Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perässäroikkujat (autoilusta)

Vierailija
24.08.2010 |

Minua ärsyttä suunnattomasti liikenteessä sellaiset kuskit jotka roikkuvat ihan auton perässä kiinni. Mitä näille voi tehdä? Ajan sitten ylinopeutta tai en, niin aina löytyy auto joka jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Ottaa niin pattiin!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nostaisi jalkansa kaasulta mutkassa, ei auton vauhti merkittävästi hidastu.

Vierailija
82/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ehkä muistuttaa, että merkki tien poskessa ei tarkoita vähimmäisvauhtia, vaan enimmäisvauhtia =) Alinopeudesta voidaan toki sakottaa (liikenteen vaarantamista), mutta kyllä sitä alinopeutta on sakkoihin oltava enemmän kuin ylinopeutta. Sellaista perustelua ei ole, joka puskurissa roikkumisen oikeuttaisi.

Itse ajan sitä vauhtia mikä kulloinkin hyvältä tuntuu, pääsääntöisesti jonon keskivaiheilla samaa vauhtia kuin muukin liikenne =) ja silti ne *keleen rekat roikkuu puskurissa.

Mutta siis, roiku puskurissa, hidastan vauhtia. Ihan vaan, ettet törmää mun perään, kun kuitenkin sattuu jotan arvaamatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miellyttääkseen muita kanssakulkijoita ja maksella siinä ohessa kivoja ylinopeussakkoja ja parhaimmassa tapauksessa vahingoittaa jotakuta vielä?

Rehellisyyttä peliin, kuka nyt aina ajaa täsmälleen nop.raj. mukaan? Käsi sydämelle, hei... :D Mä myönnän ainakin ajavani esim. moottoritiellä noin 15 km yli, enkä todellakaan ole mikään hurjastelija. Asuinalueilla puolestaan noudatan aina esim. 30 km/h rajaa, ehdottomasti! Joten esim. moottoritiellä voi mielestäni ajaa "turvallisemminn" ylinopeutta kuin taajamissa ja asutusalueilla.

Kaikki eivät tee niinkuin sinä!! Mä olen hyvinkin tarkka siitä että ajan nopeusrajotusten mukaan... Ei ne rajotukset siellä ole meidän kiusaksi vaan turvallisuudeksi, moottoriteilläkin! Kuitenkin pidä aina huolta siitä että en hidastele, koska itsekkin ärsyynnyn niistä jotka ajavat reilusti alle rajoituksen tai jojottavat vauhdin kanssa.

Luultavasti siis ajat alinopeutta...

meillä kyllä skodassa saa erikseen tarkan nopeusmittarin joka näyttää kilometrilleen mitä nopeutta ajat, en usko että se valehtelee, mitä hyötyä siitä muuten on??

aika harvoin pk:seudalla olen törmännyt perässä roikkumiseen muuta on ollut.. sitten ainakin meikä mamma ajaan just eikä melkein nopeusrajoituksen mukaan =) minähän en ohi päästä jos tahalleen siellä perässä kärkkyy niin olevinaan kiire..

Vierailija
84/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka ajaisin kuinka nopeasti motarilla, aina siihen tulee taakse joku joka haluaa ohi. Siis vaikka posottelen jotain Lahden tietä vakionopeuden säädin 135:ssä sitä vasenta kaistaa, niin kohta on joku takapuskurissa kuitenkin. Tosin itse en viitsi alkaa hankalaksi, vaan siirryn takaisin oikealle kaistalle, vaikka joudunkin hidastamaan vauhtia ja päästän sen takaa tulevan ohi. Ja meillä ei mittarivirhettä ole kuin 3km/h joten aikamoista ylinopeutta ajelen jo itsekin.

Vierailija
85/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rekat kun joutuvat yleensä siihen ylämäkeen kiihdyttämään, koska eivät muuten pääse ylös asti. Että eivät varmaankaan kiusallaan perässä roiku. Henkilöautoilijoilla muutenkin tapana hidastaa ylämäen yläosassa.

t. rekkakuskin sisko

Vierailija
86/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kokeillu kanssa kaikkia noita, tuntuu että hiljentäminen ja valojen vilkuttelu on eniten provosoivaa ja ne tulee kostaa ja vetää liinat kiinni edessä...

Bussipysäkillekkin pysähtyminen on todella rasittavaa, menkööt ohitte jos on kerta niin kiire kääntyä kilometrin päästä pois tieltä.. näin ne yleensä menee..

Itse ajan vakionopeden säätimellä, tehokkaalla autolla liikenteen mukana, nopeusrajoituksen mukaan tai n.10km ylinopeutta että varmasti en jaloissa ole. juuri keski-ikäise miehet ja teinit on näitä teidenritareita.

Parasta on jos on esim motarilla tai muualla missä on kaksi kaistaa, vaihdan keskikaistalle tästä lähtien ja hiljennän vauhtia hieman (tietysti tarkistan että ketää ei ole tulossa takaa) katsotaan sitten tuleeko vielä perään roikkumaan! :D

Vierailija
87/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välillä tulee tilanteita, että ihan pakko nostaa nopeutta ettei rekka ole takapuskurissa kiinni. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin valtava rekka, joka on jo niin lähellä ettei etuvaloja enää näy. Näitä riittää tuossa kehä 3:lla ihan kiitettävästi. Nopeusrajoitus 80km/h on juuri pahin mahdollinen - lähes kaikki ajoneuvot "yltävät" helposti tuohon nopeuteen. Turvaväliä ei saa jätettyä (eteen jos jätät tilaa, niin kohta siihen jo joku tunkee) vaikka siitä olisi suuresti apua kiihdytyskaistojen kohdalla: kiihdyttävät "mahtuisivat" joustavammin muun liikenteen sekaan eikä koko jonon tarvitsisi niin paljon jarrutella.

Huvittavia ovat ne takapuskurissa roikkujat, jotka viidenkympin alueella poukkoilee siellä takana. Mihin ihmeeseen niillä on kiire? Nopeusrajoitus koskee muitakin kuin jonon ensimmäistä...

Joku viittasi latvialaiseen ajokulttuuriin: meno vain hurjenee etelään mennessä esim. Puolassa ja Slovakiassa. Itsellä ei olisi tullut mieleen lähteä ohittamaan neljän rekan jonoa mutkassa mutta siellä porukka lähtee ohituksiin ihan "sokkona". Tosin siellä monet ajoneuvot ovat todella hitaita eli jonoonkaan ei voi jäädä. Ja toisaalta tien kunto välillä mitä sattuu. Ihmeen vähän kuitenkaan on onnettomuuksia nähty vaikka tuolla reitillä joka vuosi pariin kertaan ajetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän