Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Inhottaa, kun sairaalassa ei ole mitään yksityisyyttä. :( Olin vauvani kanssa lastenosastolla, ja
23.08.2010 |
huonekaveriksi tuli nuori äiti vauvansa kanssa.
Parin päivän aikana jouduin tahtomattani kuulemaan äidin keskustelut lääkärien ja hoitajien kanssa. Siinä tuli selviteltyä parisuhdeongelmat, raha-asiat, sairaudet, lastensuojeluilmoitukset jne. Ja tietenkin kävi ilmi äidin koko nimi ja asuinpaikka.
Onneksi minun vauvastani ei kantautunut toisten korviin muuta kuin että hyvältä kuulostaa keuhkot ja lääkitys tehoaa. :/
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
eli törkeää (toki Terhokodin esimerkki myös!!), mutta se nyt ei todellakaan ole ap:n tehtävä siinä tilanteessa poistua käytävälle. Kyllä vastasynnyttäneet äidit saavat todellakin maata omassa sängyssään miettimättä olisiko korrektia poistua vai sulkea korvat, kun ei omasta hoitotilanteesta ole kysymys. Se on hoitohenkilökunnan tehtävä järjestää potilaan (siis tämän, jonka asioista puhutaan) halutessa tilanne niin, että siinä säilyy yksityisyys. Puhutaan sitten hiljempaa, kirjotetaan nimet ja muut tiedot paperille tai mennään itse muualle jutustelemaan.