Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö opeta lapsillenne että kaikki otetaan leikkiin mukaan?

Vierailija
24.08.2010 |

Käsittämätön villitys tullut lapsille, että aina yksi on jätettävä ulkopuolelle leikeistä ja sitten lähdetään tätä yhtä karkuun! Eikä äidit sano tähän mitään! Itse ainakin muistan omasta lapsuudesta säännön, että ketään ei jätetä ulkopuolelle, kaikki mahtuu leikkiin mukaan ja mitä enemmän lapsia mukana sen hauskempaa. Ja tätä olen opettanut omallekin lapselle, joka kyllä kuuliaisesti hakeekin ulkopuolella olevat lapset mukaan. Valitettavasti se vain yleensä kääntyy siihen, että nämä muut lopulta kääntävät hänelle selkänsä ja alkavat juosta karkuun :( Jos on liian kiltti niin jää jalkoihin näköjään, ilmeisesti pitäisi itsekin alkaa kasvattaa lapsista kovanahkaisia kiusaajia niin pärjäisivät paremmin ja olisi kavereita kun ei kukaan uskaltaisi olla olematta kaveri.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisten ihmisten kanssa pitää opetella tulemaan toimeen, muttei kaikkien kanssa tarvitse olla parhaita ystäviä. Älytöntä sanoa, että aina kaikkien leikittävä kaikkien kanssa.

Toisaalta minä yritän opettaa empatiaa sillä, että yhtä ei saa jättää yksinään, jos tämä haluaisi mukaan.

Vierailija
22/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lellipentu sanoo "et sä nyt voi tulla kun leikin Emilian kanssa"...sit kun Emilia lähteekin mökille niin johan taas seura kelpaa kunnes taas myöhemmin tehdään oharit! Jestas että mä inhoan tällaista käytöstä eräissä lapsissa ja vanhemmat vielä sallivat moisen käytöksen. Mä en ikinä sulattaisi jos huomaisin että omani toimisi noin kavereilleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariutumista! Miksi ette opeta lapsille että voi leikkiä isommallakin porukalla eikä varsinkaan ketään kaveria jätetä ulkopuolelle? Jos opetat lapselle ettei nyt tarvikaan ottaa Maijaa mukaan kun leikit Susannan kanssa niin luuletko että sun lapses sitten mahtuu Maijan ja Susannan leikkeiin myöhemmin? Onko sit kivaa kun se oma mukula onkin yksin?

Siinähän sitten tietää, miltä tuntuu, kun ei oteta kaikkia leikkeihin mukaan.

Vierailija
24/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin opettakaa sitten edes ettei sitä "tyhmää kaveria" tarvi mennä hakemaan kun ei muita kavereita ole. Opettakaa ne omat mukulanne sitten leikkimään myös yksin ettei lapsi opi että toisille saa tehdä mitä vaan.

Vierailija
25/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin opettakaa sitten edes ettei sitä "tyhmää kaveria" tarvi mennä hakemaan kun ei muita kavereita ole. Opettakaa ne omat mukulanne sitten leikkimään myös yksin ettei lapsi opi että toisille saa tehdä mitä vaan.

Vierailija
26/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ne lapset ovat niitä jotka tulevat sit suureen ääneen kotiinsa itkemään miten on jätetty yksin ja kiusataan byyäääähhh!

Vierailija
27/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön luokalla tällainen prinsessa, joka määräillyt aina, kuka saa olla kenenkin kaveri ja kenen kanssa hän leikkii.

Nyt tyttömme järjestää pyjamabileet ja tämä määräilijä jää ulkopuolelle. Ihan vain sen takia, ettei kukaan tytöistä halua tätä pomottelijaa mukaan pilaamaan juhlaa. Ja en kyllä halua äitinäkään tätä pimua kotiini päällepäsmäröimään. Yksiltä synttäreiltä olen jo joutunut käskemään kesken pois, koska sai raivarin, ettei hän vieraana ollutkaan keskipiste vaan tyttömme, joka oli synttärisankari.

vaan yksi voidaan jättää ulkopuolelle...te teette karhunpalveluksen kakaroillenne sillä jossain vaiheessa tulee tilanne että he ovatkin kolmansia pyöriä ja tulevat itkien kotiin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mun lapseni ottaa aina kaikki kaverinsa mukaan jos haluavat tulla eikä hänelle vielä kukaan koskaan ole sanonut ettei saa tulla :D aina on mahtunut kolmantenakin leikkimään niillä petseillä!

Vierailija
28/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ja tuttu.

Lapsille voi ja pitääkin sanoa, että kaikki otetaan mukaan mutta ei lapset keskenään välttämättä osaa sosiaalisesti toimia niin fiksusti.

Ehkä sun kannattaisi ottaa vähän rakentavampi asenne aikuisena sen sijaan, että mollaat lapsia...

Vierailija
29/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ain aollut sosiaalinen ja avoin eikä ikimaailmassa kiusaisi ketään jättämällä pois leikeistä. Hänellä useampi kaveri tässä naapurustossa. Useimmat heistä osaavat hienosti leikkiä porukalla mutta sitten on tietty tämä yksi tyttö joka ei osaa leikkiä kuin yhden ja saman tytön kanssa vaan (joka sattuu olemaan lapseni hyvä ystävä myös). Kun nämä 2 leikkivät yhdessä mun lapseni ei koskaan mahdu mukaan. No sitten kun tämä introvertti lähtee niin johan taas seura kelpaa :D joskus mua ärsyttää suunnattomasti mutta sitten huokaan helpotuksesta sillä mun lapsella kavereita riittää mutta tällä toisella ei...luotan myös siihen että tämä yhteinen kaveri jossain vaiheessa tajuaa kuka on se oikea ystävä :D olen onnellinen oman lapseni tavasta toimia!

Vierailija
30/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viiden äiti ja en ole koskaan hyväksynyt sitä että yksi jätetään ulkopuolelle.

Niin kauan kuin vanhemmat hyväksyvät sen niin kauan sitä tapahtuu.

Mutta jos jokainen vanhempi jaksais heti alkuun opettaa että oteaan muutkin leikkiin mukaan niin tollasta pariutumista ei tapahdu.

Mä en kans tajua ollenkaan tuollaista ihmeellistä pariutumista! Miksi ette opeta lapsille että voi leikkiä isommallakin porukalla eikä varsinkaan ketään kaveria jätetä ulkopuolelle? Jos opetat lapselle ettei nyt tarvikaan ottaa Maijaa mukaan kun leikit Susannan kanssa niin luuletko että sun lapses sitten mahtuu Maijan ja Susannan leikkeiin myöhemmin? Onko sit kivaa kun se oma mukula onkin yksin?

Vierailija
31/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä parituminen ja yhden sysääminen yksin on todellakin kasvatusasia ei mitään muuta. Sen verran olen omaani kasvattanut ettei koskaan ole jättänyt ulkopuolelle eikä siten myöskään tullut jätetyksi. toivottavasti näin jatkossakin eli kaveriporukkansa oli myös hyvin kasvatettua sakkia.

Vierailija
32/32 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan tyttöjen ongelmaksi mutta ei valitettavasti enää :( mun mies on katsellut tuota poikien touhua koko kesän tossa ulkona ja on ihan ihmeissään. Hänen lapsuudessaan ei ikinä yksikään kaveri jäänyt yksin vain siksi ettei "nyt juuri mahdu leikkiin mukaan"...toki oli sti näitä raukkoja joilla ei kavereita ollut koskaan :(:(:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme