Anoppi ei ota lapsia yökylään :(
Kun kysyn syytä, hän sanoo, että se on yksityisasia eikä kuulu minulle. Minusta aika outoa, että juuri kun lapset tulossa kunnon vierailuikään (isompi 3v) niin sitten ei enää käykään.
Kommentit (49)
... enkä käy kiistämään sitä, etteivätkö nykyiset mummot ole omanarvontuntoisia ja pistäisi omat menonsa lastenlasten vahtimisen edelle useinkin. Niin on meilläkin käyty, appivanhemmat ovat puoli vuotta vuodesta moottoripyöräilemässä tai purjehtimassa tai matkoilla muuten.
Nimittäin ap:hän valitti siitä, ettei anoppi ota yökylään. Voihan lapsenlapsia nähdä päiväseltään. Se, ettei yökylä sovi, saa aikaan vain sen, etteivät vanhemmat voi jättää lapsia anopille omien reissujensa ajaksi vaan joutuvat investoimaan johonkin toiseen hoitajaan.
Tuskinpa tästä lastenlapsille mitään kaunaa tai traumoja jää ja he voivat ihan hyvin isompina pistäytyä mummun luona, kotona tai vanhainkodissa. Ei sielläkään tarvitse yön yli olla.
Tässä sen näkee, kuinka itsekkäitä nykyiset golf-mummot on Sitä saat ihmetellä, miksi kukaan ei käy sua vanhainkodissa katsomassa kun et viitsi nauttia edes lastenlastesi seurasta.
Lapsenlapset on mummoille etu. Itkekää sitten yksin kun kukaan ei teistä välitä. Omaan napaan vain tuijotatte.
Tyttären tytär on ollut yökylässä nyt kun on 3v. täyttänyt. Yöt menee aika huonosti. Hän kaipaa kotiin, valvoskelee ja itkeskelee öisin.
Minä en ole edes vanha, mutta jos olisin niin varmaan olisin ekan yöreissun jälkeen laittanut stopin ja pysytellyt päiväkyläilyssä.Kivahan se on että käydään, mutta huokaisen kun tyttö lähtee omaan kotiinsa...
Oma anoppini ei ole ottanut lapsenlapiaan koskaan yökylään. Hän sanoo suoraan että ei jaksa ja lapset on aika työläitä. Niinhän ne onkin, vaikka ovat jo isoja.
turha heidänkään on odottaa meiltä apua, kun alkaa terveys pettää.
Kun on olemassa ihmisiä jotka haluaa lapsia hoitaa rahasta ja joiden kanssa ei tarvitse leikkiä mitään juupas-eipäs-kukahoitaaketäkin-leikkejä, niin miksi ette palkkaa heitä? MIksi ihmeessä kukaan haluaisi lapsensa paikkaan jonne häntä ei haluta, ja vielä yöksi?
Meidän 3,5-vuotias ei ole ollut vielä koskaan yökylässä! Toiset isovanhemmat asuvat ulkomailla ja omat vanhempani eivät vain ole pyytäneet yökylään tai edes halunneet montaa kertaa hoitaa (edes päivisin). Onneksi meillä on muita lastenhoitajia!
On erikoista, jos haluaisit jättää noin pienet lapset jo MONEKSI yöksi isovanhempien luo hoitoon. Miksi?
Ap kulta, ei anoppisi tarvitse vahtia lapsiasi sekuntiakaan ellei halua, saati sitten ottaa yökylään. Hanki lapsenvahtisi muualta!
Ja toisekseen, ei kolmivuotias ole vielä missään yökyläilyiässä. Jos pakottavaa tarvetta yön tai parin hoitoon, niin hoitaja kotiin! Kolmivuotiasta EI VOI jättää viikoksi ilman vanhempiaan!
Miksi ihmeessä 3 vuotiasta ei voisi jättää viikoksi hoitoon?? Itselläni kun nuorimmaiseni oli 2v niin lähdimme puolisoni kanssa etelään viikoksi ja lapsi jäi mumolle. Silloin kysyin neuvolasta ym muualta että olenko aivan kauhea äiti kun lähden viikoksi etelään ja lapsi jää mummilensa hoitoon? Vastaus joka paikasta: ET OLE, hyvä että saatte puolison kanssa yhteistä aikaa!!!! Joten mikä olet moralisoimaan ja noin varmasti sanomaan ettei 3 vuotiasta voi jättää viikoksi ilman vanhempia??? Herää aamuihisi
Äiti jätti minut isän ja muiden hoitoon joksikin aikaa kun olin kaksi vuotta vanha.Kun hän tuli takaisin, en ollut enää tunnistanut häntä. Äiti oli muutenkin sellainen, johon en koskaan voinut tukeutua. Nyt olen 58, enkä tunne mitään äitiä kohtaan, on vaan yksi tyyppi muiden joukossa. Ikävöidä en osaa ketään tai mitään.
No psykologit kyllä suosittelee,että yö/ikävuosi.Voihan vaikka 2 kk vauvan jättää viikoksi,ja se olla hyväksi vanhemmille,mutta lapselle se ei sitä ole!Ja itse en todellakaan olisi halunnut olla 3-vuotiaan viikkoa erossa vanhemmista.Kuusivuotiaana jaksoin olla yön tai korkeintaan kaksi mummolassa ja sitten tuli jo ikävä!
Ap kulta, ei anoppisi tarvitse vahtia lapsiasi sekuntiakaan ellei halua, saati sitten ottaa yökylään. Hanki lapsenvahtisi muualta! Ja toisekseen, ei kolmivuotias ole vielä missään yökyläilyiässä. Jos pakottavaa tarvetta yön tai parin hoitoon, niin hoitaja kotiin! Kolmivuotiasta EI VOI jättää viikoksi ilman vanhempiaan!
Miksi ihmeessä 3 vuotiasta ei voisi jättää viikoksi hoitoon?? Itselläni kun nuorimmaiseni oli 2v niin lähdimme puolisoni kanssa etelään viikoksi ja lapsi jäi mumolle. Silloin kysyin neuvolasta ym muualta että olenko aivan kauhea äiti kun lähden viikoksi etelään ja lapsi jää mummilensa hoitoon? Vastaus joka paikasta: ET OLE, hyvä että saatte puolison kanssa yhteistä aikaa!!!! Joten mikä olet moralisoimaan ja noin varmasti sanomaan ettei 3 vuotiasta voi jättää viikoksi ilman vanhempia??? Herää aamuihisi
Menisikö se mies rikki, jos ei pääse kanssasi lomalle ilman lasta? Onko ikinä käynyt mielessä, että perhe on enemmän kuin sinä ja minä?
Anoppi kovasti haluaisi lasta hoitoon, mutta miehensä menot ovat niin tärkeitä ettei millään voi ottaa. Omien puheittensa mukaan hän "tukee" meitä, mutta eipä häneltä ole mitään apua koskaan tullut. Enää emme edes odota, mutta turha heidänkään on odottaa meiltä apua, kun alkaa terveys pettää. Anoppi ei itse taida muistaa miten paljon on hoidattanut omia lapsia äidillään...