Perässäroikkujat (autoilusta)
Minua ärsyttä suunnattomasti liikenteessä sellaiset kuskit jotka roikkuvat ihan auton perässä kiinni. Mitä näille voi tehdä? Ajan sitten ylinopeutta tai en, niin aina löytyy auto joka jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Ottaa niin pattiin!
Kommentit (87)
joka päivä useaan kertaan tietä jolla rajoitus on 100km/h valitettavasti osa teistä taitaa käyttää samaa tietä, ajellaan 80-90km/h ja ihmetellään kun roikutaan puskurissa! te olette suurimmat riskitekijät liikenteessä ja ilmeisesti ihan tyhmyyttänne luotte liikenteessä vaaratilanteita tolla ajotyylillänne.. pakkohan teistä on ohi päästä! Jos 20km matkalla saa ohittaa 3 av mammaa, muutaman eläkeläisen ja pari muuta urpoa niin kyllä siinä alkaa hermo palaa, roikun puskurissa ja jos tarpeeks vielä vauhti alenee ni vilkuttelen valoja ja näytän vielä keskaria perään. Siinä voitte sit ihan rauhassa taivastella mikä ihmisiä vaivaa.
Kunhan muistatte että nopeusrajoitus ei ole sama kuin mittarin näyttö
- oon tarkistanut nopeusnäyttö-paikoissa + korkeintaan 1-2 km/h on ollut eroa suuntaan tai toiseen.
No tuo nopushan saattaa vaihdella sen mukaan mitkä renkaat on alla kun tähän nopeusnäyttöön ajaa...
Itseäni todella kanssa ärsyttää perässä roikkuminen,koska ajan sallittu nopeus + 10km/h koska silloin tiedän sen olevan esim. 80 nopeusalueella n.82-83km/h.Niin ei ole sillon kyllä minun ongelmani jos jonkun pitää ylinopeutta ajaa,ei meidän muiden tarvii!!
missä edellä ajavan "köröttely" on ärsyttävää. Moottoritiellä ohittaisin ja minua ottaisikin päähän ehkä alinopeus. Mutta esimerkiksi tie, jota pitkin ajan kotiin on hyvin vilkas ja tiellä on paljon kaikenlaista kulkijaa. Suht tasaista vauhtia siellä kuitenkin mennään. Siksi ihmetyttää ohittamiset koska varmasti tälläkin pätkällä on työpaikalta kotiin kulkijoita, jotka tietävät että yhtään aikaisemmin eivät kotona ole vaikka yhden auton ohi pääsevätkin.
että saisin siihen edelläajavaan vauhtia.
Ärsyttävää kun 80 alueella ajetaan juuri pilkulleen 80. Liikenne olisi joustavampaa jos hiukan painaisitte sitä kaasujalkaa.
rekka ajaa perseessä, taatusti hidastan vauhtia. Haluan pystyä itse reagoimaan nopeampaa hitaassa vauhdissa, koska takanani on vaarallinen lasti.
Heti ajan nopeampaa jos rekka jättää turvavälin. Oman turvallisuuteni takia hidastan vauhtia.
Toinen hyvä vinkki varsinkin liukkaalla kelillä on hidastaa ylämäessä vauhtia niin perässätulija hyytyy sinne komeasti. Varsinkin jos se perässäroikkuja on rekka. Sitten vain itse kiihdytät ja saat kivasti väliä kun perässäroikkuja hyytyy siellä mäessä.
Perässä roikkuminen on liikennerikkomus, mutta samoin on kiusanteko ajamalla liian hiljaa. Sekin aiheuttaa vaaratilanteita.
Olet lapsellinen! Liikenne on yhteispeliä, jos jokainen on kohtelias toisille, liikenne sujuu.
Tästäkin ketjusta näkee minäminäminä asenteen... Hohhoijaa.
Ajan siten, että auton mittari näyttää 50 km/h enkä yhtään enempää ja poikkeuksetta aina tulee siihen takalistoon kiinni joku (v*tun idiootti) auto.
Ei siinä muuten mitään mutta tiellä on paljon suojateitä ja niitä ylittämässä paljon pieniä lapsia.
että saisin siihen edelläajavaan vauhtia. Ärsyttävää kun 80 alueella ajetaan juuri pilkulleen 80. Liikenne olisi joustavampaa jos hiukan painaisitte sitä kaasujalkaa.
Herrajesta, nyt käsi sydämelle, minkäalisen ajoasenteen haluat lapsillesi opettaa? Onko se minä, minä, minä vaiko huomioitko muut ja ajat nopeusrajoitusten sekä sääntöjen mukaan?
Enhan minä sitä mitenkään ihannoi, se on vaarallista kuten jo sanoinkin. Kunhan nyt vaan selitin, että ihan yhtä lailla se perässäroikkuja saattaa ihmetellä tätä MEIDÄN tyyliämme.
Huokaus teidän hysteerikkojen kanssa.
että saisin siihen edelläajavaan vauhtia.
Ärsyttävää kun 80 alueella ajetaan juuri pilkulleen 80. Liikenne olisi joustavampaa jos hiukan painaisitte sitä kaasujalkaa.
Miten niin ylinopeus tekee joustavampaa liikenteestä?? Silloinhan edelleenkin sielä joukossa on se joku joka hidastelee kun ei aja yhtä paljon kun muut ajaa. Eli ei auta mitään.
Minä en ainakaan muiden ihmisten takia aja ylinopeutta. Ajan nopeusrajotusten mukaa. Eli kun auton mittari näyttää 90km/h tiedän ajavani suunnilleen sen 81-82km/h ja en tosiaankaan ala kiihdyttelemään kenenkään perässä kiinni ajavan takia. Lähinnä alkaa vaan suunnattomasti ärsyttää että joku tulee vaarantamaan minut ja itsensä roikkumalla siinä perässä. Jos jostain syystä joudun sen äkkijarrutuksen tekemään (onnettomuus mutkan takana, hirvi tulee tielle yms.) ei perässäroikkuja ehdi reagoida mitenkään.
No heh, monesti kyllä kannattaa pohtia mikä on järkevä tilannenopeus, eikä paahtaa mutkiin samaa vauhtia mitä suoralla kulkee...
Oletko itse ihan varma, että ajat tasaista nopeutta? Nimittäin monasti jos edellämenijän vauhti vaihtelee, sitä tupsahtaa kantaan kiinni, jos on vakionopeussäädin itsellä päällä. Eli saavuttaa ykskaks.
Usein ihmisten kaasujalka löysää mutkissa tai kun tulee autoja vastaan jne, jotenkin vaistonvaraista?
No heh, monesti kyllä kannattaa pohtia mikä on järkevä tilannenopeus, eikä paahtaa mutkiin samaa vauhtia mitä suoralla kulkee...
esim. moottoritiellä vituttaa niin sanoinkuvaamattoman paljon, kun nopeurajoitus on 100km/h, sitten joku mummeli ajaa oikeanpuoleista kaistaa 80km/h (ok, siitä pääsee ohituskaistaa ohi, vai pääseekö???), ja sitten joku vitun töhökki "OHITTAA" sitä mummelia 85km/h, eli köröttelee siinä rinnalla sellaisen 5km matkan ennenkuin pääsee ohi. Tällaisessa tientukkotilanteessa kyllä tyrkkään konttiin kiinni ja tiukasti.
Ymmärrän ettei nopeusrajoituksen yli tarvitse ajaa, ja jos joku ajaa moottoritiellä ohituskaistalla sen 100km/h, en minä kontissa kiinni aja koska toinen ajaa rajoitusten mukaan, mutta nämä helvetin hidastelijat pistävät kyllä vituttamaan! Jos ei uskalla ajaa sitä 100km/h (tai auto ei kulje sitä :D) niin ajakaa niitä maanteitä pitkin, oikeastaan poikkeuksetta moottoritien rinnalla/lähellä kulkee myös hitaammalle liikenteelle tarkoitettu tie. Tai sitten pysytte sillä oikeanpuoleisella kaistalla jotta muut pääsevät ohi ettekä lähde ruuhkaa rakentamaan ohituskaistalle.
Eli jos liikenne sujuu nopeusrajoitusten mukaan, ajan siivosti mutta jos joku on kirjaimellisesti tientukkoja niin kyllä hiostan kontissa.
Sama toisinpäin; jos itse ajan nopeusrajoitusten mukaan tai jopa hieman ylinopeutta kuten tavallisesti, ja joku on kokoajan kontissa kiinni vaikka ohikin pääsisi, ruikin pissapoikaa silmille (varsinkin mopokuskin ollessa kyseessä tämä on ihan hullunhauskaa :D) ja ajan mahdollisimman epätaloudellisesti eli kiihdytän, jarrutan, kiihdytän jne.
En ymmärrä miksei Suomessa anneta sakkoja alinopeutta ajaville.. Australiassa tämäkin asia on paremmin; liikenne sujuu moottoriteilläkin kun alinopeudesta (oliko 10 vai 20km/h alle) saa sakot ja rekoille on samat rajoitukset kuin muillekin autoille, liikenne sujuu paljon paremmin.
Tuo perässä roikkuminen on todella vaarallista. Onko itsesuojeluvaistossa jokin puute kun pitää roikkua puskurissa kiinni?
Olen myös huomannut, että kunnon turvavälin pitäminen on punainen vaate - ohi on mentävä jos edellä ajava pitää letkaan hiukan etäisyyttä. Sitten ajetaan letkan perään roikkumaan 10 metrin päähän edellä ajavasta. Ei vain tajua..
tyrkkään konttiin kiinni ja tiukasti.
Muistathan sitten, että olet parhaimmassa tapauksessa syyllinen kuolemantuottamukseen kun jysäytät edellä ajavan päälle motarilla.
Juu, kyllähän sitä kannattaa mutkiin painaa 100 km/h.
Kun puhutaan kesäkelistä. =D
sillä jos letka kulkee hitaasti, siitä mennään ohi! Ja harvoin 10 auton letkasta pääsee yhdellä ohituksella ohi, yleensä joutuu auto-kaksi kerrallaan ohittelemaan.
Itse en ainakaan jaksa nysvätä jonkun hidastelijan perässä jos ohikin pääsee. Vituttaa ajaa jotain pitkää matkaakin kun matkan voi selvittää 4h ajamalla rajoitusten mukaan tai hieman yli, kun taas hioa tätä samaa pätkää 5-6h köröttelemällä jonkun alinopeutta ajavan perässä.
Ja ei, en kerää sakkoja kaahailulla. Yhdet ainoat ylinopeussakot olen saanut ajovuosieni aikana ja nekin menivät rikesakkona koska rajoituksen ylitys oli niin pieni.
Ja parhaassa tapauksessa saat poliisit perääs. ja toinen mikä ärsyttää on se, että jos itse pitää turvaväliä edellä ajavaan autoon niin joku idiootti ohittaa sut ja tunkee siihen turvaväliin.
aikoinaan kun autostamme oli takalasin pyyhkimestä rikki se mistä pesuaine tulee ja se sitten ampui suoraan taaksepäin..No joku erehtyi perseeseen roikkumaan,ruikkasin vähän nestettä ja alkoi turvaväli löytymään.Kun sitten hälle tuli tilaisuus mennä ohitse hymyilin vaan kauniisti! :)
Minun isäni on automekaanikko eikä tuolla pohjoisen teillä paljon välitä nopeusrajoituksista, vaan painaa lähes jokapaikassa vähintään sen 130km/h, monesti menee reilusti enemmänkin... Eli ei varmasti aja alinopeutta. Rajoitusten mukaan, tai vain vähän yli ajaa etelässä kun on poliiseja täällä toisin kun tuolla lapissa, ja hän inhoaa noita perässä roikkujia myös. Meillä kun on totuttu lapissa pitämään turvavälit, periaate on että jos ei toinen nyt mitään hirveän hidasta vauhtia aja niin takavalojen ei tarvitse näkyä takana tulevalle pimeällä.
Mutta siis asiaan, isäni nimenomaan laittoi tuon takalasin pyyhkimen suihkuttamaan suoraan taaksepäin kun inhoaa noita peräroikkoja. Minäkin voisin laittaa!
Kun puhutaan kesäkelistä. =D
Vaikka nostaisi jalkansa kaasulta mutkassa, ei auton vauhti merkittävästi hidastu. Jos sellaisessa tilanteessa takana ajava tulee peräpuskuriin kiinni, on kyseessä kyllä liian pieni turvaväli. Taas.
joka päivä useaan kertaan tietä jolla rajoitus on 100km/h valitettavasti osa teistä taitaa käyttää samaa tietä, ajellaan 80-90km/h ja ihmetellään kun roikutaan puskurissa! te olette suurimmat riskitekijät liikenteessä ja ilmeisesti ihan tyhmyyttänne luotte liikenteessä vaaratilanteita tolla ajotyylillänne.. pakkohan teistä on ohi päästä! Jos 20km matkalla saa ohittaa 3 av mammaa, muutaman eläkeläisen ja pari muuta urpoa niin kyllä siinä alkaa hermo palaa, roikun puskurissa ja jos tarpeeks vielä vauhti alenee ni vilkuttelen valoja ja näytän vielä keskaria perään. Siinä voitte sit ihan rauhassa taivastella mikä ihmisiä vaivaa.