Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perässäroikkujat (autoilusta)

Vierailija
24.08.2010 |

Minua ärsyttä suunnattomasti liikenteessä sellaiset kuskit jotka roikkuvat ihan auton perässä kiinni. Mitä näille voi tehdä? Ajan sitten ylinopeutta tai en, niin aina löytyy auto joka jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Ottaa niin pattiin!

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10%

ei vaan 10 km/h

Vierailija
42/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauhean vaikeaa ymmärtää?

Ensin sanot ajavasi ylinopeutta, mutta kuitenkaan et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä vinkki varsinkin liukkaalla kelillä on hidastaa ylämäessä vauhtia niin perässätulija hyytyy sinne komeasti. Varsinkin jos se perässäroikkuja on rekka. Sitten vain itse kiihdytät ja saat kivasti väliä kun perässäroikkuja hyytyy siellä mäessä.

Perässä roikkuminen on liikennerikkomus, mutta samoin on kiusanteko ajamalla liian hiljaa. Sekin aiheuttaa vaaratilanteita.

Olet lapsellinen! Liikenne on yhteispeliä, jos jokainen on kohtelias toisille, liikenne sujuu.

Tästäkin ketjusta näkee minäminäminä asenteen... Hohhoijaa.

Vierailija
44/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähennetään 3 km/h mittarivirhettä, sitten puututaan vasta yli 5 km/h ylinopeuksiin (jos viitsitään) ja kun huomioitte oman mittarivirheenne niin saa se aika paljon näyttää yli.

Vierailija
45/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miellyttääkseen muita kanssakulkijoita ja maksella siinä ohessa kivoja ylinopeussakkoja ja parhaimmassa tapauksessa vahingoittaa jotakuta vielä?

Rehellisyyttä peliin, kuka nyt aina ajaa täsmälleen nop.raj. mukaan? Käsi sydämelle, hei... :D Mä myönnän ainakin ajavani esim. moottoritiellä noin 15 km yli, enkä todellakaan ole mikään hurjastelija. Asuinalueilla puolestaan noudatan aina esim. 30 km/h rajaa, ehdottomasti! Joten esim. moottoritiellä voi mielestäni ajaa "turvallisemminn" ylinopeutta kuin taajamissa ja asutusalueilla.

Kaikki eivät tee niinkuin sinä!! Mä olen hyvinkin tarkka siitä että ajan nopeusrajotusten mukaan... Ei ne rajotukset siellä ole meidän kiusaksi vaan turvallisuudeksi, moottoriteilläkin! Kuitenkin pidä aina huolta siitä että en hidastele, koska itsekkin ärsyynnyn niistä jotka ajavat reilusti alle rajoituksen tai jojottavat vauhdin kanssa.

Luultavasti siis ajat alinopeutta...

Vierailija
46/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun perässäni vaan roikuta. Etupuskurissa usein roikkuu joku nysväri mutta se onkin eri asia.

Vierailija
47/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parhaassa tapauksessa saat poliisit perääs.

ja toinen mikä ärsyttää on se, että jos itse pitää turvaväliä edellä ajavaan autoon niin joku idiootti ohittaa sut ja tunkee siihen turvaväliin.

Vierailija
48/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun auto haluaa ohittaa, se ajaa ihan puskuriin - ja edellä ajava tietää siitä väistää pientareelle.

Joustavaa!

Mutta myös vaarallista: pientareellahan se väistävä auto voi ajaa vaikkapa jalankulkijan tai pyöräilijän päälle, tai parkissa olevaan autoon. Ja pahimmillaan se ohittaja tunkee läpi, vaikka kohdalla olisi vastaantulija JA vastaantulijaa ohittava auto.

Mutta siis ap: kyse voi joskus olla siitäkin, että se sun autosi perässä roikkuva edustaa toisenlaista liikennekulttuuria ja odottaa, että SINÄ älyät väistää. Ihmettelee kenties vielä, että onpa epäkohtelias ja mölö nainen, kun ei älyä...

;-)

Vierailija
49/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mäkiä joskus kiihdyttää jotta pääsen mäen ylös :-( Ja tämä työmatkallani olevan mäki on juuri ohituskaistan alussa. Autossani niin huono moottori.

Nyt kyllä narraat. Ei semmosta henkilöautoa ole olemassakaan että ylämäkiin pitää kerätä vauhtia.

Vaihda mäen alla pienempi vaihde niin eiköhän nouse ihan tasavauhdilla.

En ole tuo ensimmäinen kirjoittaja, mutta itselläni on tosi vanha skoda jolla kesä aikaan taitan työmatkani. Tasaisellakin autoni kulkee korkeintaan 80km/h ja ylämäkeen todellakin hyytyy vaikka kuinka vaihtaisin pienempää vaihdetta silmään. Yleensä koitan vähän kiihdytellä ennen mäkeä että menisi mahdollisimman pitkälle tasaisella vauhdilla, etten ole tukkona. Mutta jos pitkä mäki kyllä vauhti hiipuu vaikka vaihdetta pienentää...

Vierailija
50/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttä suunnattomasti liikenteessä sellaiset kuskit jotka roikkuvat ihan auton perässä kiinni. Mitä näille voi tehdä? Ajan sitten ylinopeutta tai en, niin aina löytyy auto joka jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Ottaa niin pattiin!

Yrittäkääkin hidastella edessäni tai vilkutella jarruvaloja minulle, niin lähden seuraamaan.

Jutellaan sitten liikennesäännöistä!

Vierailija
51/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan kun autostamme oli takalasin pyyhkimestä rikki se mistä pesuaine tulee ja se sitten ampui suoraan taaksepäin..No joku erehtyi perseeseen roikkumaan,ruikkasin vähän nestettä ja alkoi turvaväli löytymään.Kun sitten hälle tuli tilaisuus mennä ohitse hymyilin vaan kauniisti! :)

Vierailija
52/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan kun autostamme oli takalasin pyyhkimestä rikki se mistä pesuaine tulee ja se sitten ampui suoraan taaksepäin..No joku erehtyi perseeseen roikkumaan,ruikkasin vähän nestettä ja alkoi turvaväli löytymään.Kun sitten hälle tuli tilaisuus mennä ohitse hymyilin vaan kauniisti! :)

Elä siis ihmettele jos tulen vain lähemmäksi.

Vierailija
53/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parhaassa tapauksessa saat poliisit perääs.

ja toinen mikä ärsyttää on se, että jos itse pitää turvaväliä edellä ajavaan autoon niin joku idiootti ohittaa sut ja tunkee siihen turvaväliin.

hätää, en jää siihenväliin asumaan. Ohitan vaan sen edessä olevan auton ja jatkan matkaa.

Ja miten ohittaja on idiootti. Yhtä hyvin voisin sanoa että jonossa ajava on vitun ruma maho lehmä jonka elämänlaatu vain paranisi jos joku heittäisi akkuhappoa kasvoille ja ajaisi sirkkelistä läpi.

Vierailija
54/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajesta, nyt käsi sydämelle, minkäalisen ajoasenteen haluat lapsillesi opettaa?

Onko se minä, minä, minä vaiko huomioitko muut ja ajat nopeusrajoitusten sekä sääntöjen mukaan?

Vierailija
55/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miellyttääkseen muita kanssakulkijoita ja maksella siinä ohessa kivoja ylinopeussakkoja ja parhaimmassa tapauksessa vahingoittaa jotakuta vielä?

Rehellisyyttä peliin, kuka nyt aina ajaa täsmälleen nop.raj. mukaan? Käsi sydämelle, hei... :D Mä myönnän ainakin ajavani esim. moottoritiellä noin 15 km yli, enkä todellakaan ole mikään hurjastelija. Asuinalueilla puolestaan noudatan aina esim. 30 km/h rajaa, ehdottomasti! Joten esim. moottoritiellä voi mielestäni ajaa "turvallisemminn" ylinopeutta kuin taajamissa ja asutusalueilla.

Kaikki eivät tee niinkuin sinä!! Mä olen hyvinkin tarkka siitä että ajan nopeusrajotusten mukaan... Ei ne rajotukset siellä ole meidän kiusaksi vaan turvallisuudeksi, moottoriteilläkin! Kuitenkin pidä aina huolta siitä että en hidastele, koska itsekkin ärsyynnyn niistä jotka ajavat reilusti alle rajoituksen tai jojottavat vauhdin kanssa.

Luultavasti siis ajat alinopeutta...

... en siitä että mittarilukema näyttää tasan sitä nopeutta mitä kyltti tien poskessa. Olen tietoinen siitä että meidän automme nopeusmittari valehtelee sen n.10km ja otan sen tottakai huomioon!!

Vierailija
56/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mäkiä joskus kiihdyttää jotta pääsen mäen ylös :-( Ja tämä työmatkallani olevan mäki on juuri ohituskaistan alussa. Autossani niin huono moottori.

Nyt kyllä narraat. Ei semmosta henkilöautoa ole olemassakaan että ylämäkiin pitää kerätä vauhtia. Vaihda mäen alla pienempi vaihde niin eiköhän nouse ihan tasavauhdilla.

En ole tuo ensimmäinen kirjoittaja, mutta itselläni on tosi vanha skoda jolla kesä aikaan taitan työmatkani. Tasaisellakin autoni kulkee korkeintaan 80km/h ja ylämäkeen todellakin hyytyy vaikka kuinka vaihtaisin pienempää vaihdetta silmään. Yleensä koitan vähän kiihdytellä ennen mäkeä että menisi mahdollisimman pitkälle tasaisella vauhdilla, etten ole tukkona. Mutta jos pitkä mäki kyllä vauhti hiipuu vaikka vaihdetta pienentää...

Ymmärrät siis tilanteeni ihan täysin :-)

Vierailija
57/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistatte että nopeusrajoitus ei ole sama kuin mittarin näyttö

- oon tarkistanut nopeusnäyttö-paikoissa + korkeintaan 1-2 km/h on ollut eroa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
58/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistatte että nopeusrajoitus ei ole sama kuin mittarin näyttö

- oon tarkistanut nopeusnäyttö-paikoissa + korkeintaan 1-2 km/h on ollut eroa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
59/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä narraat. Ei semmosta henkilöautoa ole olemassakaan että ylämäkiin pitää kerätä vauhtia. Vaihda mäen alla pienempi vaihde niin eiköhän nouse ihan tasavauhdilla.

Ymmärrät siis tilanteeni ihan täysin :-)

Ymmärrystä kyllä löytyy! :) Ajattelin jo että alan olla niitä ainoita vanhalla Skodalla ajelioita, mutta näköjään on vielä muitakin!!

Vierailija
60/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä roikkuminen on liikennerikkomus, mutta samoin on kiusanteko ajamalla liian hiljaa. Sekin aiheuttaa vaaratilanteita.

joku ajaa joskus hiljaista vauhtia, ei kiusatakseen, vaan siksi ettei koe pystyvänsä turvallisesti (syystä tai toisesta) ajamaan kovempaa. On vaarallista alkaa ajamaan taitojensa ylärajoilla.

Eli ei kait aina ole kyse kiusanteosta!

Itse olen joskus ajanut hiljaa esim kelin takia (liukasta, huono näkyvyys - on kyllä useampikin kkuski posottanut ohi, mutta itse en ole esim kovassa sateessa kokenut näkeväni tarpeeksi eteeni jotta voisin ajaa kovemapaa), tai koska ajon aikana on väsymys yllättänyt + silti on pitänyt päästä kotiin (=en ole voinut jäädä lepäämään tienposkeen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi