Anoppi ei ota lapsia yökylään :(
Kun kysyn syytä, hän sanoo, että se on yksityisasia eikä kuulu minulle. Minusta aika outoa, että juuri kun lapset tulossa kunnon vierailuikään (isompi 3v) niin sitten ei enää käykään.
Kommentit (49)
Parempi, että sanoo suoraan, ettei sun tarvii ihmetellä sen enempää.
Päiväkyläilyt kai käyvät kuitenkin?
ja hän ehkä jokus ottaa tunniksi pariksi "hoitoon"
Kun kysyn syytä, hän sanoo, että se on yksityisasia eikä kuulu minulle. Minusta aika outoa, että juuri kun lapset tulossa kunnon vierailuikään (isompi 3v) niin sitten ei enää käykään.
ja nyt kun haluatte, ei enää huoli?
Parempi, että sanoo suoraan, ettei sun tarvii ihmetellä sen enempää. Päiväkyläilyt kai käyvät kuitenkin?
ei voi ajatella, että lähdettäisiin lomaselle miehen kanssa tai edes teatteriin, kuulemma anopille sopii muutama tunti ja sillä selvä.
Ehkä hän on sitä mieltä ettei ole kykenevä yökyläilyihin. Ja syy ei kuulu sinulle. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsiasi.
Parempi, että sanoo suoraan, ettei sun tarvii ihmetellä sen enempää. Päiväkyläilyt kai käyvät kuitenkin?
ei voi ajatella, että lähdettäisiin lomaselle miehen kanssa tai edes teatteriin, kuulemma anopille sopii muutama tunti ja sillä selvä.
Mun anoppi ei ole hoitanut lapsiani tuntiakaan. Muutama tuntikin on ihan hyvä.
kyllähän teidän pitäisi lomailemaan päästä...
ei ota kuin yhden kerrallaan. Eipä haittaa, lapset ei halua edes mennä.
mutta nyt kun voisi olla 2-3 yötä tai vaikka viikon, niin anoppi laittaa kokonaan stopin. Ei ole ihmeemmin kärttänyt kyläilemään, mutta ottanut, kun on pyydetty.
ei meillä ole koskaan isovanhemmat ottaneet lapsia yökylään. Esikoinen meillä nyt 17v. Mielestäni yökyläily ei ole isovanhemmuden mittari, vaan s emuu toiminta, kiinnostus ja yhteydenpito. Meillä tosi nei toteudu nekään.
ei isovanhempien tehtävä ole yökyläilyttää, joten ihan olen anoppisi puolella tässä.
mutta nyt kun voisi olla 2-3 yötä tai vaikka viikon, niin anoppi laittaa kokonaan stopin. Ei ole ihmeemmin kärttänyt kyläilemään, mutta ottanut, kun on pyydetty.
sairaudet ja muut yksityisasiat.
Mun mielestä riittää kun sanoo, että on yksityisasia.
Esimerkiksi minä en kerro kenellekään iltayön paniikkikohtauksista. Minusta ne on esimerkiksi ihan vain minun ja mieheni asia.
Hohhoijaa, mitähän mulla on odotettavana poikalasten äitinä miniöiden taholta jos se tällaista on, mitä täältä lukee.
Anopilla on nähtävästi joku sairaus, mitä ei halua sinulle kertoa. Miksi olet niin utelias, että haluat sen tietää?
ja tietää ettei pysty lapsesta huolehtimaan yöllä. En minäkään kertoisi tuollaiselle kyylälle.
mun vanhemmillani ikinä yökylässä ilman jotain muuta aikuista "varmistamassa" - äitini on itse halunnut niin, koska ei halua ottaa yksin vastuuta "jos jotain sattuu". Ikinä ei ole mitään sattunut niinä parina kertana, kun me vanhemmat on oltu muualla. Äiti vaan on niin julmetun varovainen.
Jos anoppi ei ota lapsia, niin sitten ei ota; reilu peli kun kerran ilmoittaa siitä selkeästi. Hommatkaa joku muu hoitaja avuksi.
Muutamaksi tunniksi päivisin.
Ei siksi, ettei rakastaisi vaan siksi, että en usko sitten enää jaksavani. Pienet lapset nimittäin on TOSI vaativia, mulla on omakohtaista kokemusta. ;-)
Ja vanhempi jo peräti 3-vuotias. Oletko ihan sekaisin? Tottakai voi tulla tilanne tai joskus jopa viikon matkakin, mutta ei kai se nyt oletus ole, että noin pieniä voitaisiin tuosta vaan jättää mummulaan noin pitkäksi aikaa? Yksi yö on paljon pienelle olla mummulassa. Ylipäätään en oikein ole koskaan ymmärtänyt tuota yökyläilyjen tarvetta. Meillä esikoinen 6v. on ollut satunnaisesti yökylässä 1-vuotiaasta, kun on ollut tarvetta tyyliin kaverin synttärit 300 km:n päässä tai kun oli tuparit uudessa talossa. Nyt vasta tänä kesänä on alkanut käydä omasta tahdosta ja mummun pyynnöstä "muuten vaan" yökylässä ja syynä lähinnä mökki. Tykkää älyttömästi olla isovanhempien mukana mökillä. Pienempi on 10kk ja ei ole ollut koskaan yökylässä. Ei ole ollut mitään syytä ja mikään automaattihan tuon ikäisillä yökyläily ei ole.
Muutamaksi tunniksi päivisin.
Ei siksi, ettei rakastaisi vaan siksi, että en usko sitten enää jaksavani. Pienet lapset nimittäin on TOSI vaativia, mulla on omakohtaista kokemusta. ;-)
jos mun pitää ottaa vielä hoitovastuu lapsenlapsista kun miniät haluaa viettää parisuhdeaikaa ja vapaata. Niin ja maksaa lastenlasten vaunut ja toppapuvut yms.
Me taidetaan karata Espanjaan viettämään eläkepäiviä:)
Jotain rajaa nyt sentäs vaatimuksiin! Se on teidän lapsi eikä sen anopin!
Eihän kenenkään ole pakko yökyläilyttää ketään, edes lapsenlapsia, jos ei halua.