoaa kans puudutusta, ja halusi juurihoidon ilma puudutusta. Sai sen (vanhempi hammaslääkäri) mutta se tais olla aika kamalaa...
Nykyään nuo puudutukset on niin hyviä. Ja jos ei juuret oo puutunu, ni ne laittaa juuriin vielä erikseen jotain paikallispuudutusta, sen laittaminen ei ole inhottavaa..
minulla yritettiin puuduttaa ihan suoraan sitä juurtakin-ei puutunut. tulehdus estää sen.
ja jos sitä tulehdusta ei kerran millään muulla saa pois,kuin juurihoidolla/hampaan irtiotolla,niin uskoisin siis hampaan irti repimisen olevan kivuttomampaa kuin juurihoito juuriin,joita ei saa puudutettua.
ap
Hampaan poisto ei itsessään ole kovin kipeä mutta tuntuu inhottavalta. Jälkeenpäin tuntuu vmäiseltä jos on ottanut puudutuksen. Suosittelen kaikille kuitenkin ottaa se puudutus kaksinkertaisesti.
Minulta on poistettu kuusi hammasta joten kokemusta löytyy tästä aiheesta. Useampi juurihoito tehty myös. Hampaiden poisto on nopea toimenpide, puudutus ja sitten pihdeillä ote hampaasta ja sitten renkutetaan ees taas kunnes se irtoaa niin että pop. Tietenkin siinä tapauksessa hankalampaa jos hammas ei ole näkyvissä/tai juuret ovat vinksallaan. Ikävintä hampaiden poistossa ei ollut itse se poistaminen vaan monen päivän ongelmat verenvuodon kanssa sekä kivut. Syöminen on myös vaikeaa.
Jos vain juurihoito on mahdollinen niin ottaisin sen ensin. Juurihoidetun hampaan kanssa pärjäät pitkään.
t: 2