Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perässäroikkujat (autoilusta)

Vierailija
24.08.2010 |

Minua ärsyttä suunnattomasti liikenteessä sellaiset kuskit jotka roikkuvat ihan auton perässä kiinni. Mitä näille voi tehdä? Ajan sitten ylinopeutta tai en, niin aina löytyy auto joka jää roikkumaan takapuskuriin kiinni. Ottaa niin pattiin!

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kokeillut painaa kaasua että saan vähän rakoa. Perässähiihtäjä kuitenkin kuroo raon kiinni ja jää taas roikkumaan takakonttiin.

Ainoa konsti näihin on, että kurvaa bussipysäkille ja venttaa siinä hiukan aikaa.

Vierailija
2/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekis mieli painaa jarrua yhtäkkiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulilasiin vettä viskoo niin johan rakoa tulee.

Hyvin ärsyttäviä kuskeja. Pitäisi hommata takalasiin kyltti missä lukee isolla että eikä arvon kuski ymmärrä mikä on turvaväli?

Vierailija
4/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän osteta romutuskuntoiset autot, ja vedetä muutaman kerran liinat kiinni "siilin" pelastamiseksi. Josko se opettaisi muutaman ääliön varomaan.

Vierailija
5/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulilasiin vettä viskoo niin johan rakoa tulee.

Vierailija
6/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina hitusen jarrua, että jarruvalot näkyy ja pissapoikaa kehiin. Jos ei tehoa niin hidasta vauhtia ihan pokkana

Vierailija
7/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin, jos ajan jonossa. Haluan taata itselleni riittävästi aikaa reagoida, koska takana tuleva ei ehdi tehdä mitään.

Usein kyllä hiljennän vauhtia silloinkin, jos ajan ekana, vähän kuin kiusatakseni ja siksi, että halutessaan roikkuja pääsisi helpommin ohi, jos sellaista haaveilee.

Tuota vedenroiskimista pitääkin koettaa. :DD

Vierailija
8/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että nämä perähaistelijat ovat usein keski-ikäisiä miehiä?

Vierailija
9/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tehokkaampaa olisi lähteä kiihdyttämään reippaasti pieneltä takamatkalta.

Oletko itse ihan varma, että ajat tasaista nopeutta? Nimittäin monasti jos edellämenijän vauhti vaihtelee, sitä tupsahtaa kantaan kiinni, jos on vakionopeussäädin itsellä päällä. Eli saavuttaa ykskaks.

Vierailija
10/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä vinkki varsinkin liukkaalla kelillä on hidastaa ylämäessä vauhtia niin perässätulija hyytyy sinne komeasti. Varsinkin jos se perässäroikkuja on rekka.

Sitten vain itse kiihdytät ja saat kivasti väliä kun perässäroikkuja hyytyy siellä mäessä.

Vierailija
11/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole käynyt juuri koskaan niin että takapuskurissa "roikkuisi" joku. Ajan n. 60km päivässä ja juuri viime viikonloppunakin 1000km. Onko ilmiö yleinenkin?

Vierailija
12/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksia av-mammat himmaa ja ajaa just nopeusrajoitusten mukaan. Näin sitten ne, ketkä haluaa ohi, menee aika lähelle jotta pääsevät heti ohituskaistan alkaessa / kelt.viivan loppuessa ohi... ;)

Vierailija
13/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ihan varma, että ajat tasaista nopeutta? Nimittäin monasti jos edellämenijän vauhti vaihtelee, sitä tupsahtaa kantaan kiinni, jos on vakionopeussäädin itsellä päällä. Eli saavuttaa ykskaks.

Usein ihmisten kaasujalka löysää mutkissa tai kun tulee autoja vastaan jne, jotenkin vaistonvaraista?

Vierailija
14/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole käynyt juuri koskaan niin että takapuskurissa "roikkuisi" joku. Ajan n. 60km päivässä ja juuri viime viikonloppunakin 1000km. Onko ilmiö yleinenkin?

Vierailija
15/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksia av-mammat himmaa ja ajaa just nopeusrajoitusten mukaan. Näin sitten ne, ketkä haluaa ohi, menee aika lähelle jotta pääsevät heti ohituskaistan alkaessa / kelt.viivan loppuessa ohi... ;)

Olen huomannut, että olen pienen punaisen autoni kanssa todellakin punainen vaate monille keski-ikäisille miehille. Jos joku ajaa ihan puskurissa kiinni, vilkuttelen jarruvaloja tälle.

Kyllä noita tuollaisia on kuule paljon liikenteessä.

Vierailija
16/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tätä sattuu vaikka ajan 50 tonnia vuodessa.

Vierailija
17/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miellyttääkseen muita kanssakulkijoita ja maksella siinä ohessa kivoja ylinopeussakkoja ja parhaimmassa tapauksessa vahingoittaa jotakuta vielä?

Vierailija
18/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ KELIVARAA!

Vierailija
19/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miellyttääkseen muita kanssakulkijoita ja maksella siinä ohessa kivoja ylinopeussakkoja ja parhaimmassa tapauksessa vahingoittaa jotakuta vielä?

Rehellisyyttä peliin, kuka nyt aina ajaa täsmälleen nop.raj. mukaan? Käsi sydämelle, hei... :D

Mä myönnän ainakin ajavani esim. moottoritiellä noin 15 km yli, enkä todellakaan ole mikään hurjastelija. Asuinalueilla puolestaan noudatan aina esim. 30 km/h rajaa, ehdottomasti! Joten esim. moottoritiellä voi mielestäni ajaa "turvallisemminn" ylinopeutta kuin taajamissa ja asutusalueilla.

Vierailija
20/87 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin hyvin harva ajaa yli 10 km/h ylinopeutta. Oma meno kannattaa sopeuttaa muuhun liikenteeseen, silloin syntyy vähiten häiriötä.

Varsinainen liikenteen kauhu on sellainen, joka ajaa vähän alle rajoituksen ja parhaassa tapauksessa vielä vaihtelee nopeuttaan 10-20 km/h.

Mun mielestä jos joku on siellä takana lähellä, niin typerintä mitä voi tehdä on ryhtyä "opettamaan" häntä jarrruttelemalla ylimääräisesti tai rupeamalla roiskuttamaan vettä.

Appeni varmaan tekisi mielellään juuri noin, maailman parhaana kuskina hän rakastaa opettaa muita liikenteessäliikkujia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi